جایگاه وقف هنوز به وضعیت مطلوبی نرسیده است

کد خبر: 471719

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به جایگاه وقف در جامعه تاکید کرد و گفت که در این زمینه هنوز به وضعیت مطلوبی نرسیده‌ایم.

ایسنا: سید علی طاهری اظهار کرد:‌ موضوع وقف یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در دستورات دینی ما مورد تأکید قرار گرفته است. در کشور ما از دیرباز متدینین در این زمینه دغدغه داشته‌اند و وقف‌های زیادی در راستای مباحث فرهنگی و علمی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در سالیان مختلف بعد از انقلاب کارهایی صورت گرفت که وقف توسعه پیدا کند اما به نظر می‌رسد هنوز برای رسیدن به جایگاهی که بتوانیم به وضعیت مطلوبی برسیم و فرهنگ وقف در جامعه استقرار پیدا کند مشکل داریم.
وی افزود: چند هفته قبل کمیسیون فرهنگی جلسه‌ای با سازمان اوقاف داشت که مسائلی در این زمینه مطرح شد؛ اقداماتی که سازمان اوقاف در سال‌های اخیر شروع کرده توانسته در حد قابل توجهی وقف را در کشور مورد توجه قرار دهد؛ از لحاظ سامان‌دهی و ثبت نیات واقف هم کارهای ارزشمندی صورت گرفته اما باز هم به نظر می‌رسد که هنوز جای کار دارد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: در زمینه وقف باید روی بحث توسعه فرهنگ وقف بیشتر کار کنیم. بحثی که ما مطرح کردیم این بود که اگر اوقاف در بررسی قوانین به این نکته رسیده که برخی از قوانین ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشد شفاف اعلام کند.
وی همچنین با اشاره به طرح توسعه مساجد گفت: یکی از مسائلی که در بررسی این مطرح شد وقف بود. البته ایراداتی از سوی شورای نگهبان گرفته شده که اگر برطرف شود می‌تواند در بحث توسعه وقف موثر واقع شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها