کشف سرنخ انهدام باند زورگیران پایتخت درآلبوم مجرمان

کد خبر: 583305

اعضای باند زورگیری پس ازشناسایی طعمه‌هایشان در مقابل بانک‌ها، با سه شیوه متفاوت نقشه زورگیری هایشان را اجرا می‌کردند.

روزنامه ایران: اعضای باند زورگیری پس ازشناسایی طعمه‌هایشان در مقابل بانک‌ها، با سه شیوه متفاوت نقشه زورگیری هایشان را اجرا می‌کردند.
چند ماه قبل، مأموران پلیس پایتخت از زورگیری در محدوده خانی آباد نو باخبرشدند. مرد میانسال همزمان با تسلیم شکایتش گفت: پس از نقد کردن چکی که مربوط به کارگاهم بود از بانک خارج شدم و به سمت کارگاهم در پاسگاه نعمت آباد رفتم. زمانی که مقابل کارگاه توقف کردم یکباره چهار مرد جوان سوار بر دو موتورسیکلت هوندا سد راهم شده و با تهدید قمه و چاقو، تمام وسایل و کیفم را قاپیده و فرار کردند. رسیدگی به این موضوع ادامه داشت تا اینکه گزارش چند زورگیری مشابه نیزبه پلیس رسید.در ادامه مشخص شد شگرد متهمان برای اجرای نقشه‌های زورگیری متفاوت است. آنها طعمه‌های پیاده را تعقیب کرده و در فرصتی مناسب و در محلی خلوت نقشه زورگیری را براحتی اجرا می‌کردند. اما اگر طعمه هایشان سوار بر خودرو بودند پس از ایجاد تصادف ساختگی، با راننده درگیر شده و همدستان موتور سوارشان همان موقع اموال صاحب خودرو را از ماشین برداشته و متواری می‌شدند. چنانچه طعمه هایشان موتورسوار بودند پس از ایجاد درگیری واهی با تهدید قمه و چاقو نقشه‌شان را اجرا می‌کردند.

رسیدگی به این زورگیری‌ها به کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی سپرده شده بود که مأموران به سراغ دوربین‌های مداربسته رفته و پس از بررسی فیلم‌های ضبط شده مطمئن شدند که یک زاغزن در همه موارد مالباخته‌ها را زیر نظر گرفته است. با کشف تصویر چهره وی، کارآگاهان به سراغ آلبوم تبهکاران سابقه دار اداره آگاهی رفته و هویت متهم جوان- منصور- به‌دست آمد. در ادامه تحقیقات مشخص شد منصور با همدستی 8 نفر ازدوستانش که برخی از آنها سابقه سرقت و شرارت دارند، به زورگیری و سرقت می‌پردازند. بدین‌ترتیب تبهکاران درعملیات ویژه پلیسی شناسایی و دستگیرشدند. سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبرگفت: با توجه به اعتراف متهمان به دهها سرقت و زورگیری در مناطق غرب و شمال غرب تهران و همچنین شناسایی چندین مالباخته، همچنان تحقیقات در زمینه این پرونده ادامه دارد. مالباختگانی هم که به این صورت هدف زورگیری قرار گرفته‌اند، برای شناسایی متهمان با توجه به زمان این سرقت‌ها که تابستان سال گذشته تا اوایل مهر امسال بوده است، می‌توانند به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران واقع درمیدان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها