نهادینه شدن ازدواج و نماز فساد را کاهش می دهد

کد خبر: 503499

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: با نهادینه شدن نماز و ازدواج در جامعه توسط متولیان و مسئولان، بسیاری از موارد فساد کاهش پیدا می کند.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی عصر شنبه در رواق دارالحجه حرم مطهر امام رضا علیه السلام افزود: راه غفلت را از طریق نماز و راه شهوت را از طریق ازدواج باید مسدود کرد.
وی با تاکید بر عملگرایی در دعوت فرزندان به نماز ادامه داد: والدین باید مراقب رفتار خود در دعوت فرزندان به نماز باشند و از طریق توجه به نماز، کودکان خود را تربیت کنند.
این استاد حوزه علمیه گفت: در دین اسلام سفارش به ازدواج شده در احادیث آمده هرکس ازدواج کند نیمی و یا دو سوم دینش را محفوظ نگه داشته است.
وی افزود: در ایام نوروز هر انسان مومن می تواند به عنوان مبلغ دین اسلام در راستای ترویج فرهنگ نماز تلاش کند، خانواده ها باید با توجه به اهمیت نماز در دید و بازدید ها فرهنگ نماز را در بین جوانان و نوجوانان ترویج کنند.
حجت الاسلام قرائتی در ادامه همچنین گفت: در قرآن کریم به اهمیت بخشش خطاهای دیگران سفارش زیادی شده است، بخش خطاهای دیگران گناهان انسان را از بین می برد و آرامش را به ارمغان می آورد.
وی افزود: امروزه بسیاری از رفتارهای ناصحیح در جامعه رواج پیدا کرده اما ما باید در قبال زیاد شدن بدی، خوبیها را در جامعه افزایش دهیم.
رئیس ستاد اقامه نماز درخصوص تاثیر لقمه حلال بر تربیت فرزندان نیز گفت: لقمه حلال در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارد زیرا امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا به دشمنانشان فرمودند 'لقمه حرام در شکم شماست که سخنان مرا درنمی یابید.'
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها