خرید و فروش خرس درایران/اسناد

کد خبر: 333949

کارشناس ارشد محیط زیست از فروش غیر قانونی یک قلاده خرس ماده توسط مدیرکل سابق محیط زیست گیلان به یک باغ وحش خصوصی در بابلسر خبر داد و گفت: این اقدام درحالی انجام شده که سازمان محیط زیست براساس قانون اجازه واگذاری حیوانات به غیر را ندارد.

خرید و فروش خرس درایران/اسناد
مهر: کوروش خزلی در مورد فروش یک قلاده خرس از سوی ارگان متولی محیط زیست افزود: پس از برکناری عبدوس مدیر کل محیط زیست گیلان مشخص شد که وی در سال گذشته اقدام به فروش غیرقانونی یک قلاده خرس ماده به باغ وحشی خصوصی در بابلسر کرده است. وی تاکید کرد: در سال قبل دو قلاده خرس نر و ماده از سوی اداره کل محیط زیست استان گیلان به باغ پرندگان رشت به مدیریت بهزاد ماهرو تحویل داده شد که در وضعیت بسیار اسفناکی بسر میبردند تا اینکه خرس ماده که معمولا از سن 5 الی 6 سالگی آماده جفت گیری میشوند در سن 1 سالگی به باغ وحش بابل فروخته شد.
به گفته این فعال محیط زیست ، برابر نامه مورخ 92.2.24 آقای عبد وس به سازمان محیط زیست مبنی بر واگذاری یک قلاده خرس ماده به باغ وحش بابل مازندران ، بدون اخذ مجوز از سازمان، خرس نامبرده به باغ وحش مذکور فروخته شد و خرس نر همچنان در باغ پرندگان رشت در شرایط بسیار غیر انسانی نگهداری میشود. وی اظهار داشت: باغ پرندگان سنخیتی برای نگهداری حیوان چهار پا را ندارد اما خرس ماده همچنان در این باغ در شرایط بسیار بدی و در یک قفس کوچک نگهداری می شود در حالیکه تا کنون باید این خرس رها سازی می شد.
وی اظهار داشت: اسناد و مدارک واگذاری خرس ماده وجود دارد بطوریکه در نامه مورخ 92.2.18 محیط زیست گیلان آمده است انتقال خرس به باغ وحش بابلسر برای تولید مثل و بقای نسل است درحالی که سن تولید نسل برای خرس 5 الی 6 سالگی است اما این خرس ماده فقط یک سال داشته و عملا مشخص می شود این ادعای مطرح شده کذب است.
خزلی گفت: عبدوس مدیر سابق اداره کل محیط زیست گیلان ادعا کرده بود که خرس ماده فاقد جفت بوده که مدارک نشان می دهد که این ادعا نیز دروغ و کذب محض است. این کارشناس ارشد محیط زیست افزود: همچنین اسناد و مدارکی که خرس ماده توسط باغ وحش بابلسر تحویل گرفته شده نیز وجود دارد و این موضوع در نامه مورخ 92.2.26 از سوی مسئول باغ وحش بابلسر تایید شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر خرس ماده همچنان در باغ وحش بابلسر و در شرایط بد و قفس کوچک نگهداری می شود و این موضوع باید از سوی مسئولان سازمان محیط زیست رسیدگی شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها