سفر سرویس‌های اطلاعاتی غرب به دمشق

کد خبر: 316910

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته شکست داعش در حلب و هلاکت یکی از سرکردگان آن، جنگ 700 فرانسوی در سوریه، سفر سرویس‌های اطلاعاتی غرب به دمشق برای مقابله با تروریست‌ها و تغییر سیاست‌ ترکیه در قبال سوریه به روایت عبدالله گل است.

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان شکست داعش در یکی از درگیری‌های حلب و هلاکت یکی از سرکردگان آن، تسلط ارتش سوریه بر یکی از نقاط غرب لشکر 17 رقه، بیعت گروه‌های تروریستی «آزادگان شام» و «اویس قرنی» با داعش، جنگ 700 فرانسوی در سوریه، کمک 380 میلیون دلاری آمریکا به آوارگان سوری، سفر سرویس‌های اطلاعاتی غرب به دمشق برای مقابله با تروریست‌ها و تغییر سیاست‌ ترکیه در قبال سوریه به روایت عبدالله گل دانست.

شکست داعش در یکی از درگیری‌های حلب و هلاکت یکی از سرکردگان آن

گروه تروریستی «جبهه اسلامی» امروز داعش را در یکی از درگیری‌ها آن در حلب شکست داد و یکی از سرکردگانش را به هلاکت رساند.

ارتش سوریه و عراق تمام برگ‌های برنده عربستان را از بین بردند

تحلیلگر سوری تاکید کرد عملیات‌های ارتش عراق در غرب این کشور و مقاومت و مبارزه ارتش سوریه در قبال گروه‌های تروریستی طی 3 سال گذشته در این کشور، موجب شده همه برگ‌های عربستان در عراق و سوریه و منطقه بسوزد.

تسلط ارتش سوریه بر یکی از نقاط غرب لشکر 17 رقه

عناصر لشکر 17 رقه ارتش سوریه موفق شدند، بر ساختمان «المطحنه» در غرب این لشکر را تصرف کنند.

بیعت گروه‌های تروریستی «آزادگان شام» و «اویس قرنی» با داعش

2 گروه تروریستی موسوم به «آزادگان شام» و «اویس قرنی» پس از تسلط داعش بر شهر رقه با آن بیعت کردند.

پیشروی ارتش در ریف دمشق و دفع حمله گروه‌های تروریستی

در ادامه عملیات‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف دمشق، واحدهای ارتش سوریه موفق شدند پیشروی چشمگیری را در منطقه «زملکا» در ریف دمشق محقق و حمله افراد مسلح به منطقه «خان الشیح» را دفع کنند.

ارتش مجاهدین و جبهه اسلامی، داعش را از 2 منطقه حلب بیرون راند

در ادامه درگیری‌های گروه‌های مسلح 2 گروه تروریستی «ارتش مجاهدین» و «جبهه اسلامی»، داعش را از 2 روستای اطراف حلب بیرون راند.

ارتش امنیت محور جنوبی شهر «الصناعیه» در حلب را برقرار کرد

یگان‌های ارتش سوریه ضمن برقراری امنیت محور جنوبی شهر «الصناعیه» در حلب موفق شدند، کنترل روستای «الشیخ نجار» را نیز در این استان به دست گیرند.

تحولات سیاسی

هیثم مناع: قصد شرکت در ژنو 2 را نداریم

هیثم مناع، رئیس کمیته هماهنگی ملی سوریه در خارج، اعلام کرد این کمیته تصمیم گرفته است تا زمان برطرف شدن ابهام‌های موجود درباره کنفرانس ژنو 2 از حضور در آن خودداری کند.

ادامه رایزنی‌های ظریف در دمشق/ دیدار با نخست‌وزیر سوریه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که صبح چهارشنبه در ادامه سفر منطقه‌ایش از امان راهی دمشق شد، ضمن دیدار با بشار اسد رئیس جمهور، با وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار ظریف و بشار اسد چه گذشت؟

رئیس جمهور سوریه در دیدار وزیر خارجه ایران از مواضع ثابت جمهوری اسلامی در حمایت از مردم سوریه قدردانی کرد.

کری: آمریکا 380 میلیون دلار به آوارگان سوری کمک می‌کند

وزیر خارجه آمریکا در نشست کشورهای کمک‌کننده به سوریه اعلام کرد واشنگتن متعهد است 380 میلیون دلار به آوارگان سوریه کمک کند.

بان کی‌مون: 6.5 میلیارد دلار برای کمک به ملت سوریه نیاز داریم

دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس کشورهای کمک‌کننده به سوریه در کویت گفت برای کمک به ملت سوریه در داخل و خارج از این کشور 6.5 میلیارد دلار لازم است.

آغاز کنفرانس کشورهای کمک ‌کننده به سوریه در کویت

امیر کویت اظهار داشت که ملت سوریه با یک مصیبت واقعی مواجه است و کویت نیز رنجی که این ملت می‌برند را درک می‌کند و به همین دلیل، 500 میلیون دلار برای کمک به ملت سوریه اختصاص داده است.

اولاند: 700 فرانسوی در سوریه می‌جنگند

رئیس‌‌جمهور فرانسه از خروج 700 فرانسوی از این کشور برای جنگ در سوریه در کنار تروریست‌ها خبر داد.

روسیه: روابط خود با ایران را توسعه می‌دهیم

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و کنفرانس ژنو2 را موضوع اصلی مذاکرات روز پنجشنبه وزرای خارجه روسیه و ایران در مسکو اعلام و بر مواضع مشترک دو کشور در مورد سوریه تاکید کرد.

سفر سرویس‌های اطلاعاتی غرب به دمشق برای مقابله با تروریست‌ها

معاون وزیر خارجه سوریه از سفر ماموران اطلاعاتی غربی به دمشق برای مهار تندروهای فعال در جبهه مخالفان دولت سوریه و مقابله با آنها خبر داد.

مذاکرات بوگدانوف با قدری جمیل درباره کنفرانس ژنو 2

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه در دیدار با یکی از رهبران مخالفان میانه رو سوری در مورد فراهم شدن مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو2 با هدف به جریان افتادن روند سیاسی حل مناقشه در سوریه گفت‌وگو کرد.

«عبدالله گل»: باید در سیاست‌های امنیتی خود در قبال سوریه تجدیدنظر کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با سفرای ترکیه در کشورهای دیگر خواستار تجدید نظر سیاست کشورش در قبال سوریه شد.

تأکید دبیرکل سازمان ملل بر حضور ایران در نشست ژنو 2

دبیرکل سازمان ملل در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر حل سیاسی بحران سوریه، از حضور ایران در نشست ژنو 2 حمایت کرد.

رایزنی‌های ظریف با پادشاه و نخست‌وزیر اردن

پادشاه اردن در دیدار ظریف بر یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه تأکید کرد و گفت: ‌باید تلاش کنیم تنش را از منطقه دور کنیم.

ظریف:‌ سرنوشت سوریه تنها از سوی مردم این کشور و از طریق صندوق رای تعیین خواهد شد

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: سرنوشت سوریه تنها از سوی مردم این کشور و از طریق صندوق رای تعیین خواهد شد و کشورهای دیگر تنها باید برای رسیدن به این شرایط کمک کنند و هرگونه دخالت خارجی آتش درگیری را برخواهد افروخت.

ریاض سرمنشاء تروریسم است/ عزم دمشق برای تعقیب قضایی عربستان، ترکیه و قطر

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از عزم کشورش برای تحت تعقیب قرار دادن عربستان سعودی، ترکیه و قطر در محافل قضایی خبر داد.

کیف‌های پر پول بندر بن سلطان برای تروریست‌های جهان

پایگاه خبری تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در گزارشی مسئله تروریسم جهانی در عربستان و شبکه تروریستی بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان را مورد بررسی قرار داد. این گزارش در ابتدا به برخی از نقائص دستگاه حکومتی عربستان اشاره می‌کند و می‌نویسد این کشور توسط یک خانواده دیکتاتوری اداره می‌شود که تحمل هیچ مخالفی را ندارند و مدافعان حقوق بشر و مخالفان سیاسی را به شدت سرکوب می‌کند.

دستور کار مثلث ایران، روسیه و سوریه درباره ژنو۲

سازمان ملل ۲ بهمن را زمان برگزاری نشست ژنو ۲ اعلام کرده است و ایران، روسیه و سوریه دستور و برنامه کاری این نشست را در مسکو مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها