متوسلیان در اسارت به روایت همرزم شهید

کد خبر: 539143

من از طرف سپاه نهاوند در عملیات‌های مختلفی مانند بیت‌المقدس با حاج‌احمد متوسلیان در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همراه بودم. پس از آزادسازی خرمشهر، در خردادماه که از قضا ماه مبارک رمضان هم بود، به دستور فرماندهی کل سپاه و اعضای شورای امنیت کشور بدون اطلاع امام(ره) به مرز لبنان و سوریه اعزام شدیم چراکه اسرائیل تصمیم به انهدام نیروهای آزادیخواه لبنان گرفته بود.

روزنامه ایران: خدابخش یزدانی ، همرزم احمد متوسلیان:من از طرف سپاه نهاوند در عملیات‌های مختلفی مانند بیت‌المقدس با حاج‌احمد متوسلیان در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همراه بودم. پس از آزادسازی خرمشهر، در خردادماه که از قضا ماه مبارک رمضان هم بود، به دستور فرماندهی کل سپاه و اعضای شورای امنیت کشور بدون اطلاع امام(ره) به مرز لبنان و سوریه اعزام شدیم چراکه اسرائیل تصمیم به انهدام نیروهای آزادیخواه لبنان گرفته بود.
در اردوگاه «زهیر محسن» در منطقه زبدانی واقع در مرز لبنان و سوریه مقیم شدیم که امام(ره) به محض فهمیدن اعزام نیرو به لبنان گفت «راه قدس از کربلا می‌گذرد» و دستور داد هرچه سریع‌تر برای عملیات رمضان61 به وطن برگردیم و تنها عده کمی در لبنان بمانند. قبل از بازگشت ما قرار بر این شد تا کاظم اخوان، سیدمحسن موسوی، تقی رستگار مقدم و حاج‌احمد به‌عنوان دیپلمات برای جمع‌آوری اطلاعات به بیروت بروند که در جاده بیروت-دمشق توسط ایست بازرسی فالانژ‌های وابسته به سمیر جعجع بدون هیچگونه درگیری اسیر شده و سپس به اسرائیل تحویل داده‌ شدند.
پس از اسارت حاج‌احمد، آشفتگی عجیبی در بین ما حکمفرما شد و متأسفانه هنوز با گذشت 34سال، آنها نتوانسته‌اند به وطن بازگردند. در مورد وضعیت این چهارنفر، به ویژه حاج‌احمد، با توجه به شناختی که از دولت اسرائیل دارم می‌توانم بگویم قطعاً اسرائیل روی احمد متوسلیان حساب دیگری کرده‌است و فکر نمی‌کنم او را به شهادت رسانده باشد. مطمئناً انسان هرچقدر هم جسارت، مقاومت و شهامت داشته باشد در اسارت شرایط متفاوتی دارد. چندی پیش برادر حاج‌احمد از همرزمان او گله کرد که سکوت کرده‌اند و به فکر آزادی‌اش نیستند، ‌اما واقعیت این نیست و این کار در حوزه اختیارات دولت است و اگر کاری از دست ما بربیاید قطعاً کوتاهی نخواهیم کرد.

فیلم «ایستاده در غبار» را که دیدم در طول فیلم احساس می‌کردم که در کنار حاج‌احمد هستم. جا دارد از کارگردان اثر؛ محمدحسین مهدویان که حتی حاج‌احمد را ندیده و هادی حجازی‌فر که نقش حاج‌احمد را بسیار دقیق بازی کرد بابت یادی که از من و امثال من کردند، ‌آن هم در روزگار فراموش شدن ما و بی‌توجهی مسئولان، تشکر کنم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها