دختران اصالت قاجاری دیروز، شعر ناخوانده امروز/ ۱۵ نکته برای زندگی شادتر دختران

کد خبر: 552096

چند بار پیش آمده تقویم را ورق زده و با خودتان فکر کرده باشید، چرا فقط روز «زن و مرد» یا روز «مادر و پدر» داریم و نقش دختر و پسر، آن‌قدرها که باید و شاید پر رنگ نیست. شما هم دنبال حال خوب و ارزشی بودید که از جایی و کسی جز خودتان دریافت کنید؟ حالا چند سالی‌ست که میان تقویم کشور، روزی به نام دخترهای سرزمین نام‌گذاری شده‌ست.

دختران اصالت قاجاری دیروز، شعر ناخوانده امروز/ ۱۵ نکته برای زندگی شادتر دختران
سرویس سبک‌زندگی فردا؛ عطیه سادات فتحی: چند بار پیش آمده تقویم را ورق زده و با خودتان فکر کرده باشید، چرا فقط روز «زن و مرد» یا روز «مادر و پدر» داریم و نقش دختر و پسر، آن‌قدرها که باید و شاید پر رنگ نیست. شما هم دنبال حال خوب و ارزشی بودید که از جایی و کسی جز خودتان دریافت کنید؟ حالا چند سالی‌ست که میان تقویم کشور، روزی به نام دخترهای سرزمین نام‌گذاری شده‌ست.
بهانه‌ای برای دیده شدن دخترها توسط جامعه و از همه مهم‌تر، خودشان. شما به عنوان یک دختر، چه‌قدر به خودتان می‌بالید؟ چند بار برای حال خوشتان قدم برداشتید؟ به خواسته‌‌هایتان احترام گذاشتید و تلاش کردید همانی باشید که خودتان می‌خواهید نه دیگران؟ انتظارات و توقعات خود را دیدید و سعی کردید شـأن دخترانگی‌تان را جدی بگیرید؟
اگر تا امروز، آن‌گونه که باید و شاید پیگیر شادی‌های دخترانه نبودید. اگر فکر کردید نگاهی تلخ به دنبال برچسب زدن به دنیای رنگی شماست تا بی تفاوت از کنارش بگذرید، یا دل‌خوشی‌های کوچکتان را به سخره بگیرد، حالا وقت دارید تا در آستانه روز دختر، به جهان دخترانگی‌‌تان برگردید. این یادداشت سعی دارد با توصیه‌های کوتاهی، ما را به تحقق دل‌خواسته‌هایی پیوند بزند که سادگی‌اش را خواسته و ناخواسته، دانسته و ندانسته به فراموشی سپرده‌ایم.
۱.دخترانگی‌تان را حفظ کنید.
درون هر زنی، دختری زندگی می‌کند که حتی با وجود بچه‌های قد و نیم‌قد، هنوز هم دوست‌دارد دو گیس ببافد و دلش برای همه ظواهر آن روزهایش تنگ شود. اینکه ازدواج کنید و مادر شوید، اگرچه یک گام بلندتر است اما هیچ منافاتی با حفظ دوست‌داشته‌هایتان ندارد. شما می‌توانید در عین ورود به دنیای زنانگی و مادرانگی، به دنیای دخترانگی تعلق‌خاطر داشته باشید. یادتان باشد اگر دختر نبودید، هرگز نمی‌توانستید جهان زنیت را لمس کنید. پس، خاطره آن روزها را زنده نگه دارید.
۲. به دنبال جوهره وجودی خودتان باشید
دختر بودن را به زبان خودتان تعریف کنید. ببینید مجموع چه مواردی از شما یک دختر ساخته. کاغذی تهیه کنید و روی آن بنویسید چه ویژگی‌هایی مدنظر شماست و آن‌چه نشان می‌دهید بیانگر چه معیارهایی‌ست. وقتش شده که با خودتان روراست باشید و آن‌چه می‌خواهید را تصویر و زندگی کنید. گوهر دخترانگی‌ موهبتی‌ست که به شما ارزانی شده و آیات و روایات، تنها معرفی بخشی از ارزش آن را برعهده داشته‌اند.
۳. عمل کنید
گام اول، جدی گرفتن است. یادداشت علایقتان را جدی بگیرید. دخترانگی را پر رنگ کنید و برای تحقق آن، تمام تلاشتان را به کار ببندید. یادتان باشد کوچک‌ترین و ساده‌ترین عنوان‌ها هم نقش پر رنگی در شادسازی شما خواهند داشت.
۴. ساده شروع کنید
نیازی نیست در گام اول، سنگ بزرگ بردارید. از گزینه‌های ساده‌تر شروع کنید. از همان خریدهای کوچکی که به آسانی شادتان می‌کند. همان دفترچه گل‌گلی، آن پیراهن خال‌خالی یا همان کیف پول کوچک ساده که قیمت آنچنانی هم ندارند اما باور شما را تقویت می‌کنند.
زندگی شاد دخترانه
۵. تنهایی دخترها، نیاز است نه خطر
نگران نباشید. این تصور که حتماً باید کسی را به دنبالتان داشته باشید تا تنها نمانید کاملاً اشتباه است. شما پیش از آنکه دختر باشید، انسانید و هر انسانی در عین حق، نیاز دارد که تنهایی داشته باشد تا بتواند خود واقعی‌اش را به دور از نظر دیگران ببیند، بشناسد، تجربه کند و بسنجد. خلوت داشتن، امتیاز شماست نه عیب. گاهی با خودتان خلوت کنید.
۶. از پس کارهایتان برمی‌آیید
خوب نگاه کنید. آن‌قدری بزرگ شده‌اید که بتوانید روی خودتان حساب باز کنید و معطل لطف و مرحمت صرف دیگران نمانید تا کارهایتان پیش برود. قوی باشید و مستقل. ضعف‌هایتان را بپذیرید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید در جامعه انسانی، وارد شوید و نترسید. همه آدم‌ها از همین جا شروع کرده‌اند.
۷. معطل شاد شدن با بقیه نباشید
اگرچه خوشی‌های دست‌جمعی حال و هوای خودشان را دارند اما دلیل نمی‌شود معطل گروه دوستان بمانید. می‌توانید تنهایی به کافه بروید، به دیدن فیلمی در سینما یا تئاتری بنشینید و لذت ببرید. تعلل به خاطر دوستان، عموماً مستلزم برنامه‌ریزی، صرف وقت و گاهی منجر به از دست رفتن زمان بهینه می‌شود. باور کنید که یک نفره بودن هم مزایا و شیرینی‌های خودش را دارد.
۸. برای خودتان هدیه بخرید
نه تنها در روزتان بلکه در همه ایام، خودتان را محترم بشمارید تا الگوی رفتار دیگران نیز باشید. اینکه به خودتان احترام می‌‌گذارید، برای شاد کردن خود برنامه‌ریزی می‌کنید، دختر درونتان را به دریافت هدیه‌ای مهمان می‌کنید نشانگر ارزشی‌ست که برای شخصیت خود قائلید. این کار به دیگران نیز کمک می‌کند تا بدانند چگونه با شما رفتار کنند.
زندگی شاد دخترانه
۹. خودتان را دوست داشته باشید
یاد بگیرید که علاقه‌ به آنچه هستید را باید اول از خودتان شروع کنید و بخواهید. اینکه دیگران شما را دوست داشته باشند به جای خود بسیار مهم و اثرگذار است اما برازندگی دوست داشته شدن دوشیزگان توسط خودشان، حرفی نو و کارآمد است. شما ارزشش را دارید که از مهربانی‌تان برای خودتان صرف کنید.
۱۰. گل را جدی بگیرید
هرازگاهی برای خودتان گل بخرید تا تغییر روحیه بدهید. گل‌ها همیشه انرژی مثبت خاطرات خوب و لحظه‌های شیرین را ضمیمه به خود دارند.
زندگی شاد دخترانه
۱۱. عیب‌هایتان را بزرگ‌تر نبینید
آن عینک خوش‌بینی را بردارید و به چشم بزنید. واقعاً کج شدن روسری در عکس، زیبا نخندیدن در یک قاب، لب‌پر شدن لاک ناخن یا درآمدن جوشی ناگهانی آن‌قدرها مهم نیستند که خنده‌هایتان را گم کنید.
۱۲. مهمانی‌های دخترانه
دورهمی‌های دخترانه‌ی سرشار از گفت و شنودهای دوستانه، نیاز روحی هر دختری‌ست. سعی کنید هرازگاهی برنامه‌ای با دوستانتان داشته باشید که یادتان بماند دختر بودن، نعمت بزرگی‌ست.
۱۳. هنرها را تجربه کنید
ذوق و سلیقه‌تان را به کار بگیرید و جلوه جدیدی را شاهد باشید. بعضی هنرها مانند آشپزی، خیاطی و امثالهم، رگه‌های زنانه خوش‌رنگ و لعابی دارند که حیف است خودتان را از تجربه‌شان محروم کنید.
۱۴. عکس‌هایتان را مرور کنید
از خودتان عکس بگیرید تا دفتر خاطرات روزهایی را که تنها یک بار تجربه می‌کنید داشته باشید. بعدها خواهید دید چه لحظه‌های نابی را ثبت کرده‌اید.
۱۵. کتاب بخرید و کارت بنویسید
درست مانند زمانی که برای تولد دوست یا خانواده وقت می‌گذارید، زمان خرج کنید. کتابی بخرید، ابتدایش را به خودتان تقدیم کنید، کارت را با تبریک و تاریخ پر کنید. بگذارید یادتان بماند روزتان چه‌قدر مبارک است.
روزتان مبارک همه دخترهای ایران‌زمین.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها