سرقت طلای پیرزن‌ها برای پرداخت قسط مزدا +عکس

کد خبر: 681160

بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از شهروندان خواست سارق مزدا سواری را شناسایی کنند که با استفاده از ترفند خاص طلاجات بانوان مسن را سرقت می‌کرد.

سرقت طلای پیرزن‌ها برای پرداخت قسط مزدا +عکس
خبرگزاری تسنیم:پسر بیست و هشت ساله‌ای که ده‌ها فقره سرقت در پرونده‌اش به ثبت رسیده است، چند روز قبل برای انجام بازپرسی به شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شد و مورد بازجویی قرار گرفت.
سرقت
در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار حوادث تسنیم با این سارق را می‌خوانید. - خودت را معرفی کن؟ - مسعود هستم، 28 سال سن دارم. - به چه اتهامی دستگیر شدی؟ - سرقت طلاجات بانوان مسن. - چرا سرقت می‌کردی؟ - من یک خودروی مزدا 3 جدید به صورت اقساطی خریده بودم، حدود 35 میلیون تومان از پول خرید خودرو را نقد داده و مابقی پول را باید به صورت قسطی می‌پرداختم اما پول کافی نداشتم به همین دلیل با ترفندی که یکی از دوستانم به من آموخت، شروع به سرقت کردم. - نحوه سرقت به چه صورت بود؟ - همراه با دوست‌دخترم سوار خودروی مزدا می‌شدیم، در شهر می‌چرخیدم و با شناسایی بانوان مسن کنارشان توقف می‌کردم، بعد من از آنها آدرس یک مسجد را می‌پرسیدم و آنها پاسخ می‌دادند سپس می‌گفتم خانمی که کنار من نشسته (دوست‌دخترم) همسر من است، ما مقداری پوشاک برای افراد نیازمند تهیه کرده‌ایم و می‌خواهیم لباسها را به جایی تحویل دهیم و از این بانوان آدرس خیریه می‌خواستیم و به این صورت کم کم اعتمادشان را جلب می‌کردیم، سپس من به آن خانمها می‌گفتم با ایرانی نیستیم و عرب هستیم همسر من طلا خریده اما انگار طلا را به او انداخته‌اند و از آنها می‌خواستم طلاهایشان را به ما نشان دهند تا عیار طلا را مشاهده کنیم و بفهمیم آیا طلاهایمان قلابی بوده یا خیر. - سپس برخی از این بانوان مسن اعتمادشان جلب می‌شد و طلاهایشان را به من می‌دادند، من نیز درحالیکه کیسه پوشاک در دستم بود، طلا را بررسی می‌کردم و سپس طلا را داخل کیسه می‌انداختم و کیسه را به خانمها تحویل می‌دادم و از آنها می‌خواستم لباسها را به یک خیریه برده و تحویل نیازمندان دهند‌، در این حین طلا داخل کیسه نمی‌افتاد و داخل ماشین می‌افتد چون کیسه سوراخ بود اما مالباخته به گمان اینکه طلایش داخل کیسه لباس است، کیسه را تحویل می‌گرفت و سپس ما می‌رفتیم. - چند فقره سرقت بدین نحو انجام دادی؟ - 30 فقره. - سرقتها در چه بازه زمانی و مکانی خاص انجام می‌شد؟ - بازه خاص زمان و مکان نداشت و در تمامی نقاط تهران بود. - از سرقتها چقدر نصیبت شد؟ - حدود 50 تا 60 میلیون تومان. - طلاها را چقدر می‌فروختی؟ - گرمی 50 تا 60 هزار تومان. - حرف آخر؟ - من سابقه کیفری ندارم و فقط می‌خواستم قسط مزدا 3 را بدهم. قاضی علی وسیله ایرد موسی؛ بازپرس پرونده از افرادی که به این صورت مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها