طالبان پاکستان آغازمذاکره با دولت را رد کرد

کد خبر: 298714

در حالی که برخی گزارش ها در خصوص آغاز مذاکرات صلح دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان با طالبان منتشر شده ولی شهیدالله شهید سخنگوی تحریک طالبان با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، این گروه هنوز هیچ پیشنهادی برای مذاکره با دولت پاکستان دریافت نکرده است.

تسنیم: یک مقام ارشد طالبان پاکستان گزارش های منتشر شده در خصوص آغاز مذاکرات صلح دولت اسلام آباد با شبه نظامیان طالبان را رد کرد. به گزارش پرس تی وی؛ در حالی که برخی گزارش ها در خصوص آغاز مذاکرات صلح دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان با طالبان منتشر شده ولی شهیدالله شهید سخنگوی تحریک طالبان با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، این گروه هنوز هیچ پیشنهادی برای مذاکره با دولت پاکستان دریافت نکرده است. وی افزود، هنوز هیچ کسی با ما تماس نگرفته است. دولت این تصمیم را تنها از طریق رسانه های خبری اعلام کرده است. هیچ مذاکره ای به صورت رسمی هنوز آغاز نشده است. آغاز مذاکره به معنای نشستن دور یک میز و مذاکره کردن در خصوص مسائل مختلف است هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. انتشار این بیانیه یک روز پس از آن است که نواز شریف تاکید کرد که اسلام آباد مذکرات صلح با طالبان را آغاز کرده است. مقام های رسمی پاکستان اعلام کرده اند که دولت اسلام آباد طی ماه های گذشته چندین دور مذاکره مخفیانه با رهبران طالبان داشته اند.

پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی پاکستان تاکید کرد، مذاکرات غیر رسمی بین نمایندگان دولت و شبه نظامیان طالبان پس از پایان رقابت های انتخاباتی انجام شده است. شبه نظامیان طالبان نیز پس از کشته شدن ولی الرحمن محسود معاون این گروه در حمله یک پهپاد امریکایی پیشنهاد مذاکره با دولت پاکستان را پس گرفتند.شبه نظامیان طالبان تاکنون حملات متعددی بر ضد نیروهای امنیتی و شهروندان عادی انجام داده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها