مسافرت مرد جنایتکار با جسد مقتول +تصاویر

کد خبر: 566745

مردی که پس از قتل راننده با جسد او به مسافرت رفته بود، قبل از اجرای حکم در زندان جان باخت. با مرگ قاتل، دیه مقتول از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

مسافرت مرد جنایتکار با جسد مقتول +تصاویر
جام‌جم: ابراهیم، 23 دی‌ماه 88 به بهانه خرید یک دستگاه سمند، راننده آن را به خانه‌اش در سه‌راه آذری تهران کشانده و طعمه خود را خفه کرده بود. او 5 بهمن 88 زمانی که برای اعلام سرقت خودرو با یک قولنامه جعلی به کلانتری رفته بود در آنجا دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد. در ادامه با بازسازی صحنه قتل و تکمیل تحقیقات پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
مرد جنایتکار
ابراهیم در جلسه دادگاه با قبول اتهامش گفت: به دلیل قرص‌هایی که در زندان مصرف می‌کنم حافظه‌ام ضعیف شده اما تا آنجا که به خاطر می‌آورم روز حادثه را تشریح می‌کنم. صبح روز حادثه خودروی مقتول را در میدان آزادی به صورت دربست کرایه کردم. در طول مسیر راننده ادعا کرد قصد دارد خودرویش را بفروشد. من هم در یک لحظه نقشه سرقت به ذهنم خطور کرد و گفتم حاضرم خودرو را بخرم به همین خاطر ابتدا به خانه او در کرج رفتیم و پس از برداشتن مدارک خودرو به خانه من در سه‌راه آذری آمدیم. در آنجا او را تهدید کردم و دست و پایش را با نوارچسب بستم بعد هم با تکه‌پارچه‌ای او را خفه کردم. پس از جنایت یک ساک دستی بزرگ خریدم و جسد را داخل آن مخفی کردم سپس با یک خودروی دربستی، ساک حاوی جسد را به ترمینال غرب برده و با اتوبوس آن را به قزوین منتقل کردم. آخر سر هم ساک را در کنار پلیس راه قزوین رها کرده و به تهران بازگشتم. چند روز پس از قتل متوجه شدم خودرو به سرقت رفته به همین خاطر قولنامه جعلی را برداشته و برای شکایت به کلانتری رفتم که در آنجا ماموران مرا به اتهام قتل دستگیر کردند.
 مرد جنایتکار
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش رئیس دادگاه ختم رسیدگی به این پرونده را صادر کرد و همراه چهار قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شده و ابراهیم را به قصاص محکوم کردند. با تائید حکم قصاص، پرونده به شعبه اجرای احکام فرستاده شد. ابراهیم در مدتی که در زندان بود، ازدواج کرد و امید داشت با کسب رضایت اولیای دم از زندان آزاد شود اما 15 مرداد سال 93 در زندان فوت کرد. با مرگ قاتل در زندان، خانواده مقتول درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. دیروز پرونده برای رسیدگی به این درخواست در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران مطرح شد. خانواده مقتول در شکایت خود گفتند، قاتل نه اموالی دارد که از آن استفاده کنیم و نه عاقله‌ای که از او دیه را دریافت کنیم به همین خاطر درخواست داریم که دیه پدرمان از بیت‌المال پرداخت شود. پس از رسیدگی به این درخواست، قضات دادگاه حکم به پرداخت دیه از بیت‌المال دادند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها