۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در قم جان باختند

کد خبر: 595294

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از فوت ۴ عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: مجید رفیعی در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس شهروند عاشورایی که ظهر امروز در نگارخانه شهر برگزار شد، با اشاره به آثار به نمایش درآمده شده در این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه عکس شهروندی یک برنامه ابتکاری بود که توسط شهرداری قم و مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم برگزار شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: برگزاری مسابقه عکس شهروند عاشورایی غنیمت است و برگزاری چنین مسابقاتی موجب می‌شود که در طول زمان بتوانیم با مستندسازی آداب و رسوم عزاداری در شهرهای مختلف، این آداب‌ورسوم را جمع آوری کنیم.
رفیعی با اشاره به نحوه برگزاری و داوری مسابقه عکس شهروند عاشورایی اظهار کرد: فراخوان برای شرکت در این مسابقه از اول محرم ارائه شده و یک بار هم زمان ارسال آثار به این مسابقه تمدید شد.
وی ادامه داد: حدود 800 اثر به دبیرخانه مسابقه عکس شهروندی رسید، داوری مسابقه هم توسط اساتید مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر انجام شد و 40 اثر به عنوان آثار منتخب توسط داوران انتخاب شد و در نگارخانه شهر به نمایش درآمده است.
فوت 4 عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی
عباس جعفری با اشاره به عملیات‌های آتش‌نشانی که طی 48 ساعت گذشته در قم انجام شده است اظهار داشت: در این ایام با افزایش برودت هوا بسیاری از مردم به دلیل استفاده از دستگاه‌های گرمایشی غیراستاندارد و یا عدم بررسی لوله‌های بخاری در معرض خطر گازگرفتگی هستند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به انجام 75 عملیات آتش‌نشانی در دو روز گذشته خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها 24 مورد حریق اطفا شد، رفع حریق یک اتوبوس، دو مورد درخت، پنج مورد منزل، یک مورد موتورسیکلت، سه مورد خودرو، دو مورد مغازه و سه مورد ضایعات از جمله عملیات‌های اطفای حریقی بوده که در مدت 48 ساعت گذشته انجام شده است.
جعفری انجام 6 مورد عملیات نجات را مورد توجه قرار داد و افزود: نجات یک کودک محبوس شده داخل اتاق، یک نفر محبوس شده داخل منزل و دو مورد محبوس شده داخل آسانسور و یک مورد انگشتربری از جمله عملیات‌های نجات انجام شده است؛ البته طی این عملیات‌ها 4 نفر نیز که بر اثر گازگرفتگی در منزل مسکونی در محدوده منطقه شیخ آباد فوت شده بودند کشف شدند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: نیروهای آتش‌نشانی با حضور در محل این حادثه ضمن رعایت نکات ایمنی و قطع جریان‌های اصلی با همکاری عوامل انتظامی، 4 شهروند شامل یک مرد، یک زن و دو فرزند خانواده که فوت کرده بودند را تحویل عوامل بهشت معصومه دادند که دلایل این حادثه در دست بررسی است.
معرفی سوهان قم در نمایشگاه بین‌المللی تخصصی شیرینی و شکلات دبی
امیر طیبی‌نژاد اظهار داشت: در راستای توسعه بازار و حضور خوشه‌های کسب‌ و کار استان در بازارهای بین المللی، محصولات خوشه سوهان قم در نمایشگاه بین‌المللی تخصصی شیرینی و شکلات دبی(YUMMEX) در معرض دید بازدیدکنندگان از سراسر دنیا قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم یکی از روش‌های توسعه بازار و صادرات را حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و ارتباط با مشتریان جدید در عرصه بین‌الملل عنوان کرد و افزود: نمایشگاه تخصصی شیرینی و شکلات یامکس دبی، از نمایشگاه‌های مهم دنیا به حساب می‌آید که سالانه شرکت‌های بزرگ شیرینی و شکلات از 42 کشور به همراه 17 پاویون ملی در آن حضور می‌یابند.
طیبی‌نژاد درباره اقدامات و دستاوردهای حضور فعالان خوشه سوهان قم در نمایشگاه دبی خاطرنشان کرد: در این سفر مطالعات میدانی از بازار توزیع محصولات شیرینی و شکلات دبی و مقدمات اجرایی شدن ماندگاری و بسته‌بندی سوهان مذاکرات متعددی با تولید کنندگان و توزیع‌کنندگان اصلی این بازار صورت گرفت.
وی در ادامه تاکید کرد: در این نمایشگاه، فرصت حضور و معرفی محصولات خوشه سوهان استان قم در یک رویداد بین‌المللی پدید آمد و محصولات خوشه سوهان مورد استقبال بی‌نظیر بازدید کنندگان قرار گرفت و مذاکرات بسیار مثبتی با توزیع‌کنندگان شیرینی جات برای فروش و صادرات این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس، هند و روسیه صورت پذیرفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها