اسکورت سلاح‌های شیمیایی سوریه

کد خبر: 316611

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته را می‌توان تسلط القاعده بر 2 منطقه در شمال حلب و اعدام ده‌ها فرد مسلح، اسکورت کشتی حامل سلاح‌های شیمیایی سوریه از سوی ناوهای چین و روسیه، تخصیص ۵۴۲ میلیون دلار برای آوارگان سوری در عراق دانست.

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان تسلط القاعده بر 2 منطقه در شمال حلب و اعدام ده‌ها فرد مسلح، اسکورت کشتی حامل سلاح‌های شیمیایی سوریه از سوی ناوهای چین و روسیه، تخصیص 542 میلیون دلار برای آوارگان سوری در عراق، دستگیری مشاور نظامی «داعش» در عراق و ابراز امیدواری پاپ به تاثیر نشست ژنو 2 در آینده سوریه دانست.

تحولات میدانی

درگیری شدید در محور شمالی یرموک/دفع حمله عناصر مسلح به منطقه‌ای در اردوگاه

فرمانده عملیات مرکزی جنبش فتح الانتفاضه تصریح کرد: عملیات‌های نظامی در اردوگاه یرموک هم اکنون در محور شمالی این اردوگاه متمرکز است و و کمیته‌های مردمی مانع حمله گروه‌های تروریستی به یکی از مناطق اردوگاه و نفوذ در آن شدند.

پیشروی ارتش سوریه در منطقه «الصناعه» در دیر الزور

در جریان مجموعه عملیات‌های ارتش سوریه در شهر دیر الزور، واحدهای ارتش موفق شدند، در این منطقه پیشروی چشمگیری را محقق کنند.

تسلط القاعده بر 2 منطقه در شمال حلب و اعدام ده‌ها فرد مسلح

گروه تروریستی داعش وابسته به گروه القاعده بر شهرک‌های جدیدی در ریف شمالی حلب تسلط پیدا کرد و دست به اعدام میدانی ده‌ها فرد مسلح آنان زد.

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به بیمارستان نظامی حمص

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به بیمارستان نظامی حمص چند کشته و زخمی بر جای گذاشت.

داعش یکی از مقرهای جبهه اسلامی را منفجر کرد

انفجار مین زمینی کار گذاشته شده از سوی گروه تروریستی داعش در نزدیکی یکی از مقرهای گروه جبهه اسلامی در شهرک «کفر نبل» در ریف معره التعمان، از توابع ریف ادلب خسارات سنگینی به این مقر وارد کرد.

درگیری شدید در محور شمالی یرموک/دفع حمله عناصر مسلح به منطقه‌ای در اردوگاه

فرمانده عملیات مرکزی جنبش فتح الانتفاضه تصریح کرد: عملیات‌های نظامی در اردوگاه یرموک هم اکنون در محور شمالی این اردوگاه متمرکز است و و کمیته‌های مردمی مانع حمله گروه‌های تروریستی به یکی از مناطق اردوگاه و نفوذ در آن شدند.

عقب‌نشینی داعش از ساختمان «اداره برق» شهر رقه

گروه تروریستی موسوم به «انقلابیون رقه» روز گذشته داعش را از ساختمان «اداره برق» شهر رقه بیرون راند.

ارتش سوریه چندین نقطه اطراف لشکر 17 رقه را تصرف کرد

در جریان عملیات گسترده روز گذشته واحدهای ارتش سوریه در رقه این واحدها موفق شدند، چندین نقطه اطراف لشکر 17 رقه را تصرف کنند.

داعش کنترل بخش اعظم شهر «الطبقه» در ریف رقه را در دست گرفت

گروه تروریستی داعش پس از درگیری‌های وسیع و گسترده با دیگر گروه‌های مسلح کنترل بخش اعظم شهر «الطبقه» در ریف رقه را در دست گرفت.

جنگ تروریست‌ها در سوریه /ضرب‌الاجل 24 ساعته جبهة الاسلامیة به داعش

گروهک تروریستی جبهة الاسلامیة در سوریه به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام "داعش"، 24 ساعت مهلت داده است تا از شهر حمص این کشور عقب نشینی کند.

تحولات سیاسی

حضور گروهک‌های تروریستی فعال در سوریه؛ پیدایش، حامیان مالی و نیروهای تحت امر

بعد از شروع بحران سوریه برخی کشورهای عربی و غربی گروه‌های تروریستی را برای تحقق اهداف خود به سوریه ارسال کردند ولی بعد جنایت‌های آنها در حق مردم سوریه و تنفر مردم از آنها اکنون در صدد ترمیم آنها برآمده‌اند.

ناوهای روسیه و چین مامور اسکورت کشتی حامل سلاح‌های شیمیایی سوریه

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد، ناوهای چین و روسیه برای نابود کردن سلاحهای شیمیایی سوریه، کشتی حامل مواد شیمیایی را در دریای مدیترانه اسکورت می‌کنند.

تخصیص 542 میلیون دلار برای آوارگان سوری در عراق

دبیرکل سازمان ملل که اکنون در «اربیل» حضور دارد، از تخصیص 542 میلیون دلار به آوارگان سوری در عراق خبر داد.

دستگیری مشاور نظامی «داعش» در عراق

نیروهای امنیتی عراق امروز موفق شدند طی یک عملیات «ماهر الجرشی» مشاور نظامی گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را دستگیر کنند.

هنوز از ایران برای حضور در نشست ژنو 2 دعوتی به عمل نیامده است

هنوز از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست ژنو 2 درباره سوریه دعوتی به عمل نیامده است

روسیه در انتقال تسلیحات شیمیایی به سوریه کمک کرده است

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد این کشور تجهیزات لازم برای انتقال مواد شیمیایی خطرناک را در اختیار دولت سوریه قرار داده است و در تامین امنیت دریایی انتقال این تسلیحات به بنادر خارجی برای نابودی هم فعالانه مشارکت خواهد نمود.

ابراز امیدواری پاپ به تاثیر نشست ژنو 2 در آینده سوریه

رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی با انتقاد از خشونت به ویژه در خاورمیانه، ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو 2 زمینه‌ساز بازگشت آرامش به سوریه باشد.

بشار اسد خط قرمز تهران است/ هر توافقی در ژنو بدون ایران ناموفق است

تلویزیون المیادین اعلام کرد که آنچه به ایران مربوط می‌شود؛ نشست‌های کارشناسان روسیه، آمریکا و سوریه است. این امر به دور از اعلان عمومی و رسانه‌ها خواهد بود.

شرط آمریکا و انگلیس برای ادامه حمایت‌ها از مخالفان سوریه

با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست ژنو با هدف بررسی بحران سوریه، آمریکا و انگلیس اعلام کردند که تنها در صورتی به حمایت‌ها از معارضان ادامه می‌دهند که آنها در این نشست شرکت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها