تحریف روایات اهل‌بیت برای مشروعیت‌بخشی به کنسرت

کد خبر: 565538

حجت‌الاسلام مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای برگزاری کنسرت‌، روایتی درباره سیره امام‌حسن(ع) و امام‌حسین(ع) در روز عرفه را تحریف کرد.

تحریف روایات اهل‌بیت برای مشروعیت‌بخشی به کنسرت

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در جشن زادروز هنرمندان متولد شهریور، برای برگزاری کنسرت به روایتی تحریف شده از مسروق اشاره کرده و گفت: «مسروق در روز عرفه به منزل امام حسین (ع) می‌رود و می‌بیند که در آنجا همه روزه گرفته‌اند و مشغول عبادت هستند. بعد به منزل امام حسن (ع) می‌رود و می‌بیند که در آنجا خبری از روزه و دعا نیست بلکه مردم مشغول خوردن شربت و شیرینی و تبریک و تهنیت هستند. او از این اتفاق تعجب می‌کند و از امام علت و فرق این رفتار را می‌پرسد. امام حسن (ع)‌ می‌فرمایند ما امام همه مردم هستیم امروز بعضی از مردم روزه‌دار هستند و می‌خواهند به ثواب برسند و بعضی هم می‌خواهند شاد باشند؛ ما در این روز تقسیم کار کردیم.» وی در ادامه تأکید کرد که «وقتی می‌گوییم در جامعه هم کنسرت و هم روضه باشد، این رفتار را از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) آموختیم؛ آنها که مدعی دین هستند، کاتولیک‌تر از پاپ نشوند.» بر همین اساس اصل روایت در مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏لد7، صفحه 528 را می‌خوانیم: «در روز عرفه بر امام حسین علیه‌السلام وارد شدم در حالی که کاسه‌هایی از سَویق (غذایی خاص) در محضر امام و اصحاب ایشان بود و قرآن‌ها در منازلشان بود و منتظر افطار بودند پس، در رابطه با مسأله‌ای از امام سؤال کردم و امام جوابم را دادند. سپس خارج شدم و بر امام حسن علیه السلام وارد شدم در حالی‌که در منزل ایشان سفرهایی که غذای آماده بر روی آنها گذاشته شده بود قرار داشت که مردم می‌آمدند و از این غذا می‌خوردند و با خود می‌بردند. پس امام علیه السلام مرا دید و من دگرگون شدم سپس امام فرمودند ای مسروق چرا از غذا نمی‌خوری؟ پس من گفتم ای آقای من، روزه هستم و من چیزی را به یاد می‌آورم. پس امام فرمودند آنچه را که برایت ظاهر شده بیاد آور. پس گفتم پناه می‌برم به خدا از اینکه شما مذهب و عقیده دیگری را اختیار کرده باشید (کنایه از اینکه شما با امام حسین دارای یک نظر هستید)، بر امام حسین علیه السلام وارد شدم پس او را در حالیکه منتظر افطار بود، بر شما وارد شدم و مى‌بینم که روزه نیستید. امام مجتبى علیه السلام مرا به سینه‌اش چسبانیده و با مهربانى فرمود: اى فرزند اشرس! آیا نمى دانى که خداى متعال ما اهل بیت پیامبر را براى تدبیر امور امت فراخوانده است؟ اگر همه ما بر چیزى اتفاق کنیم دیگر غیر آن بر شما روا نخواهد بود. من در این روز روزه نگرفته ام به جهت روزه خواران شما و برادرم حسین علیه السلام روزه گرفته است جهت روزه داران شما.»

بر اساس این گزارش، پس از انتشار صحبت‌های عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، مخاطبان خبرگزاری فارس نظراتی در خصوص این اظهارنظر ارسال کردند که تعدادی از نظرات مرتبط با موضوع که در صحیفه نور، مجموعه آثار شهید مطهری و اصل روایت اشاره شده، در ادامه می‌آید:
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها