مانیکور ناخن‌هایتان را خودتان انجام دهید

کد خبر: 515617

مانیکور در اصل به همان سوهان زدن و مرتب کردن ناخن‌ها گفته می‌شود اما به شکل حرفه‌ای تر و کامل‌تر. در ادامه نحوه انجام مانیکور ناخن را مرحله به مرحله باهم پی می‌گیریم

مانیکور ناخن‌هایتان را خودتان انجام دهید
مانیکور ناخن‌هایتان را خودتان انجام دهید
سرویس سبک زندگی فردا: بسیاری از خانم‌ها ساعت‌های زیادی را در ماه به فعالیت‌های آرایشگاهی اختصاص می‌دهند و هزینه‌های بسیار زیادی را هم متحمل می‌شوند. در حالی که بیشتر این فعالیت‌ها را می‌توان در خانه و به سادگی و با هزینه کم‌تر انجام داد. مانیکور ناخن یکی از کارهای بسیار خوب و موثر در آراستگی و زیبایی دست‌هاست. مانیکور در اصل به همان سوهان زدن و مرتب کردن ناخن‌ها گفته می‌شود اما به شکل حرفه‌ای تر و کامل‌تر. در ادامه نحوه انجام مانیکور ناخن را مرحله به مرحله باهم پی می‌گیریم:
وسایل لازم:
-لاک پاک کن، ترجیحا غیر از استن
-صابون مایع
-ناخن‌گیر
-سوهان ناخن
-بافر ناخن
-کرم دست
-پنبه
مرحل اول:
فضای کار تمیزی ایجاد کنید. یک دستمال بزرگ تمیز زیر دستتان پهن کنید و وسایلتان را هم قبل از استفاده خوب بشویید. حتما می‌دانید که در استفاده با استن باید دقت کنید، چون درصورت ریختن ممکن است رنگ پارچه را از بین ببرد و به وسایل چوبی یا زیورآلات قیمتی آسیب بزند.
مرحله دوم:
اگر لاک دارید، پاک کنید. بهتر است با کمک پنبه و لاک پاک‌کن این کار را انجام دهید. لاک پاک‌کن‌ها اغلب خیلی پوست را خشک نمی‌کنند اما ممکن است شما به بعضی از لاک پاک‌کن‌ها حساسیت داشته باشید.
این واقعیت دارد که استن خیلی راحت‌تر لاک را پاک می‌کند اما به ناخن‌ّها آسیب‌وارد می‌کند. اما اگر کمتر از ماهی یک بار استفاده می‌کنید، مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.
مرحله سوم:
ناخن‌هایتان را مرتب کنید. هیچ‌گاه ناخن‌هایتان را خیلی کوتاه نکنید. خوب است کمی از سفیدی ناخن باقی بماند. خیلی گوشه‌های ناخن را به سمت انگشتتان گرد نکنید. این کار احتمال فرورفتن ناخن در گوشت را زیاد می‌کند.
ناخن‌های‌تان را سوهان بزنید تا صاف و تمیز شود. دستتان را با سوهان محور کنید و به آرامی روی ناخن دست دیگرتان بکشید. در سوهان زدن زیاده‌روی نکنید فقط ناصافی در اثر ناخن‌گیر را مرتب کنید.
مانیکور ناخن‌هایتان را خودتان انجام دهید
مرحله چهارم:
از بافر ناخن برای براق‌تر کردن و زیبا‌تر شدن ناخن‌هایتان استفاده کنید. استفاده زیاد از بافر باعث نازک شدن ناخن‌ها می‌شود و آن‌ها را شکننده می‌کند. بافر لایه‌های مرده روی سطح ناخن را از بین می‌برد . سطح صاف و جذابی ایجاد می‌کند.
مانیکور ناخن‌هایتان را خودتان انجام دهید
مرحله پنجم:
یک کاسه که دست‌هایتان داخلش قرار بگیرد انتخاب کنید و با آب‌گرم ( آب داغ نباشد) پر کنید. مقدار کمی صابون مایع داخل آب حل کنید و چند دقیقه دست‌هایتان را داخل کاسه‌آب قرار دهید تا ناخن‌هایتان خیس بخورد.
این کار به تمیزتر شدن ناخن‌ها و از بین بردن پوست‌های مرده دستتان بسیار کمک می‌کند. کوتیکول ناخن‌ها را هم نرم می‌کند تا برای عقب زدن آماده باشند.
اگر پوست خشک یا ناخن‌های حساس دارید زمان کمتری دست‌هایتان را داخل ظرف آب قرار دهید.
سپس دست‌هایتان با حوله تمیز خشک کنید.
مانیکور ناخن‌هایتان را خودتان انجام دهید
مرحله ششم:
با کرم مرطوب کننده دستهایتان را چرب کنید.
مرحله هفتم:
اگر وسایل مانیکور دارید که با یک عقب دهنده کوتیکول ولی اگر در دسترس نیست با یک گیره کوچک (binder clip) میتوانید این کار را انجام دهید. البته اطمینان حاصل کنید که تمیز است و لبه تیز ندارد. حالا با احتیاط و آرامش کوتیکول را به عقب فشار دهید. هیچ‌گاه آنها را نچینید یا با فشار زیاد به عقب هل ندهید. چون حتی در شرایط بسیار استریل و تمیز هم کندن کوتیکول می‌تواند باعث عفونت و آسیب جدی شود.
مانیکور ناخن‌هایتان را خودتان انجام دهید
مرحله آخر:
دست‌هایتان را با کرم مناسب با پوستتان ماساژ دهید. حتما ناخن‌هایتان را هم جداگانه با کرم ماساژ دهید و حداقل تا نیم‌ساعت دست‌هایتان را نشویید.
مانیکور ناخن‌هایتان را خودتان انجام دهید
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها