همایش نجات یافتگان از اعتیاد در شهرضا برگزارشد

کد خبر: 480246

به همت سازمان های مردم نهاد شهرستان شهرضا، همایش' شمیم رهایی 'در شهرضا برگزارشد همایش 'نجات یافتگان از اعتیاد 'در شهرضا برگزارشد.

ایرنا: این همایش با حضور دو هزار و 500 نفر از نجات یافتگان از دام اعتیاد و خانواده های آنان در سالن شهید جوانمردی شهرضا برگزارشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در این همایش گفت: 2.65 درصد از کل جمعیت کشور مبتلا به اعتیاد بوده که این رقم در استان اصفهان 1.91 درصد است.
مصطفی هادی زاده افزود: از این لحاظ استان اصفهان در رتبه 19 کشور قراردارد.
هادی زاده با اشاره به مراجعه 20درصدی آقایان جهت ترک اعتیاد خود به مراکز ترک اعتیاد گفت: این رقم درخانم ها یک هفدهم آقایان است.
وی تصریح کرد: از آنجا که ترک اعتیاد ازمواد مخدر جدید بسیار سخت بوده نیاز است تا خانواده ها ومسئولان نسبت به این مسائل توجه ویژه ای داشته باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان اصفهان افزود: 26 درصد از جمعیت کشور دچار اختلالات روانی هستند که دراین میان سهم خانم ها دوبرابر آقایان است.
هادی زاده گفت: تحقیقات نشان می دهد ورود و مداخلات زود هنگام به مباحث اعتیاد و اختلالات روانی می تواند به نحو مطلوبی کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: این کار با ارائه یک پرسشنامه تخصصی توسط مشاوران در بین جامعه هدف که بیشتر دانش آموزان ودانشجویان هستند می تواند اجرا شود.
فرماندار شهرستان شهرضا در این همایش با اشاره به عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرضا گفت : این همایش با هدف ایجاد انگیزه و روحیه خود باوری برای رهایی یافتگان از مواد مخدر برگزارشد.
محسن گلابی افزود: امروز ما به نجات یافتگان مواد مخدر اعلام کردیم که شما نیز عضوی از این جامعه بوده ومردم ومسئولان با آغوش باز پذیرای شما هستند.
دراین همایش چند نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد بخشی ازوصعیت زندگی خود و چگونگی رهایی از این بلای خانمان سوز را برای حاضران تعریف کردند.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها