انهدام ۲۶باند سرقت و کیف قاپی درپایتخت

کد خبر: 551442

رئیس پلیس آگاهی تهران از اجرای طرح برخورد با دزدان سابقه دار پایتخت خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر۱۱۳سارق سابقه دار در قالب۲۶باند بزرگ کیف قاپی و سرقت در سطح پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

روزنامه ایران: رئیس پلیس آگاهی تهران از اجرای طرح برخورد با دزدان سابقه دار پایتخت خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر۱۱۳سارق سابقه دار در قالب۲۶باند بزرگ کیف قاپی و سرقت در سطح پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگارحوادث «ایران»، سردار عباسعلی محمدیان دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های پلیس آگاهی برای برخورد با سارقان سابقه دار، اعضای باندهای تبهکاری خشن، کیف قاپ‌ها و تلفن همراه قاپ‌ها در سطح شهر تهران بویژه در سطح محله‌های تجاری و پر رفت و آمد، گفت: در راستای اجرای دوره‌ای طرح‌های ضربتی پلیس برای رصد سارقان سابقه دار و سارقانی که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند، در طول روزهای اخیر کارآگاهان عملیات پلیس آگاهی طرح سراسری شناسایی و انهدام باندهای کیف قاپی و سارقان خانه را در دستور کار قرار دادند.
در این طرح ۱۱۳ سارق سابقه دار شناسایی و در عملیات‌های متفاوت دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه شناسایی و رصد اعضای باندهای تبهکاری از ماه‌ها پیش در دستور کار پایگاه‌های پلیس آگاهی قرار داشته افزود: در این طرح که به صورت سراسری در سطح پایتخت انجام شده، ابتدا متهمان سابقه دار شناسایی شده و در گام بعدی پاتوق‌های تبهکاران مورد بازرسی‌های اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفته است. سرانجام نیز طی ۴۸ ساعت، با انجام عملیات‌های منسجم، متهمان به طورضربتی شناسایی و دستگیر شدند. در جریان دستگیری متهمان بیش از ۷۰ نفر از شاکی‌ها نیز شناسایی شدند که برای تحویل اموال مسروقه به پایگاه‌های پلیس آگاهی دعوت شده‌اند.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: ۱۴ باند از ۲۶ باند شناسایی شده در قالب زورگیری و کیف قاپی فعالیت می‌کردند که اعضای آنها بین ۱۸ تا ۳۲ سال سن دارند.محمدیان گفت: باندهای منهدم شده به صورت سه نفره و ۵ نفره فعالیت می‌کردند که هر کدام از اعضای باندها برای اجرای نقشه‌های تبهکارانه‌شان وظیفه متفاوتی بر عهده داشتند. در بین دستگیرشدگان تعدادی مالخر نیز شناسایی شده‌اند که وظیفه اصلی آنها، تحریک سارقان به سرقت لوازم نو و اشیای عتیقه از داخل خانه‌های مسکونی بوده است.
محمدیان با اعلام اینکه سارقان به طورمعمول بین ساعت ۸ شب تا ساعت 30: 9 نقشـــــه سرقت هایشان را اجرا می‌کردند، افزود: متهمان در بازجویی‌ها اعلام کردند در این ساعت به دلیل تردد قابل توجه در معابر، شک همسایه‌ها به فعالیت و حضور افراد غریبه در مجتمع‌های مسکونی و منازل کمتر می‌شود، از این‌رو بهتر و بدون دردسر اقدام به سرقت می‌کردیم.رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه بسیاری از متهمان دستگیر شده دارای سابقه کیفری در امر سرقت و کیف قاپی هستند، افزود: بررسی فیلم انجام سرقت متهمان نشان می‌دهد اعضای باندهای سرقت و کیف قاپی از سلاح سرد در انجام نقشه‌های خود استفاده می‌کردند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره استفاده تبهکاران از سلاح گرم نیز اظهارداشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد فقط یکی از باندها در جریان انجام یک سرقت از سلاح گرم استفاده کرده که شلیکی صورت نداده است. اما در فیلم مستند سرقت اعضای باند، اسلحه در دست دو نفر از اعضای باند وجود دارد که بررسی‌های فنی و پلیسی نشان می‌دهد اسلحه استفاده شده تقلبی است و فقط برای ترساندن مالباخته‌ها در طول اجرای نقشه سرقت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه درمیان باندهای شناسایی شده، دو باند شناسایی شده‌اند که به صورت ویژه و موردی اقدام به سرقت اموال و اشیای خاص از منازل می‌کردند که این اموال به طورعمده اسناد و اوراق بهادار و عتیقه‌های گرانقیمت بوده است.وی در پایان با اعلام اینکه اموال کشف شده از متهمان در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد، افزود: هنوز همه اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان شناسایی نشده وبه طورقطع برآورد ریالی اموال سرقتی بیشتر از این میزان خواهد بود.سردار محمدیان به شهروندان این نوید را داد که طرح‌های امنیتی برای برخورد با سارقان سابقه دار در دستور ویژه پلیس آگاهی قرار دارد و مردم مطمئن باشند هیچ وقت اجرای این طرح‌ها متوقف نخواهد شد.وی گفت: در بین متهمان دستگیر شده چند تبعه افغان نیز حضور دارند که بررسی درباره جرایم انجام شده از سوی آنها همچنان ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها