پیرترین بستنی فروش سیار هنوز سرپاست

کد خبر: 568365

جیووانی روزو در 103 سالگی به‌عنوان قدیمی‌ترین بستنی فروش بریتانیا انتخاب شده است. او با ماشین ون خاص خودش که از دهه 60 میلادی در اختیار دارد، به بچه‌های خیابان‌های مختلف منطقه کمبریج بستنی می‌فروشد. کاری که از جوانی انتخاب کرده و گاهی در برخی روزهای خاص همچنان آن را انجام می‌دهد.

روزنامه ایران: جیووانی روزو در 103 سالگی به‌عنوان قدیمی‌ترین بستنی فروش بریتانیا انتخاب شده است. او با ماشین ون خاص خودش که از دهه 60 میلادی در اختیار دارد، به بچه‌های خیابان‌های مختلف منطقه کمبریج بستنی می‌فروشد. کاری که از جوانی انتخاب کرده و گاهی در برخی روزهای خاص همچنان آن را انجام می‌دهد.
او در سال 1995 و پس از 27 سال بستنی فروشی در منطقه کمبریج بازنشسته شد، اما همچنان در آیین‌های‌های ویژه‌ای چون عروسی‌ها و جشن‌های فارغ‌التحصیلی به بچه‌های امروز - و البته بچه‌های دیروز- بستنی می‌فروشد. او در منطقه‌ای که زندگی می‌کند، یک شخصیت بسیار محبوب است.
او اخیراً ون جدیدی خریده است که فریزر خاص خودش را دارد و علامت‌های انحصاری این پیرمرد بستنی فروش شاد روی بدنه‌اش خودنمایی می‌کند.
او که پدر سه فرزند است و عنوان قدیمی‌ترین راننده شهر را نیز یدک می‌کشد درباره ون جدیدش می‌گوید: «این ون نیز دقیقاً مشابه همان ون قدیمی خودم است. از این بابت بسیار خوشحالم و به داشتن چنین اتومبیلی می‌بالم. واقعاً در پوست خودم نمی‌گنجم که دوباره پشت فرمان می‌نشینم و به بچه‌های شاد و سرحال بستنی می‌فروشم.»

در دهه 60 میلادی، جیووانی لباس مخصوص کارش را می‌پوشید، سوار ون معروفش می‌شد و بستنی‌هایی با طعم‌های مختلف را به بچه‌های شهر می‌فروخت. او هر روز برای شاد کردن بچه‌ها خیابان‌های مختلف را پشت سر می‌گذاشت تا لبخند شیرینی را به آنها هدیه بدهد.

نوه او کارل روزو در این باره می‌گوید: «او مدت هاست که از این شغل کنار رفته و بازنشست شده است، اما همچنان به آن می‌بالد و باعث افتخارش است. روزی پیش خودمان فکر کردیم که کار جالبی است اگر ونی مشابه همان ون دهه 60 میلادی را به پدربزرگ هدیه بدهیم تا هم روحیه‌اش شاد شود و هم خاطرات شاد گذشته برایش زنده شود. شروع به جست و جو کردیم تا ونی مشابه همان بیابیم. بعد از یافتن اتومبیلی مشابه همان، برای تعمیر موتور و بدنه آن مقداری هزینه کردیم تا دوباره رو به راه شود. فکر نمی‌کنم پدربزرگ دوباره بخواهد به بستنی فروشی مشغول شود، اما خب برای مراسم‌خاصی چون عروسی می‌تواند از این اتومبیل استفاده کرده و به میهمان‌های جشن، بستنی بفروشد. به نظرم کار نو و جالبی است.»
جیووانی در اوایل دهه 50 میلادی برای یافتن شغلی مناسب از ایتالیا به بریتانیا مهاجرت کرد. او ابتدا به عنوان راننده قطار و به مدت 6 سال در راه‌آهن بریتانیا کار کرد و بعد از مدتی به عنوان شیرفروش مشغول به کار شد. پس از آن، کسب و کار فروش بستنی با ون را راه انداخت. او مالک 6 ون بود که در نقاط مختلف شهر می‌چرخیدند و بستنی می‌فروختند. مدیریت این کسب و کار بر عهده جیووانی بود.او راننده یکی از ون‌های بستنی فروشی بود و تا زمان بازنشستگی‌اش در 82 سالگی به این کار ادامه داد و از آن لذت برد.
در سال 2005، دولت ایتالیا نشان کاوالیری را که معادل شوالیه است به جیووانی روزو اهدا کرد. این نشان به پاس خدمات او در کشور بریتانیا و به راه انداختن چندین کسب و کار موفق در این کشور به او اهدا شد.

موضوع قابل توجه درباره او این است که تنها دو بار به خاطر سرعت غیر مجاز جریمه شده است. این بستنی فروش همیشه به قانون پایبند بوده و این را مایه افتخار خودش می‌داند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها