بازديد شهردار بغداد از مركز مديريت بحران

کد خبر: 314976

شهردار بغداد و هيات همراه كه به دعوت شهرداري تهران به ايران سفر كرده‌اند در جريان بازديد از مركز مديريت بحران شهر تهران با اقدامات شهرداري تهران در حوزه ارتقاي پيشگيري، آمادگي و مقابله در برابر سوانح طبيعي و حوادث به ويژه زمين لرزه به عنوان عمده مخاطره طبيعي تهران آشنا شدند.

بازديد شهردار بغداد از مركز مديريت بحران
مهر: نعيم عبعوب مساعد الكعبي شهردار بغداد در اين بازديد فعاليت و حضور شهرداري تهران در اين عرصه را در كنار ساير وظايف مديريت شهري قابل توجه خواند و تلاش شهرداري تهران براي گسترش خدمت‌رساني به شهروندان در حوزه مديريت بحران و ارتقاي شاخص ايمني در برابر حوادث و سوانح را قابل تقدير دانست. در اين بازديد عزيزاله رجب‌زاده جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران شهر تهران و رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در سخناني به تشريح ضرورت شكل گيري اين مجموعه در شهرداري تهران ،جايگاه مديريت بحران در كشور و مديريت شهري ، مختصات مخاطرات تهران به ويژه زمين لرزه و طرح‌ها و برنامه‌هاي اجرا شده و در دست اجرا پرداخت و گفت: با توجه به تنوع و گستردگي فعاليت شهرداري تهران و توان اجرايي بالا نسبت به ساير نهادهاي مديريت شهري، مسئوليت مديريت بحران پايتخت بر اساس قانون به شهرداري تهران محول شده كه با همكاري بيش از 80 سازمان و نهاد در قالب همكاري‌هاي ميان بخشي و كميته‌هاي امور تخصصي ، نسبت به پيشگيري و آمادگي شهر و شهروندان اقدام مي‌نمايد.
وي افزود: احداث 100 پايگاه پشتيباني مديريت بحران، احداث مركز مديريت بحران، احداث ده مجموعه اسكان اضطراري ، ايجاد گروه‌هاي داوطلب مردمي امداد و نجات در تمامي محلات، ايجاد ستادهاي مديريت بحران در نواحي،محلات،مجتمع‌هاي تجاري و مسكوني،ذخيره اقلام امداد و نجات در پايگاه‌هاي مديريت بحران و كانكس‌هاي، اجراي برنامه‌هاي آموزشي و اطلاع‌رساني متنوع عمومي و تخصصي، احداث پايگاه‌هاي جديد، طراحي موزه و انجام تحقيقات و مطالعات مرتبط از جمله اقدامات انجام شده طي سال‌هاي اخير است. وي افزود: اين اقدامات بر اساس تجربيات جهاني و داخلي و دانش روز مديريت بحران و در راستاي تحقق مديريت واحد حادثه و راهبرد محله‌محوري مديريت بحران انجام شده است و تداوم اين فعاليت‌ها در كنار نوسازي بافت‌هاي فرسوده ضروري است. وي گفت: تجربه شهرداري تهران در اين حوزه تاكنون مورد توجه و استقبال مديريت شهري ساير شهرهاي كشور و شهرهاي منطقه و جهان قرار گرفته است. در اين بازديد همچنين در خصوص ويژگي‌هاي مركز مديريت بحران شهر تهران و امكانات آن از جمله سامانه تخمين سريع تلفات و خسارات و پايش 24 ساعته شبكه‌هاي شتاب‌نگار شهر تهران توضيحاتي ارائه شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها