خبر خوش برای دانش‌آموزان استثنایی

کد خبر: 440031

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از پرداخت هزینه‌های دارویی و بیمارستانی دانش‌آموزان استثنایی که نیاز ضروری دارند، خبر داد.

فارس: مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به این پرسش که «آیا خدمات درمانی و دارویی به دانش‌آموزان استثنایی ارائه می‌شود؟»، اظهار داشت: طرح‌هایی را تحت عنوان «خدمات حمایتی از دانش‌آموزان استثنایی» از اول مهر امسال اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: وقتی از دانش‌آموزان استثنایی نام برده می‌شود، منظورمان تمام گروه‌های استثنایی هستند.

قدمی با اشاره به اینکه خدمات دارویی شامل دانش‌آموزی می‌شود که در مدرسه حضور دارد و داروی مستمر استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه موردی داریم که فردی ماهانه 300 هزار تومان دارو مصرف می‌کند و به دنبال آن هستیم این تعداد از بچه‌ها را حمایت و هزینه داروی آنها را پرداخت کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به پرداخت هزینه داروی دانش‌آموزان استثنایی، گفت: مقداری از هزینه داروی دانش‌آموزان استثنایی که داروی ثابت استفاده می‌کنند را بیمه پرداخت و مابقی آن را آموزش و پرورش استثنایی پرداخت خواهد کرد.

وی به حمایت از آن دسته از دانش‌آموزانی که نیاز به جراحی پزشکی دارند اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزان استثنایی که نیاز ضروری به جراحی دارند و این جراحی برای آنها ضروری است با کمک سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام خواهد شد.

قدمی افزود: افرادی که چنین نیازهای ضروری دارویی و جراحی دارند و دانش‌آموز استثنایی هستند می‌توانند به مدرسه مورد نظر اطلاع دهند و مدرسه به رئیس اداره استثنایی استان اطلاع می‌دهد و در نهایت این درخواست به سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواهد رسید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در این شیوه، آموزش و پرورش هیچ مبلغی را به خانواده پرداخت نمی‌کند، عنوان کرد: در این شیوه با توجه به مراجعه دانش‌آموز استثنایی به بیمارستان و بر اساس مدارک و اسناد، پول را مستقیم به بیمارستان پرداخت می‌کنیم و این فعالیت از کارهای اساسی خواهد بود که تاکنون انجام نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها