«پوکمون‌ها» در ژاپن قربانی گرفتند

کد خبر: 561513

بازی بسیار خطرناک الکترونیکی که بسیاری از کشورها نیز به دلیل کاربری جاسوسی آن را ممنوع کرده اند، تاکنون باعث مرگ دو نفر در ژاپن شده است.

خبرگزاری ایرنا: این بازی که «پوکیمون گو» (Pokémon GO) خوانده می شود در برخی از کشورها محبوبیت زیادی دارد اما کسانی که آن را در تلفن های همراه خود نصب می کنند به تولیدکنندگان این نرم افزار امکان می دهند موقعیت، برنامه ها و فعالیت های آنها را زیر نظر داشته باشد.
اگرچه این بازی از نگاه علاقمندان آن جذابیت فوق العاده ای دارد اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله در آسیا و حتی کشورهای غربی این بازی را ممنوع کرده اند و حتی پنتاگون آمریکا نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.
آژانس پلیس ژاپن اعلام کرده که به تازگی یک زن 20 ساله در شهر توکوشیما به دنبال عروسک های فرضی پوکیمون در این بازی رایانه ای بوده که خودرویی با او تصادف کرده و کشته شده است.
نفر دیگری نیز بر اثر حادثه ای مشابه در ژاپن کشته شده بود و حالا پلیس می گوید این بازی رایانه ای برای کشور دردسر ساز شده است. بررسی های پلیس نشان می دهد که زن مقتول با دوچرخه به دنبال پوکیمون ها بوده و بدون توجه به علائم راهنمایی و رانندگی وارد خیابان اصلی شده است.
از سوی دیگر آمار نشان می دهد در یک ماه گذشته 80 مورد حادثه رانندگی و دوچرخه سواری در ارتباط با همین بازی در 29 استان و شهر ژاپن رخ داده است. بر اساس تعریف بازی، مشترکان می توانند به دنبال عروسک های خیالی پوکیمون باشند و برای یافتن آنها باید یا با دوچرخه و یا به صورت پیاده در خیابان ها راه بیفتند و همین باعث می شود تا آنها به محیط اطراف خود توجهی نداشته باشند.
«پوکیمون» تولید شرکت «نیتندو» است که ابتدا بر روی کنسول های بازی این شرکت عرضه شد، نسخه اولیه این بازی سال 1995 تولید شد و البته آن زمان به این پیشرفتگی نبود اما رفته رفته شخصیت های آن طرفدران زیادی را به خود جلب کرد به طوری که سال 1996 انیمیشن این بازی هم ساخته شد. شخصیت محبوب این بازی «پیکاچو» نام دارد که عروسک هایش هم در کشور ژاپن فروخته می شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها