واکنش پورمحمدی به رجزخوانی کری

کد خبر: 384971

پورمحمدی با اشاره به صحبت‌های شب گذشته وزیر خارجه آمریکا مبنی براینکه اگر به نتیجه نرسیم کاری که باید بکنیم انجام می‌دهیم، گفت: شما در این 35 سال هرآنچه از دست‌تان می‌آمده انجام داده‌اید البته اینها رجزخوانی است همانطور که امام بزرگوارمان نیز فرمودند آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند انشاءالله در آینده نیز نمی‌توانند کاری بکنند اما به شرط‌ها و شروط‌ها و ما باید یک سری موارد را رعایت کنیم.

تسنیم: حجةالاسلام مصطفی پورمحمدی در همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه، اظهار داست: نیاز جدی جامعه ماست که در حوزه رفاه اجتماعی به یک دیدگاه روشن، فراگیر، کاربردی و منطبق با نیازها و ارزش‌ها برسیم و آن را در یک حوزه اجرایی گسترده از جمله وزارت رفاه اجرایی کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: سه چیز است که بنی بشر به آن محتاج است و ربطی به تغییر دولت‌ها ندارد؛ امنیت، عدالت و رفاه که هیچ یک از آن‌ها بدون دیگری محقق نمی‌شود. عدالت در محیط ناامن امکان تحقق ندارد، عدالت در جامعه غیرمرفه و غیر برخوردار عدالت فقیرانه خواهد بود و گسترش فقر را به دنبال دارد. جامعه فقیر زود به ناهنجاری روی می‌آورد و عمده محیط‌های هنجارشکن محیط‌های محروم اجتماعی هستند.

وزیر دادگستری افزود: وقتی می‌گوییم رفاه و برخورداری تصور می‌کنیم به مادیات زندگی است و فرهنگ، اخلاق، کرامت و برجستگی‌های انسانی را به فراموشی می‌سپاریم.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود روایتی از حضرت محمد(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند خدایا در زندگی و معاش ما برکت بده و اگر برکت ندهی و فراوانی در زندگی نباشد ما نمی‌توانیم نماز بخوانیم، روزه بگیریم و به واجبات عمل کنیم. یعنی زندگی جامعه غیر برخوردار از نظر فرهنگی سکوت می‌کند و به حق پرستی روی نمی‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت رفاه وزارتخانه‌ای تأمینی است و بیشترین خدمات عمومی را ارائه و مهمترین مقوله اجتماعی را هدایت می‌کند.

وزیر دادگستری افزود: خداوند می‌فرماید مردم جزو خانواده من هستند و هر کس که می‌خواهد بیشتر دوستش داشته باشند کسی است که بیشتر به بندگان من خدمت کند، ما نیز باید توجه کنیم حوزه تعاون و رفاه حوزه حساس تأثیرگذار و دارای ارزش والا است.

پورمحمدی تصریح کرد: اگر بخواهیم به دنبال توسعه اجتماعی باشیم باید حتما در حوزه فرهنگی، سیاسی و رفاهی توسعه را به صورت جدی دنبال کنیم در غیر این صورت درگیر مشکلاتی خواهیم شد که با آن روبرو هستیم.

وی بیان کرد: در جامعه مناسب، سطوح برخوردار نباید با هم فاصله زیادی داشته باشند و باید تلاش شود طبقه متوسط برخوردار تشکیل شود. امروز بانک‌های جامعه اطلاعاتی شکل گرفته و شناسایی گروه‌های مختلف جامعه راحت تر شده است لذا برنامه‌ریزی برای این گروه‌ها ساده‌تر است. تشکیل طبقه متوسط برخوردار در جامعه به نظام تأمین اجتماعی قدرتمند، فراگیر و حرفه‌ای نیاز دارد.

وزیر دادگستری همچنین گفت: همانطور که در صحبت‌های دوستان نیز اشاره شد در برنامه چهارم و پنجم توسعه به رفاه اجتماعی توجه شد اما به خوبی اجرا نشد چرا که ما در هماهنگی و اجرا ضعیف هستیم. درد امروز ما توجه بیشتر به نظام برنامه‌ریزی است.

*در تدوین برنامه ششم باید از فضای خیال آرزو و توهم دست برداریم

پورمحمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در تدوین برنامه ششم باید از فضای خیال آرزو و توهم دست برداریم، افزود: باید در فضای واقعی مطالعه و برنامه‌ریزی کرد و برای اجرای برنامه‌ها تمام امکانات را بسیج کنیم. ما کشوری با ظرفیت بالا هستیم از نظر تنوع کشاورزی سومین کشور دنیا،‌از لحاظ معادن جزو هشت کشور اول دنیا و از لحاظ منابع فسیلی و نفتی نیز جزو کشورهای اول و دوم دنیا هستیم ضمن اینکه در حوزه منابع انسانی نیز کمبودی نداریم.

وی افزود: مشکل عمده ما این است که همچنان در نظام مدیریت باستانی ایرانی سیر می‌کنیم. در صورتی که بسیاری از ابزار دولت مدرن را در اختیار داریم. نگاه ملوک الطوایفی مدرن به روش‌های دولت‌مداری نقیصه جدی در کار ما است. ما همچنان به صورت بخشی به موضوعات نگاه می‌کنیم در صورتی که در پیوست همه این موارد به جایگاه همانگی و همکاری نیاز داریم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: این عقب ماندگی مدیریتی و نگاه باستانی است که از سنت نیز عقب‌تر است ما می‌گوییم سه قوه داریم اما باید برای هماهنگی قوا جلسه بگذاریم در صورتی که باید بدانیم موفقیت ما در گرو موفقیت دیگران است.

پورمحمدی همچنین با اشاره به صحبت‌های شب گذشته وزیر خارجه آمریکا مبنی براینکه اگر به نتیجه نرسیم کاری که باید بکنیم انجام می‌دهیم، گفت: شما در این 35 سال هرآنچه از دست‌تان می‌آمده انجام داده‌اید البته اینها رجزخوانی است همانطور که امام بزرگوارمان نیز فرمودند آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند انشاءالله در آینده نیز نمی‌توانند کاری بکنند اما به شرط‌ها و شروط‌ها و ما باید یک سری موارد را رعایت کنیم.

وی با اشاره به همایش مبارزه با فساد که روز گذشته با حضور سران سه قوه برگزار شد، تصریح کرد: کشور حتما می‌تواند در مقابل تحریم و فشار بایستد اما در این راه در درجه نخست نیاز به سلامت اداری و اقتصادی داریم باید موضوع مبارزه با فساد و سلامت اداری و اقتصادی را جدی بگیریم.

وی افزود: نکته دوم رفاه اجتماعی است جامعه باید به خوبی به رفاه اجتماعی بپردازد اگر موضوع همایش امروز و روز گذشته به خوبی ترکیب شود تهدیدات و رجزخوانی‌ها نیز تأثیر نخواهد داشت و می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و تحریم‌ها را بشکنیم.

وی در پایان گفت: باید همت کنیم و از سلامت اداری و اقتصادی به عنوان بستر توسعه غفلت نکنیم. در این راه باید توجه کرد بدون بانک جامع اطلاعاتی خواست‌ها ومطالبات عملی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها