آیا می‌دانید باوجود استرس می‌توانید افزایش کارایی و عملکرد داشته باشید

کد خبر: 543474

استرس به میزان کم، می تواند کارایی شما را افزایش دهد و علم نشان می‌دهد ، هر گونه که راجع به استرس فکر کنید روی عملکرد شما تاثیر می‌گذارد. هنگامی که مغز ما استرس را احساس می‌کند، یک ماده شیمیایی به نام آدرنالین در بدن ترشح می‌شود. زمانی که ترشح این ماده خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، ما عملکرد خوبی نخواهیم داشت. در ادامه به مواردی اشاره شده است تا بتوانید از استرس به نفع خود استفاده کنید.

آیا می‌دانید باوجود استرس می‌توانید افزایش کارایی و عملکرد داشته باشید
تقویت عملکرد
۱.مثبت اندیشی و برخوردی مناسب با شرایط استرس زا:
استرس بسیار وابسته به نگرش شماست. انتظار می‌رود که تاثیرات فیزیکی استرس به صورت منفعل شدن و وحشتزدگی خود را نشان دهد که معمولا هم همینطوراست. اما از یک دید دیگر، باید گفت که استرس تا حدودی باعث آماده سازی بدن شما در مواجهه با چالشها می‌شود و می‌تواند باعث تقویت عملکرد شما شود. مطالعات نشان می‌دهد زمانی که مردم در یک وضعیت استرس زا مثلا یک سخنرانی عمومی یا آوازخواندن قرار می‌گیرند و به خودشان آرامش را تلقین می‌کنند، نتیجه معکوس می‌گیرند. در عوض کسانی که با استرس خود مواجه می‌شوند و از آن فرار نمی کنند، از هیجان ایجاد شده به نفع خود بهره می‌برند و می‌توانند آن را مدیریت کنند.
دفعه دیگر که با یک وضعیت استرس زا مواجه شدید به خودتان بگویید: «من تاکید دارم و مطمئن هستم که می‌توانم با این شرایط مواجه شوم و می‌توانم بهترین عملکرد را در این شرایط داشته باشم.»
مثبت اندیشی و برخوردی مناسب با شرایط استرس زا
۲.ایجاد یک راه جدید:
چرا اسکی انجام می‌دهیم با وجود اینکه استرس زا است؟ افکار ما مثل پیست اسکی کار می‌کند. هر بار که شما به چیزی فکر می‌کنید، انگار یک راه و مسیر جدید در مغز شما ایجاد می‌شود و باعث می‌شود دفعه بعد راحتتر و واضحتر به آن چیز فکر کنید و در حقیقت آن فکر تقویت می‌شود. دقیقا به همین دلیل است که شکوه و شکایت، در بدنتان تولید سم می‌کند و سپاسگزاری باعث سلامتی می‌شود و همچنین، استرس به جا و کافی، یک چرخه خودتقویتی فراهم می‌کند. به همین دلیل باید زمانی که در مسیری منفی قرار می‌گیرید به خودتان فرمان ایست دهید. چطور؟ پیشنهاد می‌شود افکار خود را بنویسید و آنچه را در مغزتان می‌گذرد ارزیابی کنید.
ایجاد یک راه جدید
۳.مبارزه با سرنوشت:
زمانی که با آرامش ایستاده اید و یادداشت های خود را برای یک سخنرانی بزرگ بررسی می‌کنید ، ناگهان استرس به شما هجوم می‌آورد و به نظر می‌رسد که شما هیچ کنترلی بر آن ندارید و خیس عرق شده اید. اما در اینجا باید از استرس به نفع خود استفاده کنید و باور کنید که به آن کنترل کامل دارید . به کمدین ها و نوازندگانی فکر کنید که احساس اضطراب قبل از اجرا دارند و با این طرز فکر درست که استرس می‌تواند باعث تقویت عملکردشان شود، آن را تحت کنترل خود در می‌آورند و به نفع خود استفاده می‌کنند.
مبارزه با سرنوشت
منبع: آموزش و چگونه‌ها درباره همه‌چیز
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها