معجزه در خاک زیرین ضریح شریف سیدالشهدا(ع)

کد خبر: 627056

مجری پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر سیدالشهدا(ع) گفت: سال 1390 که برای کار مطالعاتی خاک و جنس آن به حرم مطهر امام حسین(ع) آمدیم دستگاه‌های اسکن خاک و زمین را با خود آوردیم تا عمق 35 متری زمین و موضوعات درون آن را به صورت علمی بررسی کنیم.

روزنامه وطن امروز: مجری پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر سیدالشهدا(ع) گفت: سال 1390 که برای کار مطالعاتی خاک و جنس آن به حرم مطهر امام حسین(ع) آمدیم دستگاه‌های اسکن خاک و زمین را با خود آوردیم تا عمق 35 متری زمین و موضوعات درون آن را به صورت علمی بررسی کنیم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: این دستگاه اسکن که کارش شبیه رادیوگرافی است و با پرتوهای اشعه ایکس کار می‌کند تمام موضوعات داخلی زمین را نشان می‌دهد اما چون مدنظر ما عمق 15 متری زمین بود به همین دلیل تا این عمق را اسکن کردیم اما دستگاه اسکن تا عمق بیش از 6 متر را در زیر ضریح به ما نشان نداد و بعد از سوال ما متوجه شدیم که بدن مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در عمق بین 6 تا 7 متری زمین قرار دارد.
علی مهاجری افزود: وقتی که خاک اطراف ضریح را بررسی کردیم و به عمق 5/11 متری زمین رسیدیم متوجه شدیم که نوع خاک و بوی آن در متراژهای مختلف عمق زمین متفاوت است. به طوری که خاک‌های نزدیک بدن مطهر حضرت سیدالشهدا(ع)، عطر و جنسی متفاوت با خاک‌های دیگر نقاط داشت. مجری پروژه تقلیل ستون‌های حرم مطهر امام حسین(ع) اظهار داشت: مقداری از خاک نزدیک پیکر مطهر سیدالشهدا(ع) را به آزمایشگاهی در کرمان منتقل کردیم اما 3 سال پیش و در ایام تاسوعا این خاک به رنگ قرمز درآمد و روز عاشورا هم به رنگ سابقش بازگشت. البته این موضوع در سال‌های گذشته و سال جاری هم تکرار شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها