واکنش دیناروند به شایعات آلودگی خوراکی‌ها

کد خبر: 388957

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با پیدا شدن شبکه‌های اجتماعی شایعات مربوط به خوراکی‌ها با سرعت بالایی پراکنده می‌شود، در صورتی که هیچ یک منشا و منبعی صحیح ندارد.

تسنیم: رسول دیناروند افزود: برخی از این شایعات برندهای داخلی را هدف قرار می‌دهند و گاه نوعی خوراکی یا آشامیدنی را بطور عمده ناسالم جلوه می‌دهند و موجب نگرانی می‌شوند در صورتی که همه بی پایه و اساس هستند.

وی تزریق رنگ به داخل گوجه فرنگی را نیز شایعه دانست و گفت: این اقدام اصلا اقتصادی نیست که کسی بخواهد انجام دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صنایع ما مثل بسیاری از کشورها برای رسیده شدن میوه و قابل مصرف بودن از حرارت یا گاز اتیلن استفاده می‌شود که مجاز است، ضمن اینکه بررسی‌های ما درباره واکسی که برای ماندگاری به برخی از میوه‌ها مثل سیب و خیار زده می‌شود نشان از بی‌خطر بودن آن دارد.

دیناروند با اشاره به اینکه نمونه‌های آزمایش شده در سازمان غذا و دارو از میادین میوه جمع آوری می‌شوند افزود: البته توصیه وزارت بهداشت به مردم همواره این است که پوست میوه‌ها را بگیرند و بعد میل کنند و این توصیه صرفا به علت واکس نیست بلکه به این علت است که گاهی در خرده‌فروشی ها از پلیمرهای نامرغوب به عنوان واکس میوه استفاده می‌شود و نیز گاهی برخی به میوه‌ها سم می‌زنند و تجمع سم نیز در پوست میوه‌هاست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها