بروز پدید گردوخاک در شهرهای مرزی با عراق +جدول

کد خبر: 591384

در ساعات بعدازظهر به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی كشور عراق، در جنوب غرب و انتقال آن به مرزهای شمال غربی کشور پدیده گردوخاک پیش بینی می‌شود.

بروز پدید گردوخاک در شهرهای مرزی با عراق +جدول
باشگاه خبرنگاران: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز با گذرموجی از نوارشمالی کشور بتدریج از غلظت آلاینده های جوی درشهرهای صنعتی و پرجمعیت کاسته خواهد شد.
در شمال غرب کشور نیز دربعد ازظهر افزایش ابر وگاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در شهرهای شمالی آذربایجان شرقی وغربی با بارش پراکنده نیز همراه خواهد بود.
در سواحل غربی خزر نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود. بعد از ظهر امروز با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق شرایط برای تولید گرد وخاك و انتقال آن به مناطق مرزی غرب وشمال غرب کشور مهیا است .
کاهش تدریجی غلظت آلایندگی ها در شهرهای بزرگ+جدول
بر این اساس روز پنج شنبه در این مناطق پدیده گرد وغبار وکاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. از بعد از ظهر روز پنج شنبه بتدریج با نفوذ جریانهای شمالی وهوای سرد به نوار شمالی کشور، در شمال غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده گاهی با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.
در سواحل غربی خزر نیز ابرناکی وزش باد وبارش شروع می شود وبتدریج طی روز جمعه با تقویت بیشتر جریان های شمالی بارش در استانهای ساحلی دریای خزر تشدید شده ودریای خزرمواج خواهد شد وگستره بارش ها به بخشهایی از دامنه های البرزغربی ومرکزی وشمال شرق کشور نیز خواهد رسید.
بارش پراکنده در سواحل غربی دریای خزر فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت آب وهوای امروز گفت: باعبور موجی از روی نوار شمالی کشور به تدریج از آلایندگی ها در شهر های بزرگ و پرجمعیت کاسته می شود. وی گفت : امروز بعدازظهر در شمال غرب کشور وزش بادهای نسبتا شدید را خواهیم داشت .همچنین در شهرهای شمالی آذربایجان شرق و غربی ، غرب سواحل دریای خزر بارش های پراکنده را خواهیم داشت . گودرزی اظهار داشت : از امروز بعدازظهر در کشور عراق افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می شود که باعث بروز پدیده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به مرز های شمال غربی کشور می شود. این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 20 درجه سانتی گراد اعلام کرد.
جدول آب و هوای استان های کشور
کاهش تدریجی غلظت آلایندگی ها در شهرهای بزرگ+جدول
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها