دستگیری تظاهرات‌کنندگان فلسطینی/تصاویر

کد خبر: 306119

نظامیان صهیونیست امروز با حمله به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی و شلیک گاز اشک‌آور، دستکم 10 نفر را بازداشت کرده‌اند.

دستگیری تظاهرات‌کنندگان فلسطینی/تصاویر
فارس: نظامیان صهیونیست امروز با حمله به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی و شلیک گاز اشک‌آور، دستکم 10 نفر را بازداشت کرده‌اند. عصر امروز نیروهای نظامی اسرائیل با حمله به تظاهرات‌کنندگان معترض به طرح موسوم به «پراور» دستکم 10 نفر را بازداشت کرد. این طرح که به بهانه جابجایی فلسطینی‌های ساکن صحرای نقب انجام می‌شود، در صورت اجرایی شدن، ده‌ها هزار نفر از ساکنان این مناطق را آواره می‌کند.
فلسطینی‌ها و حتی برخی گرو‌ه‌های یهودی فعال در زمینه حقوق بشر، روز شنبه که «روز خشم» نامگذاری شده بود، تظاهرات‌هایی را در سرتاسر فلسطین اشغالی برگزار کردند. هسته‌ اصلی این تظاهرات‌ها در صحرای نقب و در نزدیکی روستای «حوره» بود.
با وجود آنکه تظاهرات امروز به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد، دخالت نظامیان صهیونیست نهایتا به متشنج شدن تظاهرات منجر شد. پلیس اسرائیل برای کنترل تظاهرات به شلیک گاز اشک‌آور و بازداشت گروهی از تظاهرات‌کنندگان فلسطینی متوسل شد. همزمان درگیری‌هایی نیز در شهر «حیفا» به وجود آمده است. رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند که حدود 1500 نفر از اعراب اسرائیل از جمله «هانین زوابی» نماینده عرب پارلمان رژیم‌صهیونیستی در تظاهرات این شهر حضور داشته‌اند.
تظاهرات‌های امروز واکنش برخی مقامات صهیونیست را هم در پی داشته است. «آویگدور لیبرمن» اتفاق‌های امروز را موضوعی جدی اما قابل انتظار دانسته است. وی مدعی شده است که فلسطینی‌های صحرای نقب می‌خواهند زمین‌های اسرائیلی‌ها را غصب کنند.
رژیم صهیونیستی مدعی است که قصد دارد با جابجایی ساکنان صحرای نقب (بادیه‌نشین‌های فلسطینی) امکان ارائه خدمات را برای آن‌ها فراهم کند. این در حالی است که گروه‌های متعدد فعال در زمینه حقوق بشر و همچنین فلسطینی‌های ساکن این مناطق می‌گویند این اقدام بهانه‌ای است برای غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها