تمهیدات هلال احمر برای مقابله با "ابولا"

کد خبر: 365570

تاکنون هیچ گونه درمان اختصاصی یا حتی واکسنی برای "ابولا" کشف نشده و تمام داروها و واکسن هایی که در حال حاضر پیشنهاد می شوند در مراحل کارآزمایی بالینی هستند.

ایسنا: "ابولا" از بیماری های مشترک بین انسان و دام به‌شمار می رود که انسان، میمون و شامپانزه را مبتلا می کند. عامل این بیماری ویروسی به‌نام ابولا است که از طریق تماس با خون یا دیگر مایعات بدن و همچنین ترشحاتی همچون خلط افراد آلوده به افراد سالم منتقل و پس از وارد شدن به بدن، نوعی بیماری شدید، کشنده، تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در۵۰ تا ۹۰ درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد. علائم در همه بیماران یکسان نیست و با تب بالا، سردرد، درد عضلات، دل درد، اسهال و خستگی شروع می شود. بعضی از بیماران در این مرحله دچار گلودرد، سکسکه، قرمزی و خارش چشم، بثورات پوستی، اسهال خونی و استفراغ خونی می‌شوند. با گذشت یک هفته از آلودگی، درد قفسه سینه، شوک و مرگ اتفاق می افتد. بیماری با استفاده از آزمایش خون قابل شناسایی است. تاکنون هیچ گونه درمان اختصاصی یا حتی واکسنی برای "ابولا" کشف نشده و تمام داروها و واکسن هایی که در حال حاضر پیشنهاد می شوند در مراحل کارآزمایی بالینی هستند. مهمترین اقدام پیشگیری، پرهیز از تماس مستقیم با بیمار است. کارکنان مراکز بهداشتی- درمانی نخستین گروه در معرض خطر هستند؛ که این افراد باید از پوشش کامل، ماسک، دستکش و عینک استفاده کنند. در پی شیوع بیماری کشنده ابولا در غرب آفریقا‏‏، دکتر سروش صفوی نجف آبادی سرپرست مرکز سلامت جمعیت هلال احمر در کشور سیر الئون در گفتگویی فعالیت های این مرکز را به منظور مقابله و پیشگیری با بیماری ابولا تشریح کرد.
اطلاع رسانی و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، غذایی و آموزشی
وی اظهار کرد: تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، غذایی و آموزشی با هماهنگی صلیب سرخ سیرالئون و پوشش بیماران در چهار بیمارستان اقماری و اهدای چادر به شهرداری فریتادون ازجمله این فعالیت‌هاست. سرپرست مرکز سلامت جمعیت هلال احمر در کشور سیرالئون با اشاره به مشارکت مرکز سلامت جمعیت هلال احمر این کشور به منظور انجام فعالیت های مشترک گفت: برای اطلاع رسانی عمومی فعالیت هایی نظیر تهیه و توزیع پوستر و بروشور و همچنین آموزش به داوطلبان انجام شده است. تهیه لیست اقلام بهداشتی درمانی مورد نیاز جهت مصرف یکسال فعالیت برای مقابله با ابولا دکتر صفوی نجف آبادی با اشاره به تهیه لیست اقلام بهداشتی درمانی مورد نیاز جهت مصرف یکسال فعالیت برای مقابله با ابولا توسط صلیب سرخ این کشور افزود:‌ این لیست کامل و بسیار کاربردی است و آنچه که می توان به آن اضافه کرد یک یا دو دستگاه آمبولانس و یک سری تجهیزات آزمایشگاهی جهت تاسیس یک آزمایشگاه تشخیص ویروس ابولا در شهر کنیما است و همچنین سایر اقلام مفید مانند چادر نیزخواهد بود. توجه به بحث آموزش به منظور پیشگیری و مقابله دکتر صفوی نجف آبادی همچنین با اشاره به ضرورت آموزش در این زمینه گفت: آموزش بهتر است توسط نیروهای بومی صورت گیرد که به زبان محلی مسلط هستند و همچنین برای آموزش نیروهای داوطلب در سیرالئون، افراد اعزامی شامل پزشک یا پرستار باید مسلط به زبان انگلیسی باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها