تبریک! شما در اکثر سایت‌های ایران برنده شدید! +عکس

کد خبر: 582690

«شما برنده شدید! مشتری خوش شانس ما، شما ده هزارمین نفری بودید که از سایت ما بازدید کردید، جایزه‌تان را همین الان دریافت کنید! روزانه ٢٠ محصول رایگان برای شما عزیزان»

تبریک! شما در اکثر سایت‌های ایران برنده شدید!  +عکس
تبلیغات دروغ
سرویس اجتماعی فردا: کافی است چند دقیقه در اینترنت بچرخید و اصطلاحا وبگردی کنید تا در گوشه و کنار سایت‌های مختلف یا در صفحاتی که به اجبار پیش رویتان باز می‌شود این تبلیغات را ببینید:
«شما برنده شدید! مشتری خوش شانس ما، شما ده هزارمین نفری بودید که از سایت ما بازدید کردید، جایزه‌تان را همین الان دریافت کنید! روزانه ٢٠ محصول رایگان برای شما عزیزان»
همیشه برایم جای سوال بود که وقتی روی این لینک‌ها کلیک کنیم، این سایت‌ها چه جوابی برای تبلیغاتشان دارند؟ این جایزه‌های رایگان را چگونه می‌خواهند به کاربرانی که گول تبلیغاتشان را می‌خورند اهدا کنند؟
برای جواب این سوال سری به یکی از این سایت‌ها زدیم که تبلیغاتش در پربیننده‌ترین سایت‌های کشور دیده می‌شود. روزانه ٢٠ محصول رایگان!
وقتی که وارد سایت می‌شویم ابتدا با این گزینه مواجه می‌شویم که در صورتی که می‌خواهید محصولات رایگان را دریافت کنید باید در سایت عضو شوید. ایرادی ندارد؛ یک ایمیل و یک شماره همرام که این حرف‌ها را ندارد. ایمیل و شماره همراه را وارد می‌کنیم و کد تاییدی را که برایمان ارسال شد در سایت وارد می‌کنیم.
بالاخره موفق می‌شویم به محصولات رایگان سایت دسترسی پیدا کنیم! حالا که دیگر عضو سایتشان هم شده‌ایم با این پیغام زیبا مواجه می‌شویم:
«هدیه تو خودت انتخاب کن! از بین ٢٠ هدیه زیر یکی را به دلخواه انتخاب نموده و با خرید یکی از محصولات مشخص شده، هدیه مورد نظرتان را دریافت کنید!»
روی هر کدام از این ٢٠ هدیه (!) که کلیک می‌کنی، چند گزینه برای خرید به شما معرفی می‌کند! مثلا روی یک تیشرت مردانه که قرار است هدیه بگیرید نوشته ٨٠ هزار تومان قیمت تیشرت است ولی شما رایگان می‌توانید آن را بگیرید به شرطی که یکی از چیزهایی را که سایت با مبالغ بین ٨٠ هزار تا ۵٠٠ هزار تومان به شما پیشنهاد می‌کند را بخرید! اگر شما یک خرید با‌‌ همان قیمت هدیه‌ای که می‌گیرید انجام دهید، مثلا ٨٠ هزار تومان خرید کنید، تازه می‌شود‌‌ همان «یکی بخر، دو تا ببر» که بسیاری از فروشندگان مغازه‌ها داد می‌زنند! آن‌ها فقط روراست‌‌ همان چیزی را که می‌خواهند ارائه بدهند می‌گویند، نه اینکه مثل سایت‌ها داد بزنند «بیا داخل مغازه، جنس مجانی ببر» بعد که رفتی بگویند پالتو بخر یا به تو یک روسری رایگان بدهیم!
این دیگر چه روشی برای بازاریابی است؟ این کلاهبرداری نیست؟ درست است هر آدمی باید به این تبلیغ‌ها شک کند ولی اینکه با چنین روش‌های بچگانه‌ای سعی در کشاندن مردم و عضویت آن‌ها در سایت خود دارند کار زشتی است!
بعد همین سایت‌ها چند ماه دیگر آمار خود را پخش می‌کنند که مثلا ٩٠ هزار عضو داریم؛ ٩٠ هزار نفری که بالای ٨٠ هزار نفر با این حقه وارد سایت شده‌اند که هدیه رایگان بگیرند و ناچار به ثبت نام شوند.
به هر حال ما در تمامی سایت‌هایی که هدیه می‌دهند برنده هستیم و خواهیم بود! ما آدم‌های خوش شانسی هستیم که بعد از این همه فساد اقتصادی در کشور، هنوز می‌بینیم کسانی را که به ما هدیه می‌دهند و تنها هدفشان رضایت ماست!

به امید روزی که هیچ کدام از هموطنان ما گول این تبلیغات را نخورند و اگر هم از سایتی خرید کردند، به خاطر محصولات آن سایت باشد، نه این تبلیغات که فقط بوی کلاهبرداری و سوء استفاده از مردم ساده را می‌دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها