جان باختن یک جوان ۲۳ ساله در رودخانه بشار یاسوج

کد خبر: 554483

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک جوان 23 ساله در رودخانه بشار یاسوج جان باخت.

خبرگزاری ایرنا: صادق حیدرزاده عصر سه شنبه افزود: در این حادثه که در ساعت 16 و 27دقیقه عصر امروز به اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد، این جوان به نام عباس دبیقی از اهالی شهرستان چرام در منطقه لما،در این رودخانه غرق شد.
وی اظهار کرد: امدادگران تلاش زیادی برای نجات این جوان کردند، اما قبل از رسیدن پرسنل فوریت های پزشکی او جان خود را از دست داده بود.
وی با اشاره به افزایش آمار مرگ بر اثر غرق شدگی نسبت به شنا در آب های خروشان هشدار داد.
مسئول ایستگاه های آتش نشانی شهر دوگنبدان گفت: شنا در آب های آزاد بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت از مهمترین دلایل غرق شدگی هاست.
کامبیز افشین پور افزود: ناآگاهی از تفاوت شنا در آب های خروشان و استخر از دیگر دلایل غرق شدگی هاست.
وی اظهار کرد:نصب تابلوهایی حاوی تصاویر حادثه دیدگان پیشین و آگاهی رسانی در ورودی تفرجگاه هایی که به مناطق پر خطر مانند آب های خروشان منتهی می شود راهکارهایی برای کاهش این حوادث تلخ است.
افشین پور تصریح کرد: رسانه های ارتباط جمعی می توانند با هدایت مردم به انجام ورزش مفرح شنا در استخرها تا حدود زیادی به کاهش این معضل کمک کنند.
وی بیان کرد:آگاهی از عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و قبل از ورود به آب ضروری است زیرا شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد و آب های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد.
وی گفت:بررسی دمای آب نیز ضروری است و افراد باید از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است.
وی ابراز کرد: شنا در محیط هایی که نجات غریق ندارد از دیگر عوامل غرق شدگی هاست.
افشین پور تصریح کرد: شوخی در آب و مصرف دارویی هایی که موجب شل شدن خواب آلودگی هاست یکی از عوامل غرق شدگی هاست.
وی توصیه کرد که افراد نباید توانایی خود را در شناکردن بیش از واقعیت باور کنند. یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.
این کارشناس ادامه داد: بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می شود بنابراین توصیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.
کهگیلویه و بویراحمد با 66 رودخانه فصلی و دائمی یکی از استان های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است.
بر اساس آمار موجود از سال از سال 91 تاکنون بیش از 70 نفردر رودخانه و آب های خروشان کهگیلویه و بویراحمد حان باخته اند.
این استان با بیش از 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها