آغاز فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور +نقشه

کد خبر: 602699

طی روز پنج شنبه با تقویت و گسترش سامانه بارشی ، بارش باران وبرف اكثر مناطق نیمه غربی كشور را فراخواهد گرفت.

آغاز فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور +نقشه
باشگاه خبرنگاران: بر اساس تصاویر ماهواره و آخرین داده های هواشناسی سامانه بارشی فعالی در نوار غربی كشور، دامنه های زاگرس مركزی، دامنه های غربی البرز، جنوب كشور و در غرب سواحل دریای خزر مشاهده می شود كه موجب بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق سرد سیر و ارتفاعات بارش برف شده است.
طی روز پنج شنبه با تقویت و گسترش سامانه فوق، بارش باران وبرف اكثر مناطق نیمه غربی كشور را فرا خواهد گرفت و از بعد ازظهر پنجشنبه با كاهش بارش‌ها از سمت غرب بتدریج فعالیت سامانه به سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق كشور گسترده خواهدشد.
روز جمعه بارش‌های پراكنده برای شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق پیش بینی می شود و بتدریج سامانه بارشی از كشور خارج می شود.
از اواخر وقت روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب كشور وارد می شود كه سبب افزایش ابر و بارش پراكنده در این مناطق می شود.
نقشه جوی
روز شنبه بارش باران وبرف و وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، كردستان و زنجان پیش بینی می شود همچنین در این روز با نفوذ جریانات سرد شمالی از روی دریای خزر به سواحل، بارش در استانهای واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز آغاز می شود.
شدت بارش روز پنجشنبه در گیلان، غرب مازندران، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و شمال كهكیلویه پیش بینی می شود. طی این روز دمای هوا در نیمه شمالی و غرب كشور كاهش خواهد یافت كه این كاهش دما در نوار شمالی و شمال غرب كشور محسوس تر خواهد بود.
دریای خزر نیز طی روز آینده مواج و طوفانی خواهد بود. روز پنج شنبه غرب خلیج فارس و روز جمعه كل خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.
لازم به ذكر است روز پنجشنبه با افزایش سرعت وزش باد بر روی كشور عراق و مناطق مرزی كشور باد و گردو خاک رخ خواهد داد كه سبب كاهش كیفیت هوا در برخی مناطق غرب و جنوب غرب كشور خواهد شد.
جدول آب و هوا
آغاز فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور/مواج شدن خلیج فارس و دریای خزر +جدول
آغاز فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور/مواج شدن خلیج فارس و دریای خزر +جدول
آغاز فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور/مواج شدن خلیج فارس و دریای خزر +جدول
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها