پیشرفت کُند مذاکرات ژنو ۲

کد خبر: 319432

مهم‌ترین تحولات سوریه در روز گذشته حمله خمپاره‌­ای تروریست­‌ها به شهر «جرمانا»، عملیات ارتش در ریف ادلب، ادامه مذاکرات درباره تبادل اسرا و امید نداشتن دولت سوریه و همچنین اخضر ابراهیمی به مذاکرات ژنو ۲ است.

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان حمله خمپاره‌­ای تروریست­‌ها به شهر «جرمانا»، عملیات ارتش در ریف ادلب، هدف قرار گرفتن عناصر مسلح مستقر در اطراف فرودگاه «ابوالظهور» از سوی ارتش، ادامه پیدا کردن مذاکرات درباره تبادل اسرا و امید نداشتن دولت سوریه و همچنین اخضر ابراهیمی به مذاکرات ژنو دانست.

تحولات میدانی

تصاویر بازداشت‌شدگان در زندان‌های سوریه برای اعمال فشار علیه دولت دمشق منتشر شد

کارشناسان سوری می‌گویند که تصاویر منتشر شده توسط رئیس ائتلاف معارضان سوری از بازداشت‌شدگان در زندان‌های سوریه در راستای اعمال فشار بر دولت دمشق صورت گرفت.

حمله خمپاره‌­ای تروریست­‌ها به شهر «جرمانا»

گروه‌­های مسلح شهر جرمانا از توابع ریف دمشق را هدف 24 راکت خمپاره قرار دادند که بر اثر آن شماری از شهروندان از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.

عملیات ارتش در ریف ادلب/ دفع حمله تروریست‌ها به یک نقطه نظامی

یگان­‌های ارتش سوریه، مراکز تجمع تروریست­‌ها در ریف جنوبی ادلب را هدف گرفته و تلاش آنها برای حمله به یک نقطه نظامی در ریف «معره النعمان» را ناکام گذاشتند.

هلاکت سرکرده داعش در حسکه

همزمان با حمله یگان­‌های ارتش سوریه به گروه تروریستی «گردان فلوجه حوران» در ریف درعا، یک سرکرده میدانی «داعش» در درگیری با کمیته‌های حمایت مردمی کردهای سوریه به هلاکت رسید.

داعش تسلیم شدن کردهای روستای «خربة البنات» را خواستار شد

گروه تروریستی «داعش» پس از حمله به چند روستا در استان حسکه، از کمیته حمایت مردمی کردهای سوریه در روستای «خربه البنات» خواست سلاح‌­های خود را تحویل دهند.

ارتش سوریه، عناصر مسلح مستقر در اطراف فرودگاه «ابوالظهور» را هدف گرفت

نیروهای ارتش سوریه گروه­‌های مسلح مستقر در اطراف فرودگاه نظامی ابوالظهور را هدف گرفتند که در اثر آن شماری از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.

اعدام 6 سرکرده گروه­‌های تروریستی در میدان اصلی الرقه

گروه تروریستی داعش چندین سرکرده گروه­‌های تروریستی را در میدان اصلی الرقه اعدام کرد.

تحولات سیاسی

ائتلاف معارضان سوری: مذاکرات با دولت سوریه درباره تبادل اسرا ادامه پیدا خواهد کرد

ائتلاف معارضان سوریه اعلام کرد که مذاکرات با دولت سوریه درباره تبادل اسرا و روند انتقالی قدرت در سوریه ادامه پیدا خواهد کرد.

هراس اسرائیل از بحران سوریه/ جای پای تروریست‌ها در سوریه محکم شود، سراغ اسرائیل می‌روند

مقام بلندپایه صهیونیست در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس به نگرانی این رژیم‌ از قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در سوریه اذعان کرد و گفت احتمال دارد اسرائیل در سیاست خود در قبال سوریه تجدید نظر کند.

معارضان سوری و ژنو 2، جبران «دست‌های خالی» با «صدای بلند »

روشن است دست‌های معارضه در ژنو 2 خالی است و تنها چیزی که برای جبران دست‌های خالی دارند، «صدای بلند» است. عربده‌کشی‌های معارضان و متحدان بین‌المللی و منطقه‌ای آنها در مونترو، ناشی از ناتوانی آنها در پیش‌برد مقاصد تعیین‌شده است.

ملت سوریه به ژنو 2 امیدی ندارد

دبیر مجلس الشعب سوریه، نشست ژنو 2 را یکی از حلقه‌های نبرد سیاسی علیه کشورش دانست و تاکید کرد، سوری‌ها باور ندارند که این نشست باعث رهایی آنها شود.

با جدیت و صداقت به ژنو ۲ آمده‌ایم

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که راه‌حلی که مورد رضایت شهروندان سوری نیست را قبول نخواهیم کرد.

مذاکرات به کندی پیش می‌رود

روز دوم از مذاکرات مستقیم نمایندگان دولت و مخالفان سوری در حالی امروز ادامه یافت که «احمد رمضان» عضو هیئت مخالفان می‌گوید اکنون هیئت‌ها در حال مذاکرات جداگانه سیاسی با «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در امور سوریه هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها