نجات ۳ کوهنورد نوشهری با عملیات راپل هوایی

کد خبر: 594803

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر از نجات سه شهروند گرفتار در برف ارتفاعات جنگلی نوشهر با انجام عملیات راپل هوایی خبر داد.

خبرگزاری مهر: امیرحسین عسگرزاده گفت: نیروهای هلال احمر شهرستان نوشهر در روزهای بسیار سخت، برفی و سرد با همه تلاش و همت برای کمک و امدادرسانی به مردم وارد عمل شدند تا با امدادرسانی به موقع، آسودگی را برای خانواده ها و افراد گرفتار در برف به ارمغان آورند.
وی با اعلام اینکه سه نفر گرفتار در برف در ارتفاعات جنگلی «چوسرا» در محدوده روستای «بین و برکن» بخش کجور با انجام عملیات «راپل» توسط هادی منصورسمایی مسؤول امداد و نجات هلال احمر نوشهر از ارتفاع ۸۰ متری زمین نجات داده شدند، افزود: هلال احمر با تمام توان برای کمک و امدادرسانی به افراد وارد میدان شده است.
عسگرزاده گفت: یکی از سه نفر نجات یافته از برف کوهستان، به دلیل سرمای شدید دچار مصدومیت و سرمازدگی شده بود که به مراکز درمانی منتقل شد.
رئیس هلال احمر نوشهر، همچنین با اشاره به سکونت داشتن دو گروه دامداران در مناطق جنگلی نوشهر ادامه داد: این دامداران در مناطق جنگلی "خانیکان" اقدام به پایین انداختن موادغذایی و دیگر ملزومات مورد نیاز در سرما و برف برای این افراد شد تا برای تهیه غذا و امکانات مورد نیاز در این برف، متحمل زحمت بیشتر نشوند.
وی با قدردانی از حضور و همراهی فرماندار نوشهر در این عملیات امداد و نجات هوایی، گفت: نوشهر، نخستین شهری بود که پس از مساعد شدن هوا در آن نخستین عملیات امداد و نجات هوایی مازندران در نوشهر انجام شد که از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران که به درخواست ما پاسخ مثبت داد و اقدام به اعزام بالگرد به نوشهر کرد و همچنین غلامعلی فخاری اشرفی، معاون امداد و نجات هلال احمر استان مازندران و تیم پرواز به سرپرستی کاپیتان بابازاده و عباس ابراهیمی، تشکر و قدرانی می شود.
عسگرزاده افزود: مسلما"بدون همکاری هلال احمر استان و اعزام بالگرد به ارتفاعات نوشهر، شاید نجات این افراد و امدادرسانی به این سرعت و سهولت انجام نمی شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها