از جریان سازی شبکه بهائیت تا انکار دولت/ واقعیت ماجرا چه بود؟

کد خبر: 440236

در حالیکه بهائیان، در تصمیمی همه جانبه روش‌های تبلیغاتی خود را در محیط‌های مختلف مانند فعالیت‌های روستایی، فعالیت‌های اجتماعی، مهد کودک ها، تیم‌های ورزشی، محافل دانشجویی، ایجاد سازمان‌های مردم نهاد و ارتباط گیری تشدید کرده اند، این اقدامات به ظاهر اجتماعی وارد فاز جدیدی شده است.

از جریان سازی شبکه بهائیت تا انکار دولت/ واقعیت ماجرا چه بود؟
سرویس اجتماعی فردا: اپیزود اول :

در حالیکه بهائیان، در تصمیمی همه جانبه روش‌های تبلیغاتی خود را در محیط‌های مختلف مانند فعالیت‌های روستایی، فعالیت‌های اجتماعی، مهد کودک ها، تیم‌های ورزشی، محافل دانشجویی، ایجاد سازمان‌های مردم نهاد و ارتباط گیری تشدید کرده اند، این اقدامات به ظاهر اجتماعی وارد فاز جدیدی شده است. پیش از این بر اساس مشاهدات میدانی و گفته های همراهان برخی از بیماران شهرستانی، تیم‌های تبلیغی بهائیان در پوشش نهادهای خیریه با حضور در خیابان های اطراف بیمارستان‌های تهران به گفت‌وگو با خانواده این بیماران می‌پردازند و در صورت نیاز، کمک‌های مالی و شرایط مناسب اسکان را برای شهروندان بیمار شهرستانی فراهم و سپس کتب و محصولاتی را با گفتمان و ادبیات رایج در فرقه ضاله بهائیت به آنها ارائه می کنند. در راستای این فعالیت اجتماعی، شبکه من وتو که سیاست ها و اقدامات خود را بصورت رسمی بر مبنای التزام عملی دست اندرکارانش به اصول بهائیت بنا نهاده است، در تکمیل این پازل در گزارشی غیر حرفه ای به گزارشی پیرامون مشکلات همراهان بیماران پرداخته است و سعی کرده از این وضعیت ماهیگیری کرده و یک تراژدی انسانی را بازنمایی کند! و طبق معمول مسیح علی نژاد به عنوان یک قهرمان سرشار از عقده های سرکوب شده حاضر می شود و در صفحه فیسبوک خود اشک تمساح می ریزد. که البته برخی از پاسخهای کاربران نیز به وی قابل توجه است.

یکی از کاربران به طعنه به وی می نویسد : امیدواریم خبری که توسط شما نشر می شود بدون انتقام جویی های شخصی باشد و دیگری از بزرگنمایی این معضل می گوید و آن را منحصر در ایران نمی داند. اپیزود دوم : تدبیر دولت "تدبیر و امید" به حل معضل نا امیدی همراهان بیماران شهرستانی چه بوده است ؟ مقام معظم رهبری در فروردین 93 در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «سلامت» که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین و در آن بر تحقق عدالت و ارائه خدمات درماني مطلوب تاکید شده بود، را ابلاغ کردند. اما واکنش دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان متولی این موضوع در سایت خبرآنلاین(رسانه نزدیک به دولت) منتشر شد، قابل توجه است. این نهاد خدماتی درمانی در این جوابیه، مسئولیت را از دوش خود خالی کرده و صریحا اعلام می کند : "اسکان همراهان وظیفه بیمارستان نیست."

و البته این مشکل تنها به تهران منحصر نمی شود و ظاهرا در تمامی شهرهای بزرگ کشور وضع به همین منوال است : برای مثال روزنامه شهر آرای مشهد نیز در گزارش میدانی از دردسرهای خانواده بیماران شهرستانی در مشهد گفته است که با احداث همراه سرا توسط شهرداری مشهد در اطراف بیمارستان امام رضا(ع) تا حدی رفع شده است.

از سویی دیگر محمد باقر قالیباف در یکصد و پنجاه دومین جلسه شورای شهر در 22 اردیبهشت 94 با اشاره به این مشکل در تهران بیان می کند: با تعامل خوب و موثر می‌توانیم بخشی از مشکلات را بر طرف کنیم و نباید ضعف مدیریتی و عدم هماهنگی را به این مسئله وارد کنیم . در حقیقت با این جمله و قبول مسئولیت این مشکل، شهرداری تهران که بایستی در مقام شاکی قرار گیرد، در یک طرح جهادی، اقداماتی را برای کوتاه مدت و بلند مدت جهت حل این معضل در نظر می گیرد. برای مثال عظیم بابائی، شهردار منطقه 6 تهران که بیمارستانهای امام خمینی، شریعتی و مرکز طبی کودکان در آن قرار دارد و بیشتری مراجعات بیماران شهرستانی را دارد، در مصاحبه با ایسنا از اسکان رایگان همراهان بیماران در هتل خبر می دهد و اظهار می کند : حدود 11 بیمارستان، مراکز درمانی و کلینیک تخصصی در این محدوده وجود دارد که همین امر باعث می شود تا بسیاری از افراد از شهرستان‌های مختلف برای درمان به این مراکز درمانی مراجعه کنند، اما با تدابیری که شهرداری اندیشیده است همراهان بیمارانی که از شهرستان‌ها و مناطق محروم به بیمارستان‌های امام خمینی (ره)،شریعتی و مرکز طبی کودکان مراجعه می کنند، با ارائه معرفی نامه از بیمارستان، به صورت رایگان در هتل اورین، واقع در کارگر شمالی اسکان داده می شود. وی ادامه می دهد : تا زمان بهره‌برداری از همراه سراها، شهرداری منطقه برای اسکان موقت همراهان بیماران از این هتل استفاده خواهد کرد و همراهان بیماران می‌توانند به صورت رایگان از خدماتی که به آنها ارائه می شود، استفاده کنند تا در آینده‌ای نزدیک تمامی امکانات برای همراهان بیماران فراهم و خدماتی در خور شأن هموطنان به آنها ارائه شود.

بابایی ادامه می دهد : تاکنون بیش از 1600 همراه بیمار از اکثر نقاط کشور به صورت تک نفره، دو نفره و حتی 3 نفره، به مدت درمان بیمارشان در این هتل اسکان داده شده اند. به گفته وی، مراحل و اقدامات اولیه ساخت همراه سرای بیمارستان های ذکر شده در حال انجام است و هنوز تصمیم نهایی برای محل دقیق ساخت این بنا گرفته نشده و در حال بررسی است تا در بهترین موقعیت این ساختمان احداث یا راه اندازی شود. اما اکنون این سوال مطرح است که سهم دولت محترم تدبیر و امید در ایجاد آرامش روحی و روانی برای همراهان بیماران چیست ؟ در حالیکه از دولت محترم تدبیر و امید و وزیر متعهد و متخصص بهداشت انتظار می رود با توجه به خط خبری رسانه های ضد انقلاب و نیاز شهروندان به خدمات مطلوب بهداشتی درمانی با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "ما میخواهیم بیمار جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد" با رویکرد انسانی، ارزشی و ملی ، پازل توسعه ای وزارت بهداشت را که در سالهای اخیر آغاز شده تکمیل کرده و نگذارند این مسئله تبدیل به یک پروژه امنیتی برای کشور تبدیل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها