خبراحمدی‎مقدم از اجرای طرح پلیس افتخاری

کد خبر: 371822

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ظرفیت عظیم پلیس افتخاری، از عملیاتی شدن پلیس افتخاری در هفته نیروی انتظامی خبر داد.

تسنیم: سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترکی که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی برگزار شد با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: امسال مفتخریم که هفته نیروی انتظامی در میان دو عید بزرگ قربان و غدیر قرار گرفته است و این مهم، پیام ارزشمندی را برای حرکت نیروی انتظامی در بر دارد تا با توجه به عید قربان و مبارزه با شیطان درون و بیرون، و عید ولایت، مبارزه با شیاطین درونی و دوری از تعلقات مادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم؛‌ چراکه اگر بتوانیم در مبارزه با شیاطین درون موفق باشیم، مبارزه با شیاطین بیرونی چندان سخت نیست.

وی در ادامه سخنانش، بر اهمیت قدرت معنوی تاکید کرد و افزود: قدرت معنوی و اراده ایمانی بر همه سلاح‌های مادی غلبه می‌کند و ابزارهای مادی زمانی برنده خواهند بود که دست ماموران مسلح به سلاح ایمان باشد.

احمدی مقدم ادامه داد: عنصر اقتدار به تجهیزات و تعداد نیرو نیست بلکه اقتدار از معنویت سرچشمه می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ایثارگری‌های ماموران نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: این افتخار برای نیروی انتظامی وجود دارد که دروازه شهادت برای آن همچنان باز است و هر ساله برای تامین امنیت کشور ده‌ها نفر از عزیزانش را به قربانگاه می‌فرستد.

وی تهاجم فرهنگی، تلاش برای صلب هویت جوانان، مشغول کردن نسل جوان به لهو و لعب و مواد مخدر را بخشی از هجمه‌های شیطانی عنوان کرد.

احمدی مقدم رمز بقای جمهوری اسلامی ایران را پیوستگی حکومت و مردم دانست و افزود: رمز بقای هر حکومتی، پیوستگی میان مردم و آن نظام است و خوشبختانه امروز میان مردم و حاکمان نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ هیچ حائلی وجود ندارد.

رئیس پلیس کشور گفت: امروز چشم امید بسیاری از مظلومان و ستم‌دیدگان دنیا به کشور ما است و مردمی بودن نظام ما بر پایه تعلیمات دینی و اسلامی ما و برگرفته از مکتب امام راحل (ره) است و امروز دلدادگان بیشماری در سراسر جهان دارد.

احمدی مقدم با اشاره به شعار هفته ناجا در سال 93 افزود: تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار شعار امسال هفته نیروی انتظامی است و ما در این شعار به دنبال تحقق تلاش جهادی و کارآمدی، به عنوان عناصر اصلی اقتدار، با جوهره حرکت مقدس در جهت رضای الهی هستیم.

وی افزود: کارآمدی به معنای قدرت پاسخگویی به مطالبات جامعه است و باید نیروی انتظامی به جایی برسد که مردم به نیروی انتظامی، به چشم پشتوانه‌ای امن، نگاه کنند.

فرمانده ناجا با مقایسه امنیت موجود در کشورمان با سایر کشورهای همسایه گفت: اگر مقایسه‌ای میان کشورمان و دیگر کشورهای همسایه داشته باشیم خواهیم دید که در آن کشورها، تعداد نیروهای امنیتی و هزینه‌های امنیتی آن‌ها به نسبت کشور ما دو چندان است و حتی ارتش‌های آن‌ها نیز با کمک نیروهای خارجی، قادر به برقراری امنیت در کشورشان نیستند.

احمدی مقدم، رمز امنیت در کشور را پشتوانه مردمی عنوان کرد و گفت: امنیت را با هزینه پایینی فراهم کرده‌ایم تا باری در سبد مردم نباشد. به گونه‌ای که در نقاط صفر مرزی نقطه‌ای وجود ندارد که امکان ایجاد امنیت در آنجا نباشد این در حالی است که اگر کشورهای پیرامونی ما امن بودند هیچ گاه شاهد اعمال تروریستی نبودیم.

فرمانده نیروی انتظامی دغدغه اصلی کشور را اعتیاد و سرقت‌های خرد عنوان کرد و با اشاره به تلاش نیروی انتظامی برای کاهش جرائم خشن و افزایش قدرت کشف در یک دهه اخیر، به موضوع اهمیت تکمیل انسداد مرزها پرداخت و گفت: اگر سرمایه گذاری در حوزه مرزها و طرح انسداد مرزی در یکی دو سال آینده تکمیل شود، عواید ناشی از جلوگیری از قاچاق سوخت در مرزها به تنهایی، بیش از بودجه سالانه نیروی انتظامی خواهد بود به همین ترتیب اگر راه تروریست‌ها و سوداگران مرگ و مواد مخدر باز بود باید شاهد هزینه های بسیاری می بودیم.

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته سالانه شاهد 11 درصد افزایش تلفات در تصادفات جاده‌ای بودیم گفت: امسال امیدواریم پس از متوقف کردن رشد تلفات جاده‌ای و کاهش متوالی آن در سال‌های اخیر، بتوانیم میزان تلفات جاده‌ای را به کمتر از 17 هزار نفر برسانیم و این در حالی است که اگر رشد 11 درصدی این تلفات ادامه می‌یافت، امسال باید تلفات 60 هزار نفری را در سوانح جاده‌ای تجربه می‌کردیم.

احمدی مقدم با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای مکمل امنیت و بهره‌گیری از مشارکت مردم و همچنین اهمیت پرداختن به اقدامات فرهنگی و انجام آموزش گفت: پلیس افتخاری، به عنوان یک نیروی بسیجی در نیروی انتظامی فعال می‌شود و این پلیس بیش از ظرفیت موجود در نیروی انتظامی دارای ظرفیت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ظرفیت عظیم پلیس افتخاری از این هفته و همزمان با هفته نیروی انتظامی، عملیاتی خواهد شد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: همچنین به مردم اطمینان می دهم تا نیروی انتظامی به بسط آرامش و قانون گرایی در جامعه همت گذاشته و پلیس افتخاری نیز از امروز در کنار نیروی انتظامی به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها