ازانصراف‌المپیکی‌های‌بامدال‌تا‌بانوی‌بی‌مدال

کد خبر: 334390

در پی انصراف شماری ازقشرهای مختلف از دریافت یارانه نقدی، نوعی کمپین " یارانه نگیر" در مازندران شکل گرفته است که در آن می توان هم چهره های المپیکی و قهرمانان طلایی ورزش را دید و هم بانوی بی نشان و سالخورده ای که طلایه دار یک زندگی است.

مهر: با آنکه ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از چهارشنبه آغاز شد اما از چند روز قبل از آغاز این طرح، شماری از قشرهای مختلف استان مازندران، آمادگی خود را برای انصراف از دریافت یارانه نقدی اعلام کرده اند.

در بین انصراف دهندگان دریافت یارانه نقدی در مازندران می توان چهره های مختلفی از المپیکی های جهان و دارندگان مدالهای طلایی تا بانوی بی مدال و سالخورده ای که نان آور یک خانواده است را دید.

انصراف بانوی مدال و نشان

" حلیمه - س" بانوی مازندرانی که سالهاست به عنوان نان آور خانواده اش مطرح است و روزگارش را با دستفروشی سپری می کند، از دلیلش برای انصراف از دریافت یارانه نقدی به می گوید: خدا شکر که سالم هستم و می توانم روزی ام را با رزق حلال و سبزی فروشی تامین کنم و دریافت نکردن ماهانه 45 هزار تومان یارانه نیز مشکلی را برایم ایجاد نمی کند.

این بانوی بابلسری افزود: می خواهم با این کارم به ندای رهبرم که امسال را سال اقصاد نامید، پاسخ دهم و من نیز با تلاش بیشتر سعی می کنم، مبلغ یارانه را با رزق حلال تامین کنم.

این بانو ادامه داد: امیدوارم با این پولهایی که صرف یارانه می شود برای رفع مشکلات مانند درمان و دارو سرمایه گذاری شود.

نام آوران عرصه ورزش از دیگر قشرهایی هستند که برای انصراف از یارانه نقدی پیشگام شدند و یارانه هایشان همانند مدالهای رنگارنگی که تاکنون کسب کرده اند، این بار برای توسعه کشور، تقدیم ملت کرده اند.

علاوه بر امامعلی حبیبی و بهداد سلیمی اولین و آخرین مدال آور المپیک، در بین انصراف دهندگان از یارانه می توان به قاسم رضایی قهرمان طلایی کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن و تنی دیگر از قهرمانان جهانی و ملی اشاره کرد.

اسطوره کشتی جهان امامعلی حبیبی که اولین طلای تاریخ المپیک را در 1956 ملبورن برای ایران بدست آورد با اعلام انصراف از دریافت یارانه نقدی ؛ همه ملت شریف ایران که از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسبی دارند را دعوت به همکاری با دولت در طرح هدفمندی یارانه ها کرد . بهداد سلیمی قویترین مرد جهان و مرد طلایی المپیک 2012 لندن که آخرین مدال طلای المپیک را برای ایران کسب کرد در حرکتی ارزشمند و در راستای حمایت از انصراف افراد دارای تمکن مالی از دریافت یارانه ضمن اینکه خود از دریافت یارانه انصراف داد از همه قهرمانان و ورزشکارانی که وضعیت اقتصادی و مالی مناسبی دارند خواست تا به انصرف دهندگان از دریافت یارانه بپیوندند. مشکلات روز اول ثبت نام/ سئوالهای مبهم و سرگردانی متقاضیان

روز اول ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی درحالی سپری شد که مشکل کندی سرعت و اختلال در اینترنت و ابهام در پاسخ گویی به برخی سئوالات تعریف شده در فرم ثبت نام برنگرانی متقاضیان افزوده است.

یک شهروند ساروی که صبح چهارشنبه برای ثبت نام به کاف نت حوالی میدان ساعت مراجعه کرده بود، با انتقاد از کندی سرعت اینترنت و تاخیر در بازگشایی سایت گفت: با این روال سرعت اینترنت، بعید می دانم موفق به ثبت نام شوم.

ابهام در محاسبه سقف درآمدی از مهمترین سئوالاتی بود که برخی از ثبت نام کنندگان دریافت یارانه نقدی در مازندران با آن روبرو بوده اند، حسین جعفری یک شهروندی بابلی در این زمینه می گوید: مشخص نشده که سقف درآمدی چگونه محاسبه می شود، آیا درآمد یک میلیون و 10 هزار تومان که برخی مواقع دچارتغییر است نیز جزء مشمولان پایه درآمدی بین یک میلیون تا 2 میلیون تومان محاسبه می شود یا خیر.

یک متقاضی یارانه در نوشهر نیز به خبرنگار مهر می گوید: خانه ایی که هنوز سند به اسم خریدار تنظیم نشده است و فرد مورد نظر تنها پول آن را پرداخت کرده آیا جزو املاک محسوب می شود یا خیر.

وی افزود: همچنن اگر کسی وام دریافت کرده باشد و آن پول به عنوان سپرده در بانک باقی مانده باشد تا بتواند اقساط وام را پرداخت کند، آیا جزو سپرده محسوب می شود یا نه.

یک شهروند نکایی که متقاضی دریافت یارانه بود با اشاره به برخی نگرانی های موجود در تکمیل فرم ثبت نام گفت: اگر در پرکردن فرم براساس بی اطلاعی اشتباهی صورت گرفت آیا فرصتی برای اصلاح آن برای متقاضیان فراهم شده است یا خیر.

کیلومترها سفر برای ثبت نام

حاجی نجفی از اهالی روستاهای چمرکوه بخش کجور که برای ثبت نام یارانه به شهر نوشهر مراجعه کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روستای ما کوهستانی است و امکانات اینترنت نداریم و در شهر پول و کجور نیز سرعت اینترنت بسیار کند بود که قادر به انجام ثبت نام نبودم و در نهایت مجبور شدم مسیر 75 کیلومتری به شهر نوشهر را طی کنم.

وی از مسئولان خواست تا تدابیر لازم برای ثبت نام از روستاییان متقاضی دریافت یارانه نقدی را اتخاذ کنند تا اهالی مجبور به مسافر به شهرهای اطراف نباشند. زهرا - ح شهروند جویباری که به تازگی طلاق گرفته است، نیز با بیان اینکه آیا می توانم به عنوان سرپرست خانوار، برای دریافت یارانه ثبت نام داشت باشم، خواستار اطلاع رسانی مناسب در این زمینه شد.

استاندار مازندران نیز با بیان اینکه متعهد می شوم تا ثبت نام از همه متقاضیان نیازمند صورت گیرد، اظهار داشت: نگرانی برای ثبت نام وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: همه تمهیدات لازم برای ثبت نام متقاضیان نیازمند دریافت یارانه اندیشیده شده است و هم استانی ها نگران نباشند.

وی با بیان اینکه، استان مازندران از نظر ضریب اینترنت در کشور رتبه برتر دارد، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته، مشکلی در ثبت نام متقاضیان وجود ندارد.

استاندار مازندران درباره مرحله اول اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: طبق مصوبه قانونی باید بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها برای بخش های تولید هزینه می شد که اینگونه نشده است.

وی افزود: برای جبران کسری و پرداخت یارانه ها نیز از بودجه ای برداشت شد که قرار بود برای طرح های عمرانی هزینه شود و این موجب شد تا سالهای 91 و 92 سالهای خوب اقتصادی نباشد.

استقبال شمار زیادی از مردم برای انصراف

استاندار مازندران با اشاره به استقبال شمار زیادی از قشرهای مختلف مردم برای انصراف از دریافت یارانه گفت: جمعی از ورزشکاران، نخبگان، دانشگاهیان، ائمه جمعه و فرهنگیان و ... از جمله قشرهایی هستند که برای انصراف از دریافت از یارانه پیشگام شده اند. فلاح جلودار از افرادی که متمکن هستند و یا بی نیاز هستند خواست تا از دریافت یارانه انصراف دهند و درآمد حاصله برای بخش سلامت و بخش های تولید کشور هزنیه می شود.

در استان مازندران 850 هزار خانوار در مرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی دریافت می کنند و ثبت مرحله دوم از 20 فرودین ماه شروع شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها