رتبه یک کنکور ارشد با مطالعه در چادر مسافرتی

کد خبر: 540235

دریا دهقان دانشجوی رشته علوم و مهندسی آب دانشگاه کردستان دلیل کسب رتبه نخست کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه کتاب‌های درسی و تمرین مستمر به مدت 6 ماه عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: جوانان شهرستان دیواندره در زمینه کنکور همواره تلاش‌های چشمگیری داشته‌ و برای کردستان عزیز افتخاراتی را کسب کرده‌اند.
دریا دهقان متولد سال 1372 شهرستان دیواندره بوده که در کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی آب رتبه اول را کسب کرده است.
دهقان در خصوص چگونگی مطالعه و موفقیت در کنکور سراسری به خبرنگار فارس گفت: نبود امکانات و کمبود فضای مطالعه در شهرستان دیواندره جای انتقاد دارند که باید مسؤولان ما به فکر جوانان باشند.
این جوان موفق و نخبه که برای استان کردستان افتخاری از جنس پشتکار و امید آفرید، اظهار داشت: در شرایط سخت و مشکل خوابگاه درس خوانده‌ام و زمانی که برای تعطیلات به شهرستان دیواندره برمی‌گشتم به دلیل اینکه در شهرستان دیواندره فضای کتابخانه یک روز در میان به بانوان اختصاص می‌یابد، به ناچار در چادر مسافرتی در حیاط منزل درس می‌خواندم.
دهقان از سختی‌های چادر، گرمای زیاد، انعکاس نور بر کتاب، فضای نامناسب و پرت‌شدن حواس به دلیل مشکلات فوق‌الذکر و از اینکه مسؤولان این مسائل را در نظر نمی‌گیرند، اظهار نگرانی کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که در شبانه‌روز چند ساعت مطالعه می‌کردید، اظهار داشت: مدت 6 ماه، روزانه 7 ساعت مطالعه مفید داشتم.
دهقان خاطرنشان کرد: برای موفقیتش به هیچ مؤسسه کنکوری مراجعه نکرده است و فقط با ممارست و تمرین کتاب‌های درسی، رشته مهندسی آب را ملکه ذهن خود کرده است.
دهقان همچنین از نبود فضای تفریحی و ورزشی مناسب برای بانوان دیواندره‌ای به عنوان یکی دیگر از مشکلات در این شهرستان نام برد و از شورای شهر دیواندره خواستار توجه بیشتر به حق بانوان شد.
دارنده رتبه یک کنکور ارشد خواهان برگزاری گفتمان کنکوری در مقاطع مختلف تحصیلی در دیواندره شد و تأکید کرد: با گفتمان کنکوری می‌توان راه موفقیت دیگر جوانان را هموار و روشن کرد.
بر اساس این گزارش، پدر دریا دهقان نیز گفت: من 3 دختر دارم و از موفقیت دخترم خرسندم و خداوند را سپاسگزارم و آرزو دارم دخترهایم را در مدارج بالاتر ببینم.
دهقان همچنین عنوان کرد: دخترانم را هدیه‌های الهی می‌دانم و از مسؤولین می‌خواهم که دخترم را حمایت کنند و زیرپوشش بنیاد نخبگان قرار بگیرد تا بتواند در آینده شغلی مناسب داشته و به عنوان یک نخبه و یک الگوی شاخص در خدمت جامعه خودش باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها