مردی که جاعل چک است!/ عکس

کد خبر: 261013

کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانکی و بررسی دوربین‌های مداربسته ضمن شناسایی تصویر متهم پرونده اطلاع پیدا کردند که وی با جعل هویت فردی به نام «علی-ت» اقدام به دریافت پول از بانک کرده که با شناسایی هویت «علی- ت» و در تحقیقات مشخص شد که اسناد و مدارک شناسایی وی چند ماه پیش و توسط سارقان کیف‌قاپ به سرقت رفته است.

مردی که جاعل چک است!/ عکس
ایسنا: پلیس آگاهی با انتشار تصویر بدون پوشش یک جاعل چک، از شهروندان خواست وی را شناسایی کنند. درپی مراجعه نماینده حقوقی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در 11 آذرماه سال گذشته به دادسرای ناحیه 4 و طرح شکایتی مبنی بر اینکه فردی به شیوه جعل چک، اقدام به برداشت غیرقانونی 13 میلیون تومان از حساب ویژه مددجویان کرده، بررسی موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت. در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و به دستور قاضی مرزبان، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت که با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره سیزدهم اطلاع پیدا کردند که کمیته امداد برای تأمین هزینه دیالیز فرزند یکی از مددجویان، یک فقره چک بانکی به این شخص پرداخت کرده اما در شعبه بانکی رباط کریم و در زمانی که فرد مددجو برای دریافت پول به بانک مراجعه کرده، فرد دیگری با طرح ادعای کمک به مددجو و پس از تغییر مبلغ درج شده به روی چک اقدام به دریافت غیرقانونی مبلغ 13 میلیون تومان از حساب ویژه مددجویان کرد. مددجوی کمیته امداد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: برای نقدکردن چک، به بانک شعبه رباط‌کریم مراجعه کردم و داخل بانک، جوانی حدود 35 ساله با طرح موضوع کهولت سنی‌ام پیشنهاد کرد که حاضر است مبلغ چک را به صورت نقدی پرداخت کند تا من مجبور به ایستادن در نوبت نباشم که من نیز به تصور اینکه این شخص قصد کمک کردن دارد، چک را به او داده و پس از گرفتن پول، از بانک خارج شدم و هیچ اطلاعی از جعل چک ندارم.
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانکی و بررسی دوربین‌های مداربسته و ... ضمن شناسایی تصویر متهم پرونده اطلاع پیدا کردند که وی با جعل هویت فردی به نام «علی-ت» اقدام به دریافت پول از بانک کرده که با شناسایی هویت «علی- ت» و در تحقیقات مشخص شد که اسناد و مدارک شناسایی وی چند ماه پیش و توسط سارقان کیف‌قاپ به سرقت رفته است. کارآگاهان اداره سیزدهم در ادامه تحقیقات خود ضمن شناسایی پرونده مشابه دیگری اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده، به همان شیوه اقدام به جعل چک و دریافت مبلغ 32 میلیون تومان از حساب ویژه مددجویان کمیته امداد و با استفاده از مدارک شناسایی فردی به نام «مهدی- ط» که مدارکش به شیوه کیف‌قاپی به سرقت رفته، این‌ بار از شعبه شهرری کرده است. سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران‌بزرگ با اعلام این خبر گفت: با به‌دست آمدن تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی و به منظور شناسایی هویت واقعی متهم، دستور انتشار تصاویر به‌دست آمده از متهم توسط بازپرس پرونده صادر شد. وی از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تعقیب پلیس آگاهی شدند خواست تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت واقعی، مخفی‌گاه یا محل‌های تردد متهم را از طریق شماره تماس‌های 51055513 و 51055434 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها