کسب و کار وکلای ژاپنی کساد شد! +نمودار

کد خبر: 506861

وکلای ژاپنی با مشکل بزرگی تحت عنوان «نبود پرونده» مواجه شده‌اند که موجب شده این وکلا برای گرفتن یک پرونده به مردم التماس کنند.

خبرگزاری تسنیم: وکلای ژاپنی با مشکلی به نام نبود پرونده برای رسیدگی مواجه شده‌اند. نرخ پایین جرم و جنایت در این کشور موجب شده است کسب و کار وکلا کساد شود و وکلا به سمت ورشکستگی بروند.

مسئولان ژاپنی در تلاش هستند تا این مشکل را به نوعی برطرف کنند اما بعید به نظر می‌رسد که راهی برای حل این معضل بیابند چرا که مردم ژاپن انقدر که باید اهل دعوا نیستند!

پانزده سال پیش، مردم ژاپن به تصویب برنامه‌ای رأی دادند که به دوبرابر شدن تعداد وکلا در این کشور انجامید.

مقامات می‌خواستند فضای تنفسی جامعه ژاپن را با تقلید از نظام حقوقی غربی شکل دهند و به زعم خودشان باعث پویایی جامعه شوند به نحوی که دادگاه‌ها بیشتر به حل و فصل مسائل کلان از قبیل ایمنی مصرف‌کننده و تخلفات شرکت‌های بزرگ بپردازند. اما وکلای جدید ژاپن در پاسخ به چرایی اینکه برای موفقیت در کارشان به چه چیزی نیاز دارند ناموفق بودند.

تعداد پرونده‌های مدنی ثبت شده به طور منظم در هر سال به مدت یک دهه ثابت مانده و تکان نخورده است.

با توجه به نرخ پایین جرم و جنایت و عدم رکود و ورشکستگی اقتصادی، بسیاری از وکلا برای گرفتن پرونده التماس می‌کنند.

با توجه به آمار و ارقام کانون وکلای ژاپن بر اساس گزارش روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» میانگین درآمد متوسط ​​وکلای خصوصی از 17.5 میلیون ین در سال 2006 به 9 میلیون ین(معادل 80هزار دلار) در سال 2014 کاهش پیدا کرده است.

در این راستا تعداد متقاضیان ورود به مدارس حقوق به یک هفتم کاهش یافته است.

هنگامی که در 4 آوریل سال تحصیلی ژاپن آغاز شود، دانشکده‌های حقوق با استقبال کمتر دانشجویان جدید مواجه خواهد شد.

«کوزو فوجیتا»، رئیس سابق دادگاه عالی هیروشیما، در خبرنامه داخلی کانون وکلای ژاپن در این رابطه می‌نویسد:"این یک مشکل بسیار جدی است".

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها