یکی از شاخص‌ترین عملکردهای دوره کنونی مدیریت شهری بهبود وضعیت نماها بود

کد خبر: 589091

تندگویان در پاسخ به اینکه قابل رویت ترین ویژگی های عملکرد مثبت شورای شهر برای مردم چیست گفت: یکی از شاخص ترین عملکرد مثبت شورا بحث نما است. به طور خاص در سه چهار سال آینده تغییری را در منظر شهر خواهید دید. تا نماها مصوب نباشد اجرا نمی شود.

یکی از شاخص‌ترین عملکردهای دوره کنونی مدیریت شهری بهبود وضعیت نماها بود
تندگویان
سرویس اجتماعی فردا: محمد مهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران با حضور در غرفه فردا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات به سوالات خبرنگاران درخصوص عملکرد دوره اخیر شورای شهر پاسخ داد.
تندگویان درباره نکات مثبت عملکرد شورای شهر تهران گفت: اگر بخواهیم از کارهای مثبت دوره اخیر شورای شهر بگوییم تخصصی شدن خیلی از موضوعات و بررسی کارشناسی و علمی در شورای شهر چهارم بسیار مشهود است. ما خیلی از موضوعات شهری را تخصصی وارد شدیم و انصافا خود شهرداری هم در این زمینه کمک و کرد و به این جمع بندی رسید که نیازمندی های تخصصی برای انجام کارها وجود دارد و نماد بیرونی هم داشته. در دوره اخیر کمیسیون ها نیز بیشتر شد و افراد متخصص تر هم انتخاب شدند که به موضوعات ورود علمی کردند.
وی افزود: این از نقاط مثبتی است که قابل ارزشیابی هم هست که برای مردم و رسانه در دسترس است که در قالب لوایح و مصوبات شورا موجود است. به خصوص در حوزه شهرسازی، پهنه بندی ها، کمیته های نما، در زمینه عوارض و سایر مباحث مشابه با دقت انجام شد.
تندگویان در پاسخ به اینکه قابل رویت ترین ویژگی های عملکرد مثبت شورای شهر برای مردم چیست گفت: یکی از شاخص ترین عملکرد مثبت شورا بحث نما است. به طور خاص در سه چهار سال آینده تغییری را در منظر شهر خواهید دید. تا نماها مصوب نباشد اجرا نمی شود. البته چون در حوزه مسکن و ساخت و ساز شاهد رکود هستیم خودش را خیلی نشان نمی دهد. در خیلی از جاها هم این اتفاق افتاده، همین منطقه هفت که محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات هم هست من بازدید داشته ام خیلی کار خوبی شکل گرفته و از نماهای عجیب و غریب و بدون تعریف به نماهای اسلامی با مصالح و مواد مناسب حرکت شده است.
عضو شورای چهارم شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره ترکیب اعضای شورای شهر گفت: در خصوص تخصص چهره های حاضر در شوراها نمیخواهم نه کاملا کسی را رد و نه تایید کنم و نمی توانم بگوییم در شورای شهر یک شهر نباید ورزشکار و هنرمند باشد، چون ما در موضوعات شهری و اجتماعی، مسائل ورزشی و هنری هم داریم. اما اینکه ان آدمها به چه سبک و سیاقی انتخاب شوند به نحوه انتخاب باز می گردد. به خاطر اینکه آن چهره ای که به شورا می آید باید نگاه کلان نگر و جامع داشته باشد. فکر می کنم در این زمینه حداقل در کلان شهرها لازم است ساز و کار انتخاب افراد مورد توجه قرار گیرد و شرایط خاص را برای ثبت نام کاندیداها در نظر بگیرند.
وی در خصوص ترکیب و تعداد اعضای شورای شهر گفت: به نظر من در شورا در مقابل تخصص، تعداد اعضا آنقدر مهم نیست، یعنی حتی اگر تعداد به صد نفر هم برسد وقتی چهره ها تخصصی باشد نیاز این شهر است. اما اگر 5 نفر هم باشد ولی تخصصی در کار نباشد و کاری از دستمان بر نیاد فرقی نمی کند. فکر می کنم روی زیاد یا کم شدن تعداد هم کارشناسی خوبی نشده است. یعنی اگر من بخواهم بر اساس مدل افرادی که الان هستند روی تعداد تصمیم بگیرم درست نیست. باید تعریف درست صورت گیرد. شهردار شهر کراچی 270 نفر اعضای شورای شهر دارد و میزان جمعیتی شان با ما 8 میلیون نفر تفاوت دارد ولی تعداد اعضای شورا ده برابر است. اما حوزه اختیارات شهردار هم بیشتر است در اینجا هم باید چنین اتفاقی بیفتد. به طور خاص در حوزه درآمدهای پایدار شهری یکی از نقاط ضعف ما این است که شهرداری درامد منابع پایدار شهری را ندارد. در این زمینه مقصر دولت و مجلس هستند که جایگاه شهرداری ها خوب جا نیفتاده. ما الان شورای شهرداری هستیم نه شورای شهر. اگر همه اختیارات یک شهر یک جا مجتمع می شد و در همه حوزه های شهری از جمله آب و برق و مخابرات وگاز و همه اتفاقات یک شهر به جای دولت تحت نظر مدیریت شهری بود، الان می توانستیم مدیریت یک پارچه را اعمال نماییم. الان همه نهادها و گروه ها و وزارت خانه ها همه درگیرند و خیلی به هم ریخته است. لایحه مدیریت شهری الان تدوین شده و در مجلس است هرچند نقاط ضعفی دارد مثل اینکه هیچ کدام از شوراهای شهر هیچ نظری درباره این لایحه نداده اند و در حوزه درامد پایدار شهری نواقص زیاد یدارد اما امیدواریم به صورت ابتدایی شکل گیرد.
تندگویان درباره صحبت دادستان در خصوص پرونده املاک شهرداری گفت: هیچ کدام از ما موضوع را به سمت سیاسی شدن نبریم و به سمت عدالت و برخورد قضایی برویم. چه در موضوع اتفاق واگذاری ها و چه در انتشار و اتفاقی که افتاد نظر من این است که به سمت سیاسی شدن نرویم. در هرکدام اگر تخلفی صورت گرفته اعلام و برخورد لازم صورت گیرد و موضوع شفاف شود و از التهاب دور شویم. در این مدت اینقدر که به شایعات پرداخته می شود اگر قوه قضاییه در موضوع به مردم اطلاعات شفاف بدهد اوضاع بهتر پیش می رود و این حاشیه ها تمام می شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها