اذعان فرانسه به راه‌حل سیاسی بحران سوریه

کد خبر: 316044

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته فرود اجباری هواپیمای پاکستانی به سوریه در ترکیه، افتتاح دفتر جذب عناصر جبهه اسلامی توسط داعش، حضور اسد در جشن میلاد پیامبر، اذعان پاریس به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و ادامه درگیری‌ تروریست‌ها است .

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان در فرود اجباری هواپیمای پاکستانی به سوریه در ترکیه، افتتاح دفتر جذب عناصر جبهه اسلامی از سوی داعش،‌ حضور اسد در جشن میلاد پیامبر، اذعان پاریس به راه حل سیاسی بحران سوریه و درگیری‌های شدید داعش و ارتش آزاد در ریف جسر الشغور ملاحظه کرد.

تحولات میدانی

داعش دفتر ویژه‌ای را جهت پذیرش عناصر جدا شده از جبهه اسلامی افتتاح کرد

گروه تروریستی «داعش» اعلام کرد که دفتر ویژه‌ای را جهت پذیرش عناصر جدا شده از گروه «جبهه اسلامی» در ریف حلب افتتاح کرده است.

یورش داعش به منطقه «المشلب» و محاصره مقر اصلی النصره در رقه

گروه تروریستی داعش همزمان با حمله به منطقه «المشلب» در شهر رقه، مقر اصلی «جبهه النصره» در این شهر را نیز محاصره کرد.

تسلط داعش بر 80 درصد شهر «رقه»/ وخامت اوضاع خدماتی و معیشتی

گروه تروریستی داعش در حالی بر 80 درصد شهر «رقه» در شمال سوریه تسلط یافته که گزارش شده، اوضاع خدماتی و معیشتی در این شهر در شرایط وخیمی قرار دارد.

ارتش سوریه کنترل بخشی از دیرالزور را در دست گرفت

ارتش سوریه موفق شد، کنترل بخش اعظم خیابان «بورسعید» شهر دیرالزور را در دست گیرد و بزرگراه بین‌المللی دیرالزور -دمشق را پاکسازی کند.

درگیری‌های شدید داعش و ارتش آزاد در ریف جسر الشغور

گروه‌های تروریستی «داعش» و «ارتش آزاد» در حالی در ریف جسر الشغور به شدت با هم درگیر هستند که یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، تلاش افراد مسلح در حمله به نقاط مختلف استان ادلب را دفع کنند.

نگاهی بر تاثیر بحران سوریه بر سطح آموزش در این کشور

تا پیش از آغاز بحران، سوریه از سطح علمی و آموزشی بالایی برخوردار بود، اما بحران ضربه سنگینی را به مراکز آموزشی و تحصیلی این کشور وارد کرد و این جدای از خطرهایی است که جان دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید سوری را تهدید می‌کند.

تحولات میدانی

ترافیک سیاسی در پاریس/ سرنوشت «ژنو2» مشخص می‌شود

امروز و فردا (12 و 13 ژانویه) در پاریس دیدارهای متعددی به منظور مقدمه چینی برای نشست بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه که به نشست «ژنو2» معروف شده است برگزار می‌شود.

سوریه: عربستان تا گردن در منجلاب تروریسم فرو رفته است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد رژیم سعودی را به حمایت از اقدامات تروریستی و اعزام تروریست‌ها به سوریه متهم کرد و گفت این کشور تا گردن در این منجلاب فرو رفته است.

ترکیه هواپیمای عازم سوریه را مجبور به فرود کرد

ترکیه یک هواپیمای پاکستانی را که حامل پتو برای صلیب سرخ سوریه بود را به ظن حمل سلاح مجبور به فرود کرد.

حضور اسد در مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) در دمشق

رئیس جمهور سوریه در مراسم جشن میلاد رسول مکرم اسلام (ص) حضور یافت و در همین حال نخست وزیر سوریه گفت گروه های تروریستی شهروندان سوری را در مناطق تحت سیطره خود به عنوان سپر انسانی گرفته و آنها را به طرز وحشیانه ای به قتل می رسانند.

امیرعبداللهیان: دشمنان سوریه شکست خوردند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه دشمنان سوریه شکست خوردند، گفت:‌ کنفرانس ژنو دو نیز نتیجه اعتراف به این شکست است.

فابیوس: برگزاری «ژنو 2» تنها راه‌حل سیاسی برای پایان بحران سوریه است

وزیر خارجه فرانسه امروز بعد از نشست گروه موسوم به «دوستان سوریه» در پاریس، گفت مذاکرات سیاسی و برگزاری نشست «ژنو 2» تنها راه پایان دادن به بحران سوریه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها