جزئیات توافق روسیه و آمریکا درباره ژنو ۲

کد خبر: 308397

تشدید درگیری‌های مسلحانه داعش و النصره، افشای جزئیات توافق روسیه و آمریکا درباره کنفرانس ژنو ۲ و تاکید کارشناسان بر شکست شاهزاده بندر بن سلطان در سوریه مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته به شمار می‌آید.

فارس: مهمترین تحولات سیاسی و میدانی سوریه طی 24 ساعت گذشته را می‌توان در تشدید درگیری‌های مسلحانه داعش و النصره، افشای جزئیات توافق روسیه و آمریکا درباره کنفرانس ژنو 2 و تاکید کارشناسان بر شکست شاهزاده بندر بن سلطان در سوریه ملاحظه کرد. تحولات میدانی راه اندازی مجدد خدمات ارتباطی و اینترنتی در چند استان سوریه خدمات ارتباط رسانی و اینترنتی منطقه‌ای چند استان سوریه، پس از قطع چهار ساعته برق بار دیگر برقرار شد. اولین فیلم از پاکسازی شهر «النَبْک» سوریه ارتش سوریه پس از درگیری‌های سنگین با گروه‌های مسلح در شرق شهر النَبْک در استان ریف دمشق، کنترل کامل این شهر را به دست گرفت و شهر را از گروه‌های مسلح پاکسازی کرد.
تشدید درگیری‌ها بین «جبهه النصره» و «ارتش آزاد سوریه» در «بنش»
منطقه «بنش» واقع در ریف ادلب شاهد درگیری‌های گسترده‌ای بین گروه‌های مسلح وابسته به «جبهه النصره» و گروه‌های مسلح موسوم به «ارتش آزاد سوریه» است. ترور یکی از فرماندهان کمیته حمایت مردمی کردهای سوریه ناکام ماند یکی از فرماندهان کمیته حمایت مردمی کردها، از اقدام تروریستی گروه‌های مسلح در محله «الناصره» واقع در شهر حسکه نجات یافت. عملیات غافلگیر کننده ارتش سوریه در «بیت لحم» و «یلدا» یگان‌های ارتش سوریه، طی عملیاتی غافلگیر کننده، تلاش گروه‌های مسلح برای مسدود کردن بزرگراه بین‌المللی دمشق را خنثی و شماری از عناصر آنها را به هلاکت رساندند. تحولات سیاسی ابراز نگرانی ائتلاف معارضان سوری از نزدیکی ایران و آمریکا رئیس ائتلاف معارضان سوری اعلام کرد که معارضان خارج نشین سوریه از نزدیکی روابط ایران و آمریکا و احتمال حمایت مالی از حکومت سوریه نگران هستند. طرح جدید بندر برای مسکو و پاسخ دندان شکن روسیه رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان بار دیگر به روسیه رفت تا طرحی جدید برای براندازی بشار اسد ارائه کند، اما با پاسخ محکم و قاطع مسکو مواجه شد. جنگ نظامی بندر بن سلطان در سوریه به شکست انجامیده است کارشناس نظامی سوریه با اشاره به ضربات مهلک وارده به عربستان سعودی در سوریه، تاکید کرد که جنگ نظامی بندر بن سلطان در سوریه به شکست انجامیده است. جزئیات توافق مسکو و واشنگتن درباره کنفرانس ژنو 2 مسکو و واشنگتن درباره چارچوب دعوت از کشورهای مختلف برای حضور در نشست ژنو2 و نحوه برگزاری آن به توافق رسیدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها