عاقبت کسب حرام در کلام امام موسی کاظم(ع)

کد خبر: 658988

امام کاظم(ع) در روایتی فرمود: مال حرام رشد نمی‎کند، اگر هم رشد کند، برکتی در آن نیست. آدمی آنچه را هم که از حرام انفاق کند، پاداشی ندارد ...

خبرگزاری تسنیم: زوجین همان طور که نسبت به تأمین نیازهای عاطفی و مادی حساس هستند، باید نسبت به مسائل معنوی و اخروی نیز حساسیت بالایی داشته باشند؛ زیرا اگر به دنبال سعادتمندی یکدیگر هستند، اصل سعادت، رسیدن به بالاترین درجات بهشت است و رابطه زناشویی بر پایه آموزه‎های دینی بهترین مسیر برای رسیدن به این درجات است و عدم پایبندی به این آموزه‎ها نتیجه عکس به همراه خواهد داشت.
امام کاظم (علیه‌السلام) در روایتی فرمود: «مال حرام رشد نمی‎کند، اگر هم رشد کند، برکتی در آن نیست. آدمی آنچه را هم که از حرام انفاق کند، پاداشی ندارد و آنچه را هم که باقی گذارد، ره توشه او به سوی آتش جهنم است.» (مسند امام کاظم(ع)، ج2، ص379) اِنَّ الحَرامَ لا یُنمی، وَ اِن نَمی لا یُبارَکُ لَهُ فیهِ، وَ ما اَنفَقَهُ لَم یُوجَر عَلَیهِ وَ ما خَلَّفَهُ کانَ زادَهُ إلَی النّارِ مقام معظم رهبری در بیانات خود ضمن هشدار به عدم روی آوردن به کسب حرام، برخی راهکارها را برای زوجین تبیین کردند و در ادامه فرمودند: «بعضی از مردها،‌ پول‎های حرام به دست می‎آورند. زن‎ها به مجرد اینکه فهمیدند پولی از راه نامشروع پیدا شده، با روش‎ها و سیاست‎های بسیار ظریف و زیرکانه‌ی زنانه،‌ مردها را وادار کنند که از مال حرام دست بردارند. البته گاهی هم به عکس است؛ یعنی زن، مرد را که اهل ارتکاب کار حرام برای کسب مال نیست، وسوسه،‌ تشویق و حتی مجبور به این کار می‌کنند، بنابراین زن‌هایی هستند که مردها را اهل بهشت می‌کنند، زن‌‎هایی هم هستند که مردها را اهل جهنم می‌کنند، همینطور مردهایی هستند که زن‎های خودشان را بهشتی می‌کنند، مردهایی هم هستند که زن‎هایشان را جهنمی می‌کنند، اینکه می‌گوییم یکدیگر را حفظ و به هم کمک کنید یعنی اینکه یکدیگر را بهشتی کنید. این مهم در محیط کوچک خانواده جزو وظایف زن و شوهر است.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها