مسکن‌مهر۹۹‌ساله‌یکسال‌هم‌دوام‌نیاورد!/تصاویر

کد خبر: 362848

دست اندرکاران امر، که در زمان ساخت واحد های مسکن مهر کوچکترین انتقاد را به مثابه نشر اکاذیب و توهین و افترا بر می شمردند اکنون باید به ضعف مدیریت در نظارت بر ساخت و همچنین برخی تخلفات فاحش در نحوه واگذاری به پیمانکاران بی کفایت و غیر متخصص پاسخ دهند.

مسکن‌مهر۹۹‌ساله‌یکسال‌هم‌دوام‌نیاورد!/تصاویر
معماری نیوز : پس از وقوع زلزله «آبدانان» طی روزهای اخیر؛ خبری در رسانه ‌ها انتشار یافت که حکایت از فروریختن و تخریب برخی واحدهای مسکن مهر داشت.واحدهای مسکونی که حدود یکسال پیش به ساکنین آنها تحویل داده شده بود. البته این خبر از سوی مسئولان تکذیب و اعلام شد که فقط برخی واحد ها «ترک» برداشته است. ترک های سازه ای تیرها و ستون ها در مسکن مهر آبدانان بر اثر زلزله6.2 ریشتری و در مدت9ثانیه لرزش ایجاد شده است.
«سایت معماری نیوز» از سال 88 بارها هشدارهایی نسبت به عواقبت و مصائب پیش روی مسکن مهر داده و همواره نیز با بی توجهی مدیران وقت مواجه شده است. دست اندرکاران امر، که در زمان ساخت واحد های مسکن مهر کوچکترین انتقاد را به مثابه نشر اکاذیب و توهین و افترا بر می شمردند اکنون باید به ضعف مدیریت در نظارت بر ساخت و همچنین برخی تخلفات فاحش در نحوه واگذاری به پیمانکاران بی کفایت و غیر متخصص پاسخ دهند.
وضعیت فعلی مسکن مهر به خوبی نمایانگر، کمبود تخصص لازم برخی مجریان و حیف و میل ثروت ملی و بی اهمیت شمردن جان ساکنین آنهاست. در این میان احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در مصاحبه با شهروندان ترک برداشتن 100 واحد از 470 واحد «مسکن مهر آبدانان» را تأیید کرد.
مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه در زلزله اهر و ورزقان نیز این ترک‌خوردگی‌ها در مسکن مهر این منطقه وجود داشت و در زلزله این امر طبیعی است٬ گفت: نظام مهندسی بر روند ساخت‌و ساز مسکن مهر در هر استان نظارت دارد و اگر مشکلی به وجو آید باید پاسخگو باشد. در همین خصوص ذکر چند نکته ضروری است: 1- از نظر ایشان آیا ملاک و سنجش و مقاومت ساختمان های مسکن مهر، قیاس آن با میزان تخریب نمونه های مشابه در شهرهای دیگر است یا اصول مهندسی؟ آیا کلیه ساختمان های نوساز 1 ساله بایستی و می تواند اینگونه ترک بردارد؟ 2- و آیا چون این واحدها برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه ساخته شده باید با هر زلزله ای بر سر ساکنانش آوار شود؟ 3- آیا مردم بایستی تاوان بی‌کفایتی مسئولین مسکن مهر را با از دست دادن زندگی خود بدهند؟ 4- آقای مهرآبادی! شما قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر و مسئول مستقیم پاسخگویی به این موارد هستید. آیا صحیح است که با انداختن توپ در زمین زیرمجموعه های خود از پاسخگویی به این پرسش ها طفره بروید؟ اگر توان مدیریت و نظارتی شما ضعیف است، بهتر است رسما اعلام نمایید تا افراد دیگر سنگر خدمت به خلق الله را حفظ کنند! 5- در ضمن حضرتعالی «نظام مهندسی» را مسئول پاسخگویی بر روند ساخت و ساز مسکن مهر در هر استان دانسته اید. البته بر ضعف و ناتوانی نظام مهندسی در نظارت و همچنین عدم کارآیی لازم آن، شکی نیست. اما مگر غیر از این است که این سازمان از زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی است؟ 6- آقای قائم مقام وزیر، اگر مجموعه های مسکن مهر مدرسه، مسجد، آب، برق، گاز، تلفن، فاضلاب و... ندارد، اشکالی ندارد! اما لااقل به عنوان یک پناهگاه برای در امان ماندن ساکنان آن از دست حیوانات وحشی و باد و باران؛ طوری بسازید که با هر لرزه ای بر سر مردم آوار نشود. مردم ما به حداقل ها راضی شده اند. آنها را نا امید نکنید
تصاویر مسکن مهر یک ساله «آبدانان» پس از وقوع اولین زلزله
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها