تغییر سبک مدیریت در کمیته امداد از زبان فتاح

کد خبر: 464427

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تأکید بر پرداخت به موقع مستمری مددجویان، احترام به جامعه هدف،جلوگیری از هر گونه ریخت و پاش، خرید ساختمان جدید امداد به صورت اقساط و سرکشی از منازل مددجویان بخشی از کارهای صورت گرفته در 7 ماه گذشته محسوب می‌شود.

فارس: سیدپرویز فتاح با اشاره به گذشت بیش از 7 ماه از حضورش در کمیته امداد امام خمینی(ره)، اظهار داشت: در این مدت تلاش‌های گسترده‌ای آغاز شده و اقداماتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برخی از اقداماتی که در اولویت قرار داشتند بدون فوت وقت اجرا شدند و برخی از برنامه‌ها نیز با توجه به محدودیت زمان هنوز عملیاتی نشده که امیدواریم در ادامه بتوانیم کارهای باقیمانده در امداد را نیز عملیاتی کنیم.

فتاح بیان داشت: در این مدت 27 جلسه با حضور اعضای هیأت امنای کمیته امداد برگزار شده است که به نظر می‌رسد که برگزاری این تعداد جلسه در بین نهادها و سازمان‌ها بی‌نظیر باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: اعضای هیأت امناء امداد از همان ابتدا تشخیص دادند که با توجه به تغییرات اساسنامه کمیته امداد و تطبیق شرایط جلسات به صورت مستمر برگزار شود.

تغییر رفتار سازمانی امداد

وی اظهار داشت: در اساسنامه جدید تلاش ما بر این است که بتوانیم به سیاست‌ها، اهداف و دستورالعمل‌های تدوین شده دست پیدا کنیم.

فتاح با اشاره به تعامل و همدلی در بین اعضای هیأت امنای کمیته امداد، افزود: با توجه به شرایط شکل گرفته توانسته‌ایم بسیاری از دستورالعمل‌ها را بر اساس ساختار جدید امداد تغییر بدهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: بیشترین تغییر ما رویکرد در خصوص رفتار سازمانی بوده و تلاش شده این رفتارها منطبق با اهداف کمیته امداد و مأموریت‌های این نهاد باشد به طوری که این رفتار سازمانی منبعث از اساسنامه خواهد بود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در راستای حمایت از محرومان، نیازمندان و مددجویان، خاطرنشان کرد: در حکم مقام معظم رهبری برای بنده به این موارد تأکید شده است و امیدواریم بتوانیم انتظارات مقام معظم رهبری را برآورده کنیم.

فتاح تصریح کرد: حضرت آقا در دوره جدید یک فرد بسیجی را برای خدمت و خدمتگزاری در کمیته امداد انتخاب کرده‌اند که امیدوارم بتوانم با توجه به تفکر و اندیشه بسیجی‌ اقدامات تأثیرگذاری را برای خانواده‌های نیازمندان، محرومان و مددجویان انجام دهم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های یک فرد بسیجی، گفت: سادگی رفتار، آداب و رعایت اخلاق در مدیریت، احترام و تکریم از جمله ویژگی‌هایی است که یک بسیجی باید داشته باشد و امیدوارم بنده به عنوان یک بسیجی این شاخصه‌ها را داشته باشم و در کمیته امداد مؤثر باشم.

وی با بیان اینکه در سفرهای استانی از منازل مددجویان سرکشی می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش شده تا این سفرها کم هزینه و بدون ریخت و پاش و هر گونه هزینه اضافی باشد.

فتاح ادامه داد: حضور در منزل مددجویان در سفرهای استانی و گپ و گفت‌وگو با آنها یکی از مواردی است که در این دوره به طور جدی در دستور قرار دارد به طوری که مقام معظم رهبری نیز این کار را تأکید نموده‌اند.

تغییر سبک مدیریت در کمیته امداد/ احترام به مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تغییر سبک مدیریت در کمیته امداد، گفت: مدیریت در این نهاد باید به گونه‌ای باشد که مددجویان احساس جدایی با مسئولان و خدمتگزاران امداد را نداشته باشند و بتوانند به راحتی مشکلات و موانع خود را در میان بگذارند و سطح رفتار مدیران و معاونین با جامعه نیازمندان بایستی پایین باشد.

فتاح با تأکید بر اینکه سبک مدیریت بنده قلع و قمع نیروها و مدیران کارآمد نبوده و نخواهد بود، گفت: در ابتدای ورودم به کمیته امداد تغییراتی را که نیاز بود انجام دادم و حتی‌الامکان تلاش شد که تغییرات زیادی صورت نگیرد چرا که اعتقاد بنده بر این است که افراد مؤثر و کار آمد به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: هم اکنون ترکیب مدیران و معاونین کمیته امداد ترکیبی از مدیران گذشته و فعلی است و اگر هم ما معاون یا مدیری را تغییر دادیم به دلیل پایان یافتن مأموریت آن معاون یا مدیر بوده است.

بازگشت کارمندان کمیته امداد از دفاتر خارجی

وی با اشاره به حضورش در 28 استان در این 7 ماه گذشته، گفت: در این سفرها با نمایندگان ولی فقیه در هر استان،استانداران و سایر مسئولان جلسه برگزار می‌کنیم تا از ظرفیت و پتانسیل موجود برای حمایت از نیازمندان استفاده کنیم.

فتاح گفت: استان‌های خراسان رضوی، فارس، گیلان ، کرمان بالاترین افراد تحت پوشش را به خود اختصاص داد‌ه‌اند و تلاش گسترده‌ای برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به این استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: طی بخشنامه‌ای که در اوایل مسئولیتم در کمیته امداد صادر کردم مقرر شده است تمامی دفاتر امداد در خارج از کشور به صورت خودگردان و با استفاده از نیروهای بومی همان کشور اداره شده و کمیته امداد نقش انتقال تجربیات ارزنده چند دهه گذشته به کشورهای متقاضی را ایفا کند.

وی گفت: دلیل بازگشت کارمندان خارج از کشور امداد این بود که نیازی به حضور این افراد در خارج از کشور نبود و ما برای کمک به محرومان کشورهای همسایه می‌توانیم از ظرفیت خود کشورها استفاده کنیم.

فتاح ادامه داد: هم اکنون مدل کمیته امداد در کشورهایی مثل لبنان، عراق، سوریه و سایر کشورهای همسایه ایجاد شده و این کشورها می‌توانند با استفاده از ظرفیتشان طرح‌های امدادی را اجرا کنند.ذکر این مثال شاید جالب باشد که در سال گذشته لبنانی ها 20 میلیون دلار از طریق صندوق‌های صدقات خودشان جمع آوری کردند که رقم قابل توجهی است و بقیه کشورها نیز با چنین مدلی درصدد بهره گیری از تجارب کمیته امداد هستند.

نگاه ما در کمیته امداد حزبی و سیاسی نیست

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: به هیچ عنوان ریالی از صدقات جمع‌آ‌وری شده در داخل کشور به مردم نیازمند سایر کشورهای همسایه داده نمی‌شود و البته صدقات جمع آوری شده در هر کشور نیز برای مردم همان کشور مصرف می‌شود.

فتاح ملاک انتخاب مدیران و معاونین را اعتقاد به ولایت، حرکت در چارچوب نظام و تکریم مددجویان دانست و بیان داشت:نگاه ما به هیچ عنوان در امداد حزبی و سیاسی نیست و اگر فردی را نیز تغییر دادیم به لحاظ سیاسی نبوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ یک از پرسنل، معاونین و مدیران و مسئولان امداد حق هیچ گونه کار سیاسی در امداد را ندارند، گفت: اگر در این زمینه گزارشی به دست ما برسد برخورد سختی با این افراد خواهیم داشت.

وی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این زمینه بخشنامه‌ای از سوی کمیته امداد به سایر ادارات این نهاد در استان‌های مختلف ابلاغ شده است و تأکید شده که به هیچ عنوان مسئولان و معاونین و مدیران امداد در کارهای تبلیغاتی کاندیداها مشارکت نکنند. رونوشتی هم از این بخشنامه به وزیر کشور، دولت و شورای نگهبان ارسال شده است و به طور جدی با متخلفین برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه کارگروه ویژه‌ای هم برای جلوگیری از هر گونه کار تبلیغاتی و انتخاباتی در کمیته امداد شکل گرفته است.

اعلام آمادگی وزرای دولت نهم و دهم برای کمک به کمیته امداد

فتاح به حضور مصلحی وزیر سابق اطلاعات در کمیته امداد، اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان به خاطر داشتن سابقه حضور در بسیج، ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین تصدی وزارت اطلاعات از تجارب خوبی بهره‌مند هستند و می‌توانند به کمیته امداد کمک کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود: با توجه با موارد ذکر شده ما از حجت‌الاسلام مصلحی دعوت کردیم به عنوان مشاور در کمیته امداد حضور داشته باشند و ایشان هم آمادگی خود را برای کمک به امداد اعلام کردند و در همین جهت در طول هفته از مشاور‌های ایشان استفاده می‌کنیم. اصولا فعالیت و تلاش بی منت برای محرومان و اقشار آسیب پذیر تحت حمایت کمیته امداد از جذابیت‌های خاصی برای خیلی از مسئولان و مردم عزیزمان برخوردار است به گونه ای که از ابتدای ورود بنده به کمیته امداد چندین نفر از وزرای دولت نهم و دوستان ما در دولت قبل آمادگی خود را برای خدمت و کمک به کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام داشتند اما ما با توجه به محدودیت نتوانستیم از حضور آنها در امداد بهره ببریم.

فتاح گفت: برخی در روزهای اول کاری من در کمیته امداد انتقاد می‌کردند که با حضور فتاح نیروهای سپاهی در کمیته امداد حضور خواهند یافت که این در حالی است که ما فقط دو نفر از سپاه به مجموعه امداد آورده‌ایم ، چرا که ملاک اصلی بنده در کمیته امداد خدمت به مددجویان است و طبیعی است که با توجه به حضور من در پست‌های مختلف در سال های گذشته تلاش من بر این بوده است که از بهترین نیروهای دستگاه‌هایی که مسئولیت آنها را داشته‌ام در کمیته امداد دعوت به کار نمایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: بیشترین نیرویی که بیرون از امداد به این نهاد ورود پیدا کردند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و این کار هم به دلیل این بوده که این افراد آشنایی نزدیکی با نوع فعالیت این وزارتخانه دارند و قطعاً می‌توانند ما را برای رسیدن به اهدافمان کمک کنند.

چابک سازی امداد در دستور کار/ اصلاح فرایند‌ها

وی چابک‌سازی امداد را یکی دیگر از سیاست‌های جدید این نهاد عنوان کرد و گفت: اگر کوچک سازی به آن مفهومی باشد که در کشور مطرح است بنده به هیچ عنوان آن را قبول ندارم به عنوان مثال در گذشته از ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه تحت عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفت و این سؤالات مطرح است که آیا این وزارتخانه‌ها کوچک شده‌اند؟ آیا نیرو و کارمند این وزارتخانه‌ها کمتر شد؟ و آیا ریالی از هزینه‌ها کاهش یافته است؟.

فتاح با انتقاد از اینگونه چابک سازی ها، اظهار داشت: این چه نوع کوچک سازی است که فقط توانسته‌ایم تمرکز مدیریتی داشته باشیم و سر یک وزیر را بیش از حد شلوغ کنیم!

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: کوچک سازی باید از طریق فرآیندها شروع شود و در صورتی که این فرایندها اصلاح شود آن وقت می‌توان امیدوار بود.

وی توضیح داد: به عنوان مثال جمع آوری پول‌های صندوق‌های صدقات هم اکنون به صورت دستی انجام می‌گیرد و این در شرایطی است که ما صندوق‌های بسیاری در منازل، معابر و ادارات داریم و برای جمع کردن پول این صندوق‌ها باید زمان زیادی را صرف کنیم و از نیروهای بسیار استفاده کنیم و این فرایند باید اصلاح شود که البته اصلاح کردن این فرآیند به معنی این نیست که ما نیروها را کاهش دهیم بلکه اصلاح فرآیند این است که ما به سمت روش‌های نوین جهت جمع‌آوری صدقات برویم.

توسعه مراکز نیکوکاری در مساجد/موافقت با طرح یک فوریتی تفکیک وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد

فتاح گفت: در آینده نزدیک روش جمع‌آوری صدقات را به سمت استفاده از روش‌های اینترنتی و تلفنی سوق خواهیم داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در جهت چابک‌سازی و کوچک سازی امداد این است که از ظرفیت مردم برای حمایت نیازمندان و محرومان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال هم اکنون طرحی تحت عنوان توسعه مراکز نیکوکاری در مساجد در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است و بنا داریم صفر تا صد مراحل حمایتی از نیازمندان را به مردم محلات واگذار کنیم و کمیته امداد در سطح کلان بر عملکرد این مراکز نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به طرح یک فوریتی تفکیک وظایف سازمان بهزیستی و کمیته امداد، گفت: این طرحی بود که چندی پیش از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شد و نمایندگان بعد از مطرح نمودن آن، نظرات دو دستگاه حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) را جویا شدند و ما نیز نظر خود را در این زمینه اعلام داشتیم.

وی با اعلام موافقت کمیته امداد با کلیات این طرح، ادامه داد: واقعیت این است که خدمات تخصصی باید به سازمان بهزیستی واگذار شود و خدماتی که بیشتر جنبه حمایتی و توانمندسازی دارند به مجموعه امداد واگذار شود.

فتاح در ادامه با اشاره به میزان پرداختی مستمری به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی گفت: رقم مستمری هم اکنون به صورت یکسان است ضمن اینکه ما هیچ نوع همپوشانی را در دریافت مستمری بین دو دستگاه حمایتی نداریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار امیدواری کرد با تصویب طرح تفکیک وظایف کمیته امداد و بهزیستی، خدمات تخصصی به سازمان بهزیستی و خدمات حمایتی به کمیته امداد واگذار شود.

وی اظهار داشت: ما در فرآیند بررسی طرح اشاره شده هیچ رایزنی را با نمایندگان مجلس نداشته‌ایم و نخواهیم داشت و مجلس هر تصمیمی در این زمینه بگیرد برای ما لازم الاجرا است.

فروش ساختمان به قیمت کارشناسی شده/ خرید قسطی ساختمان جدید امداد/ احتمال جابه‌جایی تا پایان سال

فتاح در ادامه با اشاره به فروش ساختمان کمیته امداد،بیان داشت: تکلیف این ساختمان کاملاً روشن است و هیأت امنا فروش آن را مصوب کرده است و ما به لطف خداوند از این ساختمان خواهیم رفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه در خصوص خرید ساختمان جدید امداد، گفت: در این مدت ساختمان‌های زیادی را دید‌ه‌ایم که یا گران بودند و یا برای کار امداد مفید نبود‌ند و یا اینکه مکانش از لحاظ دسترسی مطلوب نبوده، که سرانجام یک ساختمانی پیدا کردیم و آن را در هیأت امنا مطرح نمودیم که هیأت امنا نیز با خرید این ساختمان موافق هستند.

وی گفت: ساختمان جدید امداد را به صورت نقد و اقساط خریده‌ایم و قطعاً ساختمان سوهانک را با قیمت کارشناسی شده خواهیم فروخت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: خرید ساختمان جدید امداد به هیچ عنوان تأثیری در فروش ساختمان سوهانک ندارد و ما عجله‌ای در فروش این ساختمان نداریم و حتماً به قیمت خواهیم فروخت و برای تعیین قیمت ساختمان سوهانک از نظر سه کارشناس دادگستری خبره ایران استفاده کرده‌ایم و در واقع فروش این ساختمان بر اساس قیمت کارشناسی شده خواهد بود.

وی تأکید کرد : هم اکنون 4 الی 5 دستگاه داوطلب خرید ساختمان کمیته امداد هستند و با یکدیگر رقابت می‌کنند اما به هیچ عنوان به دستگاه‌ها تخفیفی نخواهیم داد.

فتاح ادامه داد: امیدواریم تا قبل از سال جاری شرایط فراهم شود و ما بتوانیم بخشی از پرسنل خود را به ساختمان جدید امداد در مرکز شهر منتقل کنیم و اگر این کار میسر نشد، در سال آینده جابه‌جا خواهیم شد.

احداث 50 هزار واحد مسکونی در سال 94 /بلاتکلیفی مسکن مهر مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به بحث مسکن مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: مسکن در این دوره اولویت اصلی این نهاد قرار دارد و تشخیص ما بر این است که اگر مشکل مسکن مددجویان را برطرف کنیم، خیلی از مصائب و مسائل روحی مددجویان نیز مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: هر جا امداد مسکن مددجویان را فراهم کرده است سایر مسائل آنها نیز بهتر حل شده است که بر همین اساس کمیته امداد در بودجه این نهاد در سال جاری اعتبارات مسکن را نسبت به سال گذشته تقریباً 4 برابر کرده است ولی این بودجه کفایت نمی‌کند و در واقع ما افق‌های جدیدی را برای مسکن ترسیم کرده‌ایم.

فتاح گفت: بحث بهسازی مسکن روستایی و شهری متفاوت است به طوری که در روستا دولت یک وام می‌دهد و یک نگاه دارد ولی ضوابط مسکن شهری متفاوت و سخت‌تر از مسکن روستایی است و ما باید مجوزهای لازم را از شهرداری‌ها بگیریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: در دولت قبل یکسری از مددجویان ما در بحث مسکن مهر ثبت‌نام کردند و امداد نیز کمک‌هایی را برای این افراد انجام داد اما در چند سال اخیر به دلیل تورمی که وجود داشته،عنوان شده است که باید پول بیشتری را بپردازند و این در حالی است که مددجویان نمی‌توانند همان مبلغ اولیه را هم تأمین کنند که امیدواریم در این زمینه دولت تدبیر و امید حمایت لازم را از مددجویان داشته باشد.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که از طریق خیرین و از محل منابع اقتصادی کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امسال 50 هزار واحد مسکونی را احداث، نوسازی و بهسازی کنیم و به طور قطع در سال آینده این عدد بسیار بالاتر خواهد بود.

واگذاری بیمارستان بازرگانان به وزارت بهداشت/رایگان شدن هزینه درمانی مددجویان

فتاح در ادامه با اشاره به فعالیت بیمارستان بازرگانان در جنوب تهران، بیان داشت: اداره این بیمارستان از طریق خیرین به کمیته امداد واگذار شده است و با توجه به هزینه‌ هایی که برای این بیمارستان از بودجه کمیته امداد صورت می‌گیرد، انتظار بیشتری از نظر ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد از سوی این بیمارستان داریم که تا کنون خیلی محقق نشده است.به طوری که در صحبتی که با وزیر بهداشت داشتم آمادگی خود را برای واگذاری این بیمارستان به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ام و دلیل این کار این است که اداره کردن بیمارستان سخت و هزینه‌بر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)،افزود: طبق بررسی‌های انجام شده تمامی مراجعه‌کنندگان بیمارستان بازرگانان مددجو نیستند و در واقع افراد غیر مددجو از خدمات این بیمارستان استفاده می‌کنند که امیدواریم در آینده شرایط لازم برای واگذاری این بیمارستان به وزارت بهداشت فراهم شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون تمام مددجویان کمیته امداد دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و با توجه به در دست داشتن این دفاتر مشکلی را در بخش بیمه و درمان ندارند.

فتاح با اشاره به برنامه‌ریزی کمیته امداد جهت حذف پرداخت فرانشیز از سوی مددجویان در مراکز درمانی و بیمارستانی، گفت: در تلاش هستیم از سال ‌آینده مددجویان ریالی را بابت درمان پرداخت نکنند چرا که 90 درصد از هزینه‌های درمان توسط بیمه و مابقی توسط کمیته امداد تأمین خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، ادامه داد: اقدام دیگری که امسال توسط کمیته امداد شکل گرفته است پوشش بیمه تکمیلی مددجویان کمیته امداد است به طوری که همه مددجویان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

همکاری با شهرداری تهران در پروژه محله هرندی

فتاح افزود: تا به امروز 360 هزار خانواده تحت پوشش امداد زیر چتر بیمه اجتماعی قرار گرفتند و سال آینده تعداد بیشتری از این افراد را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، اضافه کرد: خوشبختانه هم اکنون تعامل خوبی فی‌مابین شهرداری تهران و شخص قالیباف فراهم شده است و ما جلساتی را با شهردار تهران و معاونین وی برگزار کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت مجموعه مدیریت شهری نیز برای ارائه خدمات به جامعه هدف امداد استفاده کنیم.

وی همچنین در خصوص همکاری کمیته امداد درباره پروژه هرندی، گفت: خوشحالیم که مجموعه نظام تمرکز ویژه‌ای را بر موضوع آسیب‌های اجتماعی و افراد آسیب‌پذیر داشته و در همین زمینه جلساتی در سطح عالی نظام برگزار شده است و نشان دهنده اینست که یک ساختار اجتماعی تهیه و تدوین شده و دیگر نگاه امنیتی به موضوعات اجتماعی وجود ندارد و دستگاه‌ها تلاش می‌کنند به وظایف خود عمل کنند.

همکاری با دولت/ عنایت شخص رئیس جمهور به کمیته امداد

وی با اشاره به رابطه کمیته امداد با دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: از بدو ورود بنده در کمیته امداد با دولت تدبیر و امید رابطه منطقی برقرار کردیم و بنده خدمت رئیس جمهور رسیدم و گزارشی را ارائه کردم.

فتاح گفت: با سایر معاونین رئیس جمهور از جمله معاون اول جهانگیری، وزرا و مدیران دستگاه‌های مختلف دولتی جلساتی را برگزار کرده‌ایم که همگی وزرا و مسئولان دولتی آمادگی خود را برای حمایت از مددجویان کمیته امداد اعلام کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: با مسئولان بانک مرکزی و سایر بانک‌های عامل نیز جلساتی را برگزار کرده‌ایم و خوشبختانه شرایط به گونه‌ای است که رابطه منطقی بین کمیته امداد و دولت برقرار شده است و دولت نیز انصافاً در حد وسعش حمایت‌های لازم را از کمیته امداد داشته و دارد.

وی گفت: ما شرایط دولت را از لحاظ وضعیت اقتصادی می‌دانیم و با توجه به اینکه دولت در بخش درآمدها و کاهش قیمت نفت در بازارهای بین المللی با مشکلات جدی روبروست اما به کمیته امداد عنایت داشته و اعتبارات امداد تا پایان آذر صد در صد پرداخت کرده است که این موضوع در تاریخ امداد بی‌سابقه است.

تعامل با مجلس و قوه قضائیه

فتاح همچنین به تعامل کمیته امداد با مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: شخص رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت رئیسه و سایر کمیسیون‌ها عنایت ویژه‌ای را به کمیته امداد داشته و دارند و در این زمینه رابطه منطقی خوبی فراهم شده است و در واقع در تصویب لوایح، طرح‌ها، بودجه و برنامه ششم توسعه مجلس نگاه خوبی را به مجموعه امداد داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به تعامل این نهاد با قوه قضاییه اشاره کرد و اظهار داشت: با ریاست قوه قضاییه و سایر معاونین این قوه نیز جلساتی نیز برگزار شده است و هماهنگی بسیار نزدیکی با این قوه در رابطه با مسائل امدادی داریم و خرسند هستیم که توانسته‌ایم در این مدت کوتاه تعامل خوبی را فی‌مابین سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه فراهم کنیم.

امسال فروشگاه نوروزی برپا نمی‌شود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امسال فروشگاه نوروزی برای مددجویان فعال نخواهد بود، تصریح کرد: در اردیبهشت ماه امسال ارزیابی را از روند و فرآیند فروشگاه‌های نوروزی در سالهای گذشته و به ویژه سال 93 انجام داده‌ایم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که امسال فروشگاه نوروزی را برگزار نکنیم.

فتاح گفت: بر همین اساس و در قالب تأمین مایحتاج مورد نیاز مددجویان، بن‌های تهیه خواهد شد که این افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها