علوی:امنیت کامل درمرزهای ایران برقراراست

کد خبر: 423521

وزیر اطلاعات در یزد گفت: مرزهای ایران در امنیت کامل هستند و با هر اقدام خرابکارانه در سریعترین زمان برخورد می‌شود.

تسنیم: سیدمحمود علوی در همایش طلایه داران همدلی و همزبانی، اظهار داشت: علی رغم اینکه مشکلات امنیتی در مرزهای کشورها بیشتر هستند و در کشورهای اطراف ایران ناامنی بسیار وجود دارد، به لطف خدا و همدلی و هم افزایی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، نظامی و قضایی امنیت در سراسر کشور و مرزهای ما به صورت کامل و مثال زدنی وجود دارد.

علوی ادامه داد: از طرف دیگر وضعیتی که در عراق شاهد هستیم از جمله فتنه داعش و به هم ریختگی بخش‌های مختلف عراق، زمینه را برای آسیب، متوجه مرزها شود.

وی با بیان این مطلب که طبیعی است که در چنین شرایطی ما باید همیشه شاهد رخدادهای ضد امنیتی در مرزهای شرقی و غربی باشیم، گفت: ممکن است گاهی اتفاقی در مرزها بیفتد و حتی یک گروه تروریستی بدون یونیفورم و پوشش خاص، دست به تحرکاتی بزنند.

وزیر اطلاعات افزود: در صورتی که هر روز چنین اتفاقی می‌افتاد، آن را ناامنی می‌توانستیم بگوییم ولی اینکه چند ماه یک مرتبه چنین اتفاقی می‌افتد را نمی‌توان ناامنی دانست.

علوی خاطرنشان کرد: در صورتی که کوچکترین تحرکی از سوی چنین افرادی افتاق افتد، چیزی نمی‌گذرد که دست‌های پلیدی که ناامنی آفریدند و عزیزانی را به شهادت رساندند، به دست توانمند نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به مجازات اعمال خود می‌رسند.

وی عنوان کرد: امنیت در مرزهای کشور ما حاکم است و اگر کسی دست از پا خطا کند، نیروهای جمهوری اسلامی ایران در سریع‌ترین زمان آنها را سرجای خودشان می‌نشانند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان، کوچک‌ترین حرکت داعش را تحت نظر خود قرار داده و آنها را از رسیدن به آرزویشان که ایجاد ناامنی در ایران است بازداشته است.

علوی گفت: سلطه و اشراف دستگاه‌های امنیتی به گونه‌ای است که هم خود آنها با آرامش در حال فعالیت هستند و هم برای مردم و مسئولان ما آرامش ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: آنچه که سبب تهدید است، ناامنی در مرزهای فیزیکی نیست بلکه ناامنی در مرزهای اعتقادی و فکری مردم ما به ویژه فرزندان جوان ما است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: کسانی که باید در این عرصه فعالیت کنند، روحانیون و مبلغان هستند و اگر در این عرصه خوب عمل شود، ما هیچ نگرانی نداریم.

علوی خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است که الان اعتقادات بچه‌های ما در حال آسیب دیدن است و عرفان‌های کاذب یکی بعد از دیگری اعتقادات آنها را هدف گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت توجه منبریان به روایات اهل‌بیت(ع)، گفت: منبر بی‌روایت و احادیث اهل بیت(ع) به معنای یک شوره‌زار است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اگر یک منبری موفق می‌شد که 40 یا 50 نفر از جوانان را به منبر خود جذب کند می‌گفتند این منبری خیلی موفق بوده است اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران منابر با حضور پرشور جوانان همراه است.

وی گفت: امروزه خطر همه جوان‌ها را تهدید می‌کند، از یک سو باید آسیب‌شناسی و از سوی دیگر باید مخاطب‌شناسی کنیم که ببینیم این مخاطب ما امروز چه نیاز و آسیبی دارد.

وزیر اطلاعات افزود: طبعا سازمان‌هایی که متولی امر تبلیغ هستند، قطعا این کار را انجام داده‌اند و آسیب‌شناسی تا به الان صورت گرفته است اما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

علوی ادامه داد: امروزه یکی از آسیب‌هایی که حتی نیروهای مذهبی را تهدید می‌کند، کم‌رنگ شدن جنبه‌های اخلاقی در جامعه است در حالی که دین ما دینی است که پیامبر خود را برای شکوفا شدن جنبه‌های اخلاقی در جامعه مبعوث می‌کند.

وی بیان کرد: پیامبری که ویژگی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دارد اما خداوند ویژگی پیامبر را در اخلاق ایشان بیان می‌کند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: تمامی عناصر حکومت اسلامی و نظام اسلامی باید این ویژگی اخلاقی رسول خدا را داشته باشد که بتواند عناصر جامعه را به یکدیگر گره بزند و امت واحده اسلامی را تشکیل دهد.

علوی تاکید کرد: حرمت به بزرگترها، محبت به کوچکترها، تحقیرنکردن افراد به دلیل شغلشان از جمله جنبه‌های اخلاقی است که در جامعه ما تا حدودی رنگ باخته است.

وی گفت: در گذشته به وسیله اشعار و ضرب‌المثل‌ها فرزندان را به سمت ادب و اخلاق هدایت می‌کردند اما امروزه این موارد در جامعه ما کمتر دیده می‌شود.

علوی با تاکید بر اینکه باید منویات مقام معظم رهبری دستور کار یکایک ما قرار گیرد، گفت: متاسفانه برخی در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری هم خود اجتهادی می‌کنند و به این فرمایشات عمل نمی‌کنند.

علوی با بیان این مطلب که تیم مذاکره کننده فعلی همان تیم مذاکره کننده دولت قبل است، گفت: تنها فردی که در تیم مذاکرات فعلی هست و در دولت قبلی نبود آقای ظریف است که مقام معظم رهبری بارها و بارها نسبت به ایشان اطمینان خود را اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا فرمودند من به تیم مذاکره کننده اعتماد دارم، گفت: این صحبت مقام معظم رهبری نشان دهنده حمایت از دیپلمات‌های ایران در برابر دشمن است، حتی وقتی کشوری تیم فوتبال هم اعزام می‌کند تشویقش می‌کند، وقتی ما رزمنده‌ها را به جبهه نبرد می‌فرستادیم آنها را تشویق می کردیم، امروز هم همانطوری که مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند، ما هم باید حمایت کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها