آخرین وضعیت پرونده خبرسازترین تصادف نوروز

کد خبر: 649241

معاون دادستان مشهد آخرین وضعیت پرونده خبر سازترین تصادف نوروزی در محور مشهد- نیشابور را تشریح کرد.

روزنامه خراسان: معاون دادستان مشهد آخرین وضعیت پرونده خبر سازترین تصادف نوروزی در محور مشهد- نیشابور را تشریح کرد.
قاضی سیدجواد حسینی با اشاره به این که 3 تصادف زنجیره ای در جاده های خراسان رضوی رخ داد به خراسان گفت: مهم ترین این حوادث که خبرساز شد عصر چهارم فروردین در آزادراه شهید شوشتری (محور مشهد- باغچه) اتفاق افتاد که طی آن حدود 40 دستگاه خودرو به صورت زنجیره ای به یکدیگر برخورد کردند.
این مقام قضایی تصریح کرد: در پی وقوع این حادثه دختر بچه 5 ساله ای جان خود را از دست داد و تعدادی از هموطنانمان نیز مجروح شدند که پرونده ای در این باره تشکیل و در مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت. قاضی حسینی افزود: برخی از مدیران استانی نیز برای ارائه پاره ای توضیحات در این خصوص به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شدند تا علت دقیق وقوع این حادثه مشخص شود. سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد در عین حال خاطرنشان کرد: پرونده مذکور در مرحله کارشناسی قرار دارد تا با جمع آوری نظرات کارشناسی و تخصصی، مقصر یا مقصران حادثه مشخص شود.
تصادف زنجیره ای در 2 دقیقه
گزارش خراسان حاکی است: در همین حال فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز روز گذشته در اولین نشست خبری به حادثه تصادف زنجیره ای اشاره کرد و گفت: این حادثه به دلیل مه گرفتگی و رعایت نشدن فاصله طولی رخ داد به طوری که از برخورد اولین خودرو تا آخرین آن تنها 2 دقیقه طول کشید. سردار بهمن امیری مقدم با اشاره به این که حادثه مذکور هیچ ارتباطی با پلیس نداشت، افزود: این در حالی بود که ماموران مستقر در جاده، اطلاع رسانی لازم را به رانندگان عبوری داشتند و از آن ها خواسته بودند به دلیل مه آلودگی جاده با سرعت مطمئنه حرکت کنند. این در حالی بود که وضعیت جاده از طریق پیام نماهای الکترونیکی نیز به اطلاع رانندگان می رسید.

پیشتر نیز به گزارش ایرنا سرهنگ هادی امیدوار رئیس پلیس راه خراسان رضوی اعلام کرده بود : براساس بررسی های انجام شده رعایت نکردن فاصله طولی و عدم توجه به جلو توسط رانندگان علت اصلی تصادف زنجیره ای در جاده مشهد - نیشابور بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها