کرهٔ‌زمین‌بعدازآب‌شدن‌قطب‌شمال‌وجنوب/عکس

کد خبر: 302162

پژوهشگران تصویری از کرهٔ زمین و قاره‌ها در صورتیکه تمامی برف‌ها و یخ‌های دو قطب شمال و جنوب آب شود تولید کرده‌اند که نشان می‌دهد بسیاری از کشور‌ها به زیرآب می‌روند.

کرهٔ‌زمین‌بعدازآب‌شدن‌قطب‌شمال‌وجنوب/عکس

باشگاه خبرنگاران: پژوهشگران در یک شبیه سازی از پیش بینی وضعیت آینده آب و هوایی جهان وضعیت کرهٔ زمین را در صورت ذوب شدن تمامی یخ‌های کرهٔ زمین ترسیم کرده‌اند.

گفتنی است: کرهٔ زمین شامل حدود ۵ میلیون کیلومتر مکعب یخ است و ۸۰ درصد از این یخ‌ها در قطب جنوب به تنهایی وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند: ۳۴۰ میلیون سال پیش پس از عصر یخبندان خشکی‌های زمین پدیدار شده‌اند.

دانشمندان معتقد هستند که در صورت افزایش بی‌سابقهٔ حرارت کرهٔ زمین تمامی یخ‌ها ذوب شده و نقشهٔ جغرافیایی قاره‌ها در کرهٔ زمین به هم می‌خورد. یخ‌های اطراف قطب شمال در حدود ۱۰ درصد از کل سطح سیارهٔ زمین را در برگرفته‌اند. اگر این ورق‌ها و کوه‌های یخ تماماً ذوب شوند شهرهایی مانند لندن، و نی کشورهایی مانند هلند و دانمارک کاملاً به زیر آب فرو خواهند رفت.

گرم شدن کرهٔ زمین در حدود نیم درجهٔ سانتی گراد در طول قرن گذشته باعث بالا آمدن سطح دریا‌ها در حدود ۷ اینچ شده است. بسیاری از قاره‌ها تا حد زیادی به زیر آب خواهند رفت و بویژه کشور استرالیا بیشترین آسیب را خواهد دید. تنها نواحی امن در آن زمان امتداد سواحل کارائیپ در قارهٔ آمریکای مرکزی خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها