آخرین وضعیت آب و هوا و جاده های کشور+ جزئیات

کد خبر: 621114

مرکز کنترل و ترافیک راهور ناجا به رانندگان توصیه کرده است که با توجه به شدت بارش‌ها در روز جاری، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و تا جایی که ممکن است سفر خود را به زمان مناسب‌تری موکول کنند.

آخرین وضعیت آب و هوا و جاده های کشور+ جزئیات
آخرین وضعیت آب و هوا و جاده های کشور+ جزئیات
سرویس اجتماعی فردا: بارش برف و باران در اکثر استان های کشور موجب شده تا از یک سو در برخی جاده های کشور مشکلات تردد وسایل نقلیه به وجود آید و در برخی دیگر از جاده ها نیز انسداد مسیر از سوی پلیس راهور صورت گیرد. همچنین این بارندگی ها که گویا تا روز یکشنبه ادامه دارد موجب شده تا جاده کرج - چالوس نیز بسته شود.
بارش برف در اکثر محورهای غربی و شمالی کشور
سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در اکثر محورهای آذربایجان غربی، همدان، کردستان، مرکزی، گلستان و ایلام شاهد بارش برف هستیم. وی افزود: در محورهای تفرش-سلفچگان، شهمیرزاد-فولاد محله، سمنان-دامغان، شاهرود-آذر شهر و جاده چالوس هم شاهد بارش برف هستیم. رحمانی تصریح کرد: در استان‌های لرستان، البرز و تهران شاهد بارش باران هستیم رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: در حال حاضر در هراز و فیروزکوه مشکل خاصی دارند. وی خطاب به رااندگان گفت: با توجه به اینکه اغلب محورهای مواصلاتی در شمال و غرب و بخش مرکزی لغزنده است از رانندگان می‌خواهیم تا تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند و توصیه میکنیم با شماره 88255555 و 120 تماس بگیرندو پیش از سفر از وضعیت معبر آگاه شوند و در صورت امکان سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.
بارش ها تا یکشنبه ادامه دارد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از تدوام بارش ها در کشور تا روز یکشنبه خبر داد و اعلام کرد که هوای ۱۱ استان بارانی است.

احد وظیفه افزود: سامانه بارشی از شب گذشته به طور کامل مناطق غربی، شمال غرب، مرکز و مناطق شمالی کشور را فرا گرفته است. وی با اعلام اینکه از روز گذشته استان های گلستان، مازندران، گیلان، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، زنجان، البرز، تهران و قزوین، بارندگی داشته اند، ادامه داد: این بارندگی در قسمت های مرکزی به شکل باران و در ارتفاعات زاگرس و البرز به صورت برف بوده است. به گفته وظیفه، شهرستان های هشتگرد، نهاوند و دماوند در استان تهران بارش برف را داشتند. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شدت بارندگی در تهران، تاکید کرد: میزان بارش به اندازه ای است که احتمال آب گرفتگی وجود دارد. از همین رو، اخطاریه ای از سه روز گذشته درباره آبگرفتگی معابر داده شده است. وظیفه با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا یکشنبه در کشور فعال است، افزود: این سامانه بارش برف سنگین را در چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات لرستان و در غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی را به همراه دارد. ضمن اینکه بارش ها در تهران تا دوشنبه پیش بینی می شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات البرز نیز قابل توجه است به مسافران توصیه کرد: برای سفر به مناطق شمالی کشور حتما نیاز به زنجیر چرخ است. همچنین در گذرگاه های زاگرس مرکز و شمال غرب کشور هم بارش برف تداوم دارد پس استفاده از زنجیر چرخ برای عبور از این مناطق ضروری است. وظیفه از تداوم این سامانه تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه دوشنبه از قسمت شرق کشور خارج می شود.

وی افزود: هسته بارش در ارتفاعات زاگرس شامل استان های لرستان، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود و هسته بارش در شمال کشور نیز در گیلان و ارتفاعات البرز خواهد بود.
کرج - چالوس مسدود شد
مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا اعلام کرد: از ساعت۷:۳۰ صبح جمعه هشتم بهمن ۹۵، به دلیل احتمال ریزش بهمن در جاده کرج - چالوس این محور مسدود شده است. در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، زنجان، قزوین، تهران، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، قم،سمنان،خراسان رضوی، کردستان و کرمانشاه بارش برف و باران و در برخی از استان محورهای گیلان بارش باران را شاهد هستیم. همچنین محورهای تفرش - سلفچگان در استان قم، محور شهمیرزاد - فولادمحله، سمنان - فیروزکوه، سمنان - دامغان، شاهرود - آزادشهر و ارتفاعات محورهای هراز - فیروزکوه نیز برفی هستند. بر اساس این گزارش، با توجه به بارش شدید برف و کولاک، سه محور کرج - چالوس، کرمانشاه - اسلام آباد و روانسر - پاوه مسدود هستند. تردد در محورهای گردنه قلاجه در استان لرستان، زنجان - طارم و دندی به تکاب در استان زنجان و همینطور محورهای برف‌گیر استان لرستان، ایلام ،کرمانشاه و زنجان با توجه به شدت بارش برف، تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است. اغلب محورهای استان تهران، البرز، سمنان - گرمسار و شرق مازندران نیز بارانی هستند. مرکز کنترل و ترافیک راهور ناجا به رانندگان توصیه کرده است که با توجه به شدت بارش‌ها در روز جاری، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و تا جایی که ممکن است سفر خود را به زمان مناسب‌تری موکول کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها