عامل کلاهبرداری با شگرد مامور ویژه دستگیر شد

کد خبر: 664291

رئیس پلیس راه آهن کشور از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبرداد و گفت: این متهم سابقه‌دار با جعل عنوان، اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.به گزارش مهر، سردار علیرضا اکبرشاهی افزود: یکی از مسافران با مراجعه به کلانتری مرکز پلیس راه‌آهن تهران گفت، فردی با معرفی خود به عنوان پلیس اعلام کرده است می‌تواند برایم بلیت ارزان قیمت تهیه کند. در پی این ادعا، مسافر کارت ملی و مبلغ ۱۰۰ هزار تومان وجه نقد را در اختیار وی قرار می دهد اما از فرد مدعی خبری نمی شود.

روزنامه خراسان: رئیس پلیس راه آهن کشور از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای خبرداد و گفت: این متهم سابقه‌دار با جعل عنوان، اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.به گزارش مهر، سردار علیرضا اکبرشاهی افزود: یکی از مسافران با مراجعه به کلانتری مرکز پلیس راه‌آهن تهران گفت، فردی با معرفی خود به عنوان پلیس اعلام کرده است می‌تواند برایم بلیت ارزان قیمت تهیه کند. در پی این ادعا، مسافر کارت ملی و مبلغ ۱۰۰ هزار تومان وجه نقد را در اختیار وی قرار می دهد اما از فرد مدعی خبری نمی شود.
وی افزود: پس از مدتی مجدداً فردی با مراجعه به دفتر پلیس ایستگاه راه آهن تهران اعلام کرد که به فردی که خود را از عوامل حراست راه آهن معرفی کرده بود، اعتماد کردم و به قصد تهیه بلیت کارت عابر بانکم را به همراه رمز آن در اختیارش قرار دادم. پس از مدتی انتظار در سالن مسافران، متوجه شدم مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در یک تراکنش از حسابم برداشت شده که با پیگیری متوجه شدم فردی اقدام به خرید با کارت بانکی من کرده است.اکبرشاهی ادامه داد: با تشکیل هر دو پرونده و برای بررسی تخصصی، شناسایی و دستگیری سارق کلاهبردار در دستور کار مأموران پلیس راه آهن کشور قرار گرفت، مأموران در اولین گام بلافاصله با دریافت تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق شدند چهره متهم را شناسایی کنند.
با ارائه تصاویر به دست آمده به شاکیان مشخص شد متهم هر دو پرونده یک نفر است که با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان مأمور پلیس ویژه و مأمور حراست ایستگاه راه آهن اقدام به کلاهبرداری از مسافران می‌کند. بررسی سوابق متهم شناسایی شده نشان می‌داد، وی از متهمان سابقه دار است که اوایل سال گذشته نیز با همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری کرده و توسط عوامل پلیس دستگیر و راهی زندان شده است.
رئیس پلیس راه آهن کشور افزود: با به دست آمدن این سرنخ‌ها، بلافاصله عکس و مشخصات متهم در اختیار همه یگان‌های حفاظتی و اطلاعاتی پلیس راه آهن قرار گرفت همچنین تصاویر متهم به رانندگان تاکسی‌های خارج از ایستگاه نیز ارائه شدو مدت زیادی نگذشته بود که با هوشیاری و پیش‌دستی مأموران، متهم شناسایی و دستگیر شد.سردار اکبرشاهی گفت: با دستگیری متهم، وی برای انجام تحقیقات فنی و پلیسی در اختیار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت و مشخص شد وی در بیمارستان امام خمینی(ره) نیز اقدام به کلاهبرداری‌های متعدد کرده است.

همچنین مشخص شد متهم در شهرهای مشهد، تبریز، اردبیل و تهران دارای سوابق متعدد کیفری است. تحقیقات از متهم دستگیر شده از سوی مأموران پلیس همچنان ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها