پاسخ دو سایت به شکایت میرتاج‌الدینی

کد خبر: 252803

سید محمدرضا تاج الدینی، معاون اجرای قانون اساسی رئیس جمهور در گفت و گو با شبکه ایران، گفت: بنده برای دفاع از جایگاه روحانیت و جلوگیری از رواج بد اخلاقی در عرصه رسانه های عمومی علیه این سایت ها شکایت کرده ام.

فارس: شکایت معاون رئیس جمهور از سایت‌‌های عصر ایران و انتخاب با واکنش‌‌ این دو سایت خبری روبرو شد.

سایت شبکه ایران (وابسته به دولت) شب گذشته از شکایت معاون رئیس جمهور از سایت عصر ایران، انتخاب و روزنامه مردمسالاری به دلیل انتشار مقاله‌ای با عنوان «تصاویر چاوز و انکار میرتاج الدینی» خبر داد.

بنابراین گزارش، سید محمدرضا تاج الدینی، معاون اجرای قانون اساسی رئیس جمهور در گفت و گو با شبکه ایران، گفت: بنده برای دفاع از جایگاه روحانیت و جلوگیری از رواج بد اخلاقی در عرصه رسانه های عمومی علیه این سایت ها شکایت کرده ام.

وی ادامه داد: دامن زدن به شایعات و تهمت علیه افراد زیبنده خبرنگاران و رسانه هایی که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند نیست.

او به اصحاب رسانه توصیه کرد که اخلاق را در سیاست رعایت کنند.

به گزارش فارس، در پی انتشار این خبر از سوی سایت دولت، دو سایت عصر ایران و انتخاب به عنوان متشاکیان با انتشار خبری جداگانه، به مصاحبه معاون رئیس جمهور واکنش نشان دادند:

* پاسخ عصرایران

عصرایران در بخشی از پاسخ خود با عنوان «پاسخ عصرایران به شکایت میرتاج الدینی: دست پیش گرفته اید که پس نیفتید؟!» نوشت:

به ایشان متذکر می شویم دفاع از جایگاه روحانیت، با شکایت از رسانه های منتقد، محقق نمی شود بلکه دفاع از روحانیت، همان طور که بزرگان روحانی در طول تاریخ عمل کرده اند، با صداقت و دوری از دروغ میسر است.

میرتاج الدینی، اگر همراه علما و مراجع، رفتار احمدی نژاد در مراسم چاوز را نقد و به عنوان یک روحانی شیعی، رئیس اش را نهی از منکر می کرد و به او یادآور می شد که رجعت، ربطی به چاوز ندارد، در این صورت می توانست مدعی دفاع از جایگاه روحانیت باشد ولو آن که به خاطر صیانتش از دین، توسط احمدی نژاد برکنار می شد.

یک اتفاقی افتاده و ایشان آنچه را همه جهان دیده اند را انکار می کند و بعد به رسانه هایی که انتقاد کرده اند که چرا یک واقعیت را انکار می کنی؟ می گوید: شما تهمت زدید و شایعه ساختید و بعد هم شکایت می کند!

* پاسخ انتخاب

سایت انتخاب نیز با انتخاب روتیتر«ارتباط معنایی این دو موضوع را با یکدیگر را کشف کنید!» و تیتر « شکایت میرتاج‌الدینی از «انتخاب» به خاطر تصاویر جنجالی احمدی نژاد: برای دفاع از جایگاه روحانیت شکایت کرده ام! » نوشت:

شکایت میرتاج الدینی علیه این دو سایت و روزنامه در حالی اتفاق افتاده که کارشناسان فنی، صراحتاً تصاویر مربوط به حاشیه های سفر احمدی نژاد به چاوز را تایید کردند.

در بخشی از این جوابیه آمده است: پیش از این، «انتخاب» در واکنش به ادعای شگفت انگیز میرتاج الدینی در مورد «مصافحه احمدی نژاد و مادر چاوز»، خطاب به ایشان تصریح کرده بود که «اصل موضوع (که واقعی بودن آن بر همگان واضح است) با وجودی که اهمیت چندانی ندارد ، اما رد آن توسط آقای میرتاج الدینی بیش از «مصافحه رییس جمهور» ایجاد مشکل کرده و آفت زاست!»

«انتخاب» اضافه کرده بود: اصل موضوع (دست دادن آقای احمدی نژاد) را به نسبت بحران ها و دغدغه های ملت ایران فارغ از اهمیت می دانیم (البته با این استدلال که مادر چاوز در اثر «تفاوت فرهنگی»، یکباره دستان آقای احمدی نژاد را گرفته است) گو آنکه در میانه ی این همه مشکل و خطا و ایراد و اتهام و سیاست بازی که متوجه دولت است، اقدام اخیر جناب رییس جمهور ، به مثابه حرکتی ساده و نه چندان مهم ارزیابی می شود و طبعاً پرداختن بدان، به معنای مهم بودن این اتفاق نیست، بلکه اصل این نوشتار در مورد شفافیت بیشتر در این مورد است.

اما کاش آقای تاج الدینی، اساساً در مورد ارتباط معنایی تصاویر جنجالی ونزوئلا و جایگاه روحانیت توضیح می دادند!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها